Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) kartu su „Verslo žiniomis“ lapkritį organizuotos marketingo specialistų apklausos rezultatai parodė, jog 47 proc. įmonių 2011-aisiais didins marketingo biudžetą. Tuo metu mažinti išlaidas marketingui planuoja tik 26 proc. šalies įmonių.
„Didžioji dalis įmonių ketina didinti marketingo biudžetus iki 20 proc., o savo sprendimus grindžia laukiamais didesniais pardavimais bei noru išplėsti rinkos dalį“, – pastebi LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. Jo teigimu, planuojamas vidutinis marketingo biudžetų augimas yra didesnis nei prognozuojamas šalies BVP augimas, todėl realu, jog didesnės investicijos į marketingą paskatins didesnį vartojimą ir taip išjudins šalies ekonomiką.
Specialistų apklausa rodo, jog 2011 m. įmonės ketina didinti išlaidas pardavimų skatinimui (taip ketina elgtis 58 proc. įmonių), tačiau kitoms sritims – įvaizdžio formavimui, rinkos tyrimams, reklamai žiniasklaidoje – išlaidos bus didinamos atsargiau. Atliekant tyrimą pastebėta, jog išlaidas marketingui labiausiai didina didelės įmonės – 70 proc. apklaustų įmonių, kurių metinė apyvarta didesnė nei 50 mln. litų, ketina didinti investicijas į marketingą.
Marketingo biudžetams grįžtant į augimo stadiją, pirmiausia atsigręžiama į modernias komunikacijos priemones. Didžiausias pajamų augimas numatomas interneto reklamai. Pasak S. Bartkaus, 2009 m. taip pat buvo prognozuojama, jog interneto reklama ekonominiu sunkmečiu nukentės mažiausiai, tačiau prognozės nepasiteisino. 2011 m. į reklamą internete planuojama investuoti vidutiniškai 31,12 proc. viso marketingo biudžeto ir net 73,68 proc. apklaustų įmonių ketina didinti investicijas interneto reklamai.
Šalia numatomo didelio išlaidų interneto komunikacijai augimo, kitais metais įmonės ketina daugiau lėšų skirti ir netradiciniams marketingo sprendimams – kitąmet net 65 proc. ketina tam išleisti daugiau. Tuo metu daugelyje tradicinių reklamos kanalų – spaudos, televizijos, radijo ir lauko – išlaidų dydžio neketinama keisti.
2010 m. net pusė Lietuvos įmonių mažino marketingo biudžetą. Daugiausia tai buvo daroma mažinant išlaidas reklamai bei renkantis pigesnes marketingo priemones, taip pat – derantis su reklamos planavimo ir kūrybinėmis agentūromis, mažinant marketingo skyriaus darbuotojų atlyginimus ar darbuotojų skaičių.
LiMA ir „Verslo žinių“ apklausoje dalyvavo 87 Lietuvos marketingo asociacijos nariai – rinkodaros specialistai ar šių skyrių vadovai.
Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) įkurta 2004 m. Organizacija vienija marketingo srityje dirbančius fizinius ir juridinius asmenis. LiMA priklauso daugiau nei 250 įvairiausių verslo sričių marketingo specialistų. Kiekvienas asociacijos narys per metus dalyvauja daugiau nei 20-yje nemokamų renginių: marketingo seminaruose, mokymuose, narių suvažiavimuose ir kt., tai pat nuolat bendrauja uždaroje, tik nariams skirtoje, interneto diskusijų grupėje.