Internetinių svetainių optimizacija paieškos sistemoms, dažniau vadinama SEO (nuo angl. „Search Engine Optimization“) yra specifinė paslauga. Darbas dažniausiai atliekamas tik iš anksto apmokėjus, rezultatų tenka laukti ilgai ir nėra garantijų, kad net pasiekus juos neteks mokėti kas mėnesį tam tikrą sumą.

Tai tarsi fitneso klubo narystė. Vieną kartą „užpumpuoti“ raumenis nepakanka. Pirmiausia reikia sistemingai ir palaipsniui pasiekti, o paskui išlaikyti norimą rezultatą. Tik sporto salėje viskas atrodo visiems aišku. Niekas nereikalauja iš trenerio rezultatų nedelsiant ar nemokamo darbo. Be to, niekas nesako, kad yra apgaudinėjamas, net jei po dviejų savaičių sunkių treniruočių ilgai lauktas ir trokštamas raumenų augimas tik pradeda pasireikšti.

Dauguma sveikai mąstančių žmonių taip pat supranta, kad užsiimti mėgėjiška veikla ir valgyti kilogramais baltymus taip pat negalima. Tai tik pablogins jūsų sveikatą ir per kelias dienas nepadidins raumenų masės. Žmonės dabar tapo raštingi, nuovokūs ir išsilavinę. Jie supranta, kad visuose reikaluose reikalinga specialistų konsultacija ir kompetentingas, patikrintas požiūris. Tačiau SEO atžvilgiu tokia politika kol kas, deja, neveikia. Čia dominuoja įvairūs mitai, spėlionės, nuomonės ir kiti „liaudies epai“.

Tačiau mitai niekada neatsiranda tuščioje vietoje. Priešingai. Paprastai jie gimsta dėl kažkokio grandiozinio, didelio masto ir pakankamai sunkiai suprantamo reiškinio. Todėl kažkam SEO paslaugos padeda, bet kitiems ne. Matyt dėl šios priežasties pastarieji kuria įvairias teorijas.

SEO paslaugos nėra vienareikšmės. Internetinės svetainės optimizavimo paieškai specifiškumas yra toks, kad jis niekada nepateikia aiškaus atsakymo. Tai visada yra sprendimų pasirinkimas, norint rasti geriausią variantą, iš kurio galima pasirinkti tinkamiausią. Tuo pačiu metu yra daugybė vertinimo kriterijų, o norint tai padaryti, reikia turėti įspūdingą patirtį ir gerai suprasti paieškos sistemų algoritmus.

Norėtume išsiaiškinti ir paneigti keletą labiausiai paplitusių SEO mitų. Taip pat suteikti bendrą supratimą apie užduotis, su kuriomis kasdien susiduria optimizatorius ir parodyti skaitytojui profesionalų požiūrį į darbą.

Mitas Nr. 1 – SEO jau nebėra

Keista, bet SEO specialistų vis dar gausu. Kalbos apie optimizavimo paieškos sistemoms mirtį sklando jau seniai. Tai lėmė kelios priežastys: nauji paieškos sistemų algoritmai, automatiškai perkamų nuorodų efekto atšaukimas ir kiti įvykiai, kuriuos mėgėjai palaikė visų SEO paslaugų mirties atvejais. Be abejo, buvo priežasčių nerimauti – net patys optimizatoriai nežino, kokia kryptimi „papūs vėjas“, nes padėtį daugmaž valdo paieškos sistemos. Tačiau pastarųjų naujoji politika tik lėmė naujų sprendimų paiešką, ir šiandien SEO yra gyvesnis nei bet kada.

Mitas Nr. 2 – pakanka optimizuoti tekstus

Už šio mito slypi klaidingas supratimas apie rimtumą ir apimtį darbo, kuris atliekamas optimizuojant svetainę. Optimizuojant tinklapį tekstai yra būtina, bet vien jų nepakanka. Be jų internautai neras jūsų, o vien su jais ilgai ieškos. Na, o jei už teksto persotinimą raktiniais žodžiais susilauksite „Google“ sankcijų gali nerasti niekas ir niekada.

Surasti ribą tarp „per daug“ ir „per mažai“ yra optimizatoriaus užduotis. Jei nenorite gilintis į profesionalias paslaptis – rašykite tekstus žmonėms. Sukurkite kokybišką turinį, kuris patinka vartotojams. Didelė tikimybė, kad jis taip pat „patiks“ paieškos varikliui, veikiančiam žmonių interesams. Unikalus, lengvai skaitomas tekstas yra bet kokio SEO specialisto svajonė. Ir jei reikia, ekspertas lengvai jį pakoreguos dėl geresnio rezultato.

Mitas Nr. 3 – greitas SEO

Tęsiant ankstesnę pastraipą, verta pasakyti, kad prieš kelerius metus raktažodžiais persotinti puslapiai galėjo trumpam atsirasti paieškos rezultatų viršuje. Tuo pasinaudojo kai kurios kompanijos, laikinus rezultatus pateikdamos kaip sėkmingus ir natūralius. Bet tai buvo ne kas kita, kaip bandymas greitai užsidirbti pinigų dėl kliento nekompetencijos, o vėliau tokios įmonės dingo iš akiračio. Pačios pozicijos nebuvo stabilios ir galiausiai buvo filtruojamos paieškos sistemų algoritmų. Dabar tai daroma greičiau ir griežčiau. Šiuo metu nėra galimybės pasiekti aukštas pozicijas tokiu būdu – svetainė sulauks lankytojų ne ilgiau nei iki kito „Google“ atnaujinimo.

Apibendrindami būsime lyriški ir lesime sau duoti patarimų. Mes labai vertiname žmonių profesionalumą ir esame įsitikinę, kad kiekvienas turėtų atlikti savo darbą. Kai jums reikia pakeisti vamzdį, jūs, žinoma, galite tai padaryti pats (jei esate specialistas). Jei ne, logiškiau paskambinti vandentiekiui, nei užtvindyti kaimynus. Tas pats pasakytina apie internetinių svetainių reklamą. Galite bandyti, stengtis ir skirti savo laiką savarankiškam mokymuisi. Bet jei jums reikia konkretaus komercinio rezultato, klaidos bus brangios.

Užsakymo Nr. KMC200039

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: