(c) V.Ramono/KaunoZinios.lt nuotr.

Kaunas pasekė Vilniaus ir Klaipėdos, bei daugelio Europos miestų pavyzdžiu – pirmadienį posėdžiavusi Kauno miesto savivaldybės Tarybos kolegija nusprendė pritarti Transporto ir eismo organizavimo skyriaus siūlymui viešajame transporte keleivius laipinti tik pro priekines duris. Nauja tvarka nuo liepos 1 dienos įsigalios ne miesto centre ir ne piko metu važiuojančiame visuomeniniame transporte.

Kauno miesto savivaldybė atsižvelgė į AB „Autrolis“ ir AB „Kauno autobusai“ valdybų priimtus sprendimus ir priėmė šią tvarką. Naujosios tvarkos įvedimas pagerins viešojo transporto kokybę, leis sumažinti keleivių važiuojančių be bilieto skaičių, neleis transportu naudotis asocialiems asmenims, akivaizdžiai apsvaigusiems ar agresyviems keleiviams.

Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, analizuojant sostinės patirtį, pastebėta, kad sumažėjo konfliktų tarp transporto kontrolierių bei keleivių, vandalizmo atvejų, taip pat padidėjo parduodamų bilietų skaičius.

Šiuo metu pabrangus dyzelinui, Kauno viešojo transporto kaštai išsaugo iki 2 mln. litų. Įvedus naująją tvarką tikimasi, kad iš bilietų pardavimo papildomai bus surinkta apie 1,5 mln. litų.

Ši tvarka, kaip eksperimentas, jau buvo išbandyta Kauno viešajame transporte, o nuo liepos 1-osios bus taikoma ne miesto centre ir ne piko metu. Ji veikia daugelyje Europos miestų, Lietuvoje šiuo keleivių laipinimo principu naudojasi Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio bei Kėdainių savivaldybės.

Pagal naująją tvarką, stotelėje sustojęs vairuotojas pirma turės atidaryti priekines duris, per kurias įlipama, o tik po to vidurines bei galines, per kurias keleiviai išlips. Jis taip pat turės stebėti, ar įlipantys keleiviai turi bilietus. Keleiviai, įlipdami į transporto priemonę, privalės vairuotojui parodyti elektroninį bilietą, pažymėti vienkartinį arba nusipirkti bilietą iš vairuotojo.

Nepalankiomis meteorologinėmis sąlygomis, piko metu, kuomet daugiau gyventojų naudojasi viršuoju transportu, vairuotojai galės priimti sprendimą ir leisti keleiviams įlipti ne tik pro priekines, bet ir pro kitas duris.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: