Kauniečiai – iš esmės gana verslūs, tačiau jiems būtina įvertinti savo silpnąsias puses ir tobulinti kai kuriuos gebėjimus. Tokią išvadą galima padaryti iš testavimo akcijos, kurią lapkričio 10 dieną organizavo Kauno kolegijos studentai.
Kauniečiams galimybę sužinoti apie savo potencialą imtis verslo suteikė Kauno kolegijos Verslo vadybos fakulteto studentų vykdyta akcija „Nerkim į verslo vandenis“, kurios metu prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ lankytojai galėjo atlikti specialius testus ir pasitikrinti, ar turi tinkamų savybių pradėti savo verslą.
Pasak akcijos organizatorių, lankytojai iš pradžių neskubėjo pasinaudoti testuotojų paslaugomis ir įsitikinti, ar jiems verta nerti į verslo vandenis. Kiek daugiau nei valandą trukusioje akcijoje prekybos centro lankytojai į eilę prie apklausėjų stalelių nesirikiavo, tačiau vėliau juos paskatino patys kolegijos studentai, kalbindami praeivius ir siūlydami pabandyti atlikti vieną ar du testus.
„Iš pirmo žvilgsnio žmonės turbūt pamanė, kad čia bus kokio produkto prezentacija, todėl vertino atsargiai, bet vėliau, kai studentai paaiškindavo akcijos tikslą, sužinoti daugiau apie save panoro nemažai savanorių,“ – pasakojo akcijos vykdymą koordinavusi dėstytoja Asta Valaitytė-Brish.
Pasak testus dalijusių studentų, daugiausiai akcijoje dalyvavo įvairaus amžiaus grupių vyrų, tuo tarpu moterys mažiau domėjosi savo verslumo potencialu. Akcijos pabaigoje suskaičiuota, kad testą apie verslumą atliko ir rezultatus apibendrinimui paliko šimtas du lankytojai. Kai kurie kauniečiai, itin skubėję apsipirkti, susidomėjo testais ir nešėsi juos namo, kad ramioje aplinkoje galėtų kruopščiai atlikti ir įvertinti rezultatus.
Pagal vieno iš testų metodiką respondentų atsakymai buvo vertinami skale nuo vieneto iki penkių, kai didesnis skaičius reiškė stipriau išreikštą gebėjimą. Įvertinant kauniečių verslumą nuo 0 iki 100 balų vidutiniškai įvairaus amžiaus gyventojai surinko 68 balus. Tiriamieji, kuriems būdingas verslumo savybės, turėjo surinkti nuo 80 iki 100 balų, tačiau tarp apklaustųjų tokių nebuvo daug – aukštesniais rezultatais pasižymėjo beveik 12 procentų apklaustųjų. Beveik 8 procentai atlikusiųjų testą surinko nuo 40 iki 59 balų, taigi tokie žmonės imdamiesi verslo veikiausiai nepatirtų sėkmės, kadangi testuose atskleidžiamos nuostatos vestų ne tuo keliu.
„Verslumas – tai gebėjimas įžvelgti galimybes ir jomis pasinaudoti, tačiau kauniečiai nėra tokie ypatingai verslūs, kokias stereotipines nuomones kartais galima išgirsti,“ – apibendrina akcijos rezultatus jos sumanytoja Birutė Leonienė, Kauno kolegijoje studentams dėstanti ekonomikos modulius.
Akcijos organizatoriai prekybos ir laisvalaikio centro lankytojams taip pat dovanojo koncertą, jame džiazo dainas atliko Kauno kolegijos dainavimo studijos merginos, šoko Šokio populiarinimo centro suburtos įvairaus amžiaus moksleivių grupės, iliuzionistas Nicholas Kin.
Kauno kolegijos Verslo vadybos fakulteto studentai ir dėstytojai pažymėdami lapkritį švenčiamą verslo dieną ir siekdami populiarinti verslo studijas ketvirtus metus organizuoja renginių ciklą „Verslo dienos“, tačiau sumanymas organizuoti testavimo akciją prekybos centre buvo įgyvendinamas pirmą kartą.