Kauno miesto savivaldybės kolegija vakar nusprendė, kad Kaunas turėtų dalyvauti projekte „Baltica geležinkelio koridoriaus plėtra” ir jame atstovauti Lietuvai.
Projekto tikslas – pagerinti konkurencingumą ir inovativumo potencialą miesto regionuose ir visame Baltijos jūros regione, kuriant strategijas ir kreipiant dėmesį į veiksmus, kurių rezultatas būtų geresnis transporto koridorių panaudojimas bei logistikos paslaugų plėtra.
Lietuvai, t.y. Kauno miesto savivaldybei, dalyvaujant projekte, kofinansavimas sudarytų 15 proc. – apie 20 tūkst. eurų.
Įgyvendinus projektą „Rail Baltica”, koridorius eitų per Sankt Peterburgą, Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Varšuvą, Poznanę, Berlyną. Projektas būtų vykdomas 2011-2013 metais. Jungiančios sritys: infrastruktūra, paslaugos, urbanistinė bei regioninė plėtra.
Nacionalinio konsorciumo dalyviais galėtų būti Kauno miesto ir rajono savivaldybės, AB Kauno aerouostas, Kauno viešas logistikos centras, UAB „Kelprojektas”, Intermodalinio transporto nacionalinė technologijų platforma (ITTP): VGTU, KTU, Susisiekimo ministerija, „Linava”, „Lineka”, AB „Lietuvos geležinkeliai”, VšĮ „Strateginių studijų centras”, VšĮ „NOVA” bei Šiaulių miesto savivaldybė.
„Manau, kad Kaunas privalo dalyvauti tokiame rimtame projekte. Tai galimybė Kaunui atstovauti Lietuvai. Be to, tai svarbus politinis žingsnis, kad „Rail Baltica” eitų būtent per Kauną. Dabar reikia suformuoti Savivaldybės darbo grupę iš urbanistų, transportininkų ir kitų ekspertų, turinčių projektų rengimo patirties. Taip pat būtina planuoti biudžetą ir inicijuoti nacionalinį konsorciumą”, – kalbėjo Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.