Kauno viešasis logistikos centras greičiausiai bus kuriamas Kauno Palemono rajone. Bendrovės “Ernst&Young Baltic” atliktos galimybių studijos tarpinės išvados rodo, kad Palemonas turi daugiau privalumų nei Karmėlava ar Mauručiai.
Studijos autoriai pažymėjo šiuos Palemono privalumus: šalia teritorijos yra greitkelis Vilnius-Kaunas, geležinkelio linija Šeštokai-Kaunas-Kybartai, Kauno LEZ, du geležinkelio transporto koridoriai. Už 9 kilometrų yra Kauno oro uostas.
Palemone jau dabar yra dalis terminalui reikalingos infrastruktūros, pavyzdžiui, konteinerių perkrovimo terminalas, sandėliai. Aplink Palemoną yra įsikūrę daugiausiai potencialių terminalo klientų.
“Atrenkant vietą daug ką lėmė logistikos centro įkūrimo kaštai. Palemone, preliminariais skaičiavimais, reikėtų investuoti apie 64 mln. litų, Mauručiuose – 85 mln. litų, o Karmėlavoje – 110 mln. litų”, – teigė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Be to, Palemone logistikos centras galėtų pradėti veikti greičiausiai – 2014 m. pabaigoje. Centro steigimui būtų galima panaudoti 2007–2013 m. Lietuvai skirtas Europos Sąjungos lėšas. Iš 64 mln. litų, reikalingų logistikos centrui Palemone, 52 mln. galėtų būti skirti iš Europos Sąjungos fondų.
“Jei Palemone ateityje vietos pradėtų trūkti, centras galėtų būti plečiamas į Karmėlavos pusę – Kauno LEZ teritorijoje”, – sakė R. Vaštakas.
Prasčiausiai ekspertai įvertino galimybę logistikos centrą atidaryti Mauručiuose, nes tektų inicijuoti ilgai trunkančią žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą.
Karmėlavoje yra daugiau terminalui tinkamos žemės, tačiau ji yra toliau nuo miesto, reiktų tiesti privažiavimo kelius, geležinkelio liniją nuo Palemono, inžinerines komunikacijas. Arčiau esantis oro uostas nėra didelis privalumas, nes krovinių srautas iš oro uosto nėra didelis.