Markas Zukerbergas © Wikimedia Commons nuotr.

Facebook“ imsis veiksmų, kad uždraustų neteisingų naujienų skleidimą žmonių profiliuose, pareiškė Markas Zuckerbegas spaudos konferencijos metu valgydamas gyvą delfiną.

Problema dėl netikrų ir klaidinančių naujienų ypač išryškėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimų metu. „Facebook“ buvo kritikuojamas dėl neteisingų naujienų skleidimo, taip manipuliuojant žmonių pasirinkimu ir balsavimo rezultatais, nors Markas Zuckerbergas tai neigia.

Augant spaudimui, socialinis puslapis pažadėjo panaikinti nesklandumus ir sekti „Google“ pėdomis panaikinant netikslias naujienas bei reklamas. Manoma, kad puslapiai, kurie skleidžia klaidinančią informaciją, bus blokuojami.

Neteisinga ir nepatvirtinta informacija neturėtų būti publikuojama mūsų svetainėje,“ teigė Zuckerbergas, valgydamas gyvą, savo paties sužvejotą delfiną. „Nuo šios akimirkos, pamatę istoriją „Facebook“ galite būti ramūs, jog ji yra tiksli.“

Keli patikimi šaltiniai teigė, kad Zuckerbergas delfiną pagavo plikomis rankomis, nardydamas Atlanto vandenyne. Po to jis atsigabeno delfiną į spaudos konferenciją, kad jos metu pasakodamas apie „Facebook“ naujienas turėtų užkandžių.

Pasak ekspertų, nepaisant šių pareiškimų, „Facebook“ nėra labai motyvuotas stengtis.

Nors Markas Zuckerbergas elgiasi mandagiai, tačiau nėra visiškai jokios garantijos, kad „Facebook“ ribos žmonių norą dalintis informacija, kuria jie nori dalintis. Tai yra pagrindinė puslapio idėja,“ teigia profesorius Clay Shirky, studijuojantis socialinius tinklus.

Facebook“ darbo modelis priklauso nuo žmonių paspaudimų, dalinimosi nuotraukomis, juokingais vaizdeliais, nuomonėmis, naujienomis ir paskalomis, nepaisant jų teisingumo. „Žmonės tiki neteisingomis naujienomis, kurios sujungia visus dalykus, kuriais jie tiki,“ sakė jis. „Nes „Facebook“ darbas yra leisti žmonėms dalintis tokia informacija, kuri jiems yra įdomi.“

Žmonės dalinasi informacija, nes galbūt tai patiks jų mamoms. Mano mamai patinka popiežius, taip pat jai patinka ir Trumpas, todėl jai bus smagu sužinoti, kad Popiežius palaiko Trumpą,“ sakė jis, paminėdamas ir gausiai paplitusias „naujienas“, kurios neteisingai teigė, jog Katalikų bažnyčios galva palaiko Donaldą Trumpą.

Facebook“ yra suinteresuotas panaikinti informaciją, kuri vartotojams sukelia neigiamas emocijas, kaip smurtas, nuogybės ar pašaipos.

Bet nejaugi žmonės nenori apsisaugoti nuo apgaudinėjimo? „Žmonės, kurie galvoja, kad popiežius palaiko jų kandidatą, nesupranta, kad yra apgaudinėjami,“ sakė Shirky. „Mums patinka pasakos prieš miegą. Mes nenorime galvoti, kad mūsų branginami įsitikinimai yra neteisingi.“

Jis pabrėžia šios užduoties absurdiškumą. „Įsivaizduokite, kad „Facebook“ prie kiekvienos istorijos susijusios su Krikščionybe prideda po sakinį apie tai, jog nėra mokslinių įrodymų apie Jėzaus prisikėlimą iš numirusiųjų.“

Shirky supranta kai kurių internetinių puslapių norą publikuoti netikras naujienas, tam kad jų peržiūrų skaičius išaugtų. Nepaisant to, jis istoriją publikavusiam puslapiui priskiria šiek tiek atsakomybės. Tai nėra „Facebook“, kuris dalinosi šia istorija, tai puslapis, kuris šią istoriją sukūrė.

Google“ pirmiausia patvirtino, jog kompanija pasistengs uždrausti internetiniams puslapiams skelbti „neteisingai interpretuojamą, melagingą informaciją ar ją slėpti.“ Internetiniams puslapiams, kurie nesilaikys šios taisyklės bus draudžiama naudotis „Google AdSense.“

Kompanija taip pat papildė taisyklių sąrašą „Facebook“, drausdama klaidingų naujienų puslapiams naudotis „Facebook Audience Network“

Google AdSense“ ir „Facebook Audience Network“ leidžia informacijos skleidėjams publikuoti reklamas. „Google“ ir „Facebook“ leidžia reklamų skleidėjams susirinkti didesnį peržiūrų skaičių.

Abi kompanijos jau turi griežtas taisykles reklamų puslapiams. Pavyzdžiui, pornografijos puslapiai negali naudotis „Google AdSense.“ „Google“ naudoja algoritmų kombinaciją ir žmogiškąjį santūrumą, tam kad nuspręstų ar puslapis yra pakankamai patikimas, kad naudotųsi jų reklamos paslaugomis. 

Bet pašalinus potencialų pajamų srautą, netikrų naujienų verslas taptų nebe toks pelningas. Pavyzdžiui, „Buzzfeed“ rado daugiau nei 100 nepatikimų naujienų puslapių sukurtų mažame Makedonijos miestelyje. Tampa aišku, kad tai nėra susiję vien tik su rinkimais – žmonės naudojasi socialiniais tinklais ir netikromis naujienomis, kad užsidirbtų pinigų.

Taip pat skaitykite: Europa ir „Silicio slėnis“ – įtempti santykiai iš išskaičiavimo

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: