Prieš keletą dienų, per Eurovizijos konkurso antrąjį pusfinalį, nusprendžiau išbandyti naują konkurso rezultatų prognozavimo būdą, pasitelkdamas Youtube peržiūrų skaičių prie kiekvienos dainos videoklipo.

Rezultatai buvo pakankamai džiuginantys – Youtube atspėjo 7 iš 10 finalistų, trys neatspėti finalistai – kaip tik už patenkančių į finalą barjero, tarpusavyje besiskiriantys nedideliu peržiūrų skaičiumi. Bet, kaip jau ir sakiau praeitame įraše, kad sužinotume tikrąsias Youtube spėliojimo galimybes, tyrimą reikia pakartoti.

Šiandien – Eurovizijos finalas. Paskutinė proga Azerbaidžanui parodyti, kaip sugeba organizuoti grandiozinį renginį. Finalas – tyrimo kartojimui puikiai tinkantis įvykis, mat paaiškės, kiek tiksliai Youtube gali atspėti ne tik patekimą į kitą etapą, bet ir konkrečią vietą. Esmė išlieka beveik ta pati: priskyriau vietą kiekvienai šaliai pagal peržiūrų skaičių Youtube svetainėje, tik šįkart tam tikrų eurovizinių dainų peržiūras ėmiau ne iš viso Youtube, o tik iš Eurovizijos Youtube kanalo, nes būtent ten lankosi realesni balsuotojai.

1. Rusija – 3.800.000 peržiūrų (-1 vieta žemiau)
2. Kipras – 2.500.000 peržiūrų  (-14 vietų žemiau)
3. Švedija – 1.600.000 peržiūrų (+2 vietos aukščiau)
4. Jungtinė Karalystė – 1.400.000 peržiūrų (-21 vieta žemiau)
5. Turkija – 1.300.000 peržiūrų (-2 vietos žemiau)
6. Graikija – 1.100.000 peržiūrų (-11 vietų žemiau)
7. Azerbaidžanas – 1.024.000 peržiūrų (+3 vietos aukščiau)
8. Vokietija – 1.022.000 peržiūrų (atspėta)
9. Serbija – 1.002.000 peržiūrų (+6 vietos aukščiau)
10. Rumunija – 960.000 peržiūrų (-2 vietos žemiau)
11. Albanija – 810.000 peržiūrų (+6 vietos aukščiau)
12. Ispanija – 800.000 peržiūrų (+2 vietos aukščiau)
13. Italija – 700.000 peržiūrų (+4 vietos aukščiau)
14. Islandija – 640.000 peržiūrų (-6 vietos žemiau)
15. Airija – 630.000 peržiūrų (-4 vietos žemiau)
16. Bosnija ir Hercegovina – 628.000 peržiūrų (-2 vietos žemiau)
17. Makedonija – 620.000 peržiūrų (+4 vietos aukščiau)
18. Norvegija – 530.000 peržiūrų (-8 vietos žemiau)
19. Estija – 520.000 peržiūrų (+13 vietų aukščiau)
20. Malta – 510.000 peržiūrų (-1 vieta žemiau)
21. Ukraina – 450.000 peržiūrų (+6 vietos aukščiau)
22. Prancūzija – 430.000 peržiūrų (atspėta)
23. Vengrija – 420.000 peržiūrų (-1 vieta žemiau)
24. Lietuva – 380.000 peržiūrų (+10 vietų aukščiau)
25. Danija – 370.000 peržiūrų (+2 vietos aukščiau)
26. Moldova – 320.000 peržiūrų (+15 vietų aukščiau)

Iškart po finalo – komentarai, ar daug prognozių pasitvirtino, ir patikslinimas pačiame sąraše, keliomis vietomis Youtube spėliodamas suklydo (pvz. +1 reikš, kad užėmė viena vieta aukščiau, nei prognozuota, o -1 reikš, kad užėmė viena vieta žemiau, nei prognozuota).

Atnaujinimas (1 val. 45 min.): Paaiškėjo, kad Youtube atspėti moka tik tada, kai nereikia žinoti tikslios vietos (tinka tiems atvejams, kai reikia žinoti tik patenkančius dalyvius į kitą etapą). Galbūt koją pakišo tai, kad tie, kurie balsuoja, visai nekiša nosies į Youtube, galbūt tai, kad daug nulėmė ne tik balsavusieji, bet ir kiekvienos šalies paskirti vertinantys teisėjai. Dviejų šalių (Prancūzijos ir Vokietijos) vietos buvo atspėtos, 10 šalių vietos „beveik atspėtos“. Laimėtoja Švedija buvo nuvertinta dviejomis vietomis, Lietuvos atstovas nuvertintas dešimčia vietų, o Didžiosios Britanijos daininkas pervertintas net 21 vieta (tiesą pasakius, jo man labiausiai ir gaila – daina tikrai nebuvo prasta).

Originalus įrašas tinklaraštyje Andrius Kleiva

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: