Kelio Panevėžys–Rokiškis–Zarasai–Daugpilis ruože, kurį prižiūri VĮ „Panevėžio regiono keliai“, panaudota nauja kelio paviršiaus stiprinimo technologija.
Pagal ją pirmą kartą Lietuvos keliuose paviršiaus apdaras įrengtas paklojant rišamosios medžiagos sluoksnį, ant jo paskleidžiant sukapotą stiklo pluoštą, po to klojant antrąjį rišamosios medžiagos sluoksnį. Paskutiniame šios technologijos etape pilama skaldelė ir ji sutankinama.
Kelio paviršiaus stiprinimo technologijos pristatyme dalyvavęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas pabrėžė svarbą, kad naujos technologijos ateina į Lietuvą.
„Kiek naujoji technologija pasiteisins Lietuvoje, parodys laikas. Situacija eksperimentiniame ruože bus stebima. Reikia tikėtis, kad naujoji technologija padės ilgiau išsaugoti kelią“, – sakė direktorius S. Skrinskas.
Tokia technologija pasaulyje jau naudojama ir JAV, ir Prancūzijoje, ir kitose šalyse. Prieš penkerius metus šią technologiją išbandė ir Estijos kelininkai. Jų bandomuosius darbus dar 2006 metais stebėjo kelių specialistai iš Lietuvos. Prieita prie išvados, kad stiklo pluoštu sustiprintas kelio paviršius pailgina eksploatacijos laikotarpį, o ši technologija turėtų tikti ir Lietuvos klimato sąlygoms.
Automobilių kelių direkcijos informacija