Po pirmojo greičio ruožo Benedikto Vanago ekipažas „Silk Way“
maratone – 13- as
Rugsėjo 6-ąją dieną startavo pirmasis įskaitinis „Silk Way 2009“
greičio ruožas, po kurio paaiškėjo greičiausieji maratono ekipažai.
141 kilometro ilgio išbandyme puikiai pasirodė Benedikto Vanago ir
Sauliaus Jurgelėno tandemas, važiuojantys latvišku „OSCar“
automobiliu: tarp 48 finišavusių dalyvių jie buvo trylikti ir tai jiems
pavyko padaryti nepaisant nepalankių sąlygų – ekipažui teko
startuoti iš rikiuotės uodegos.
Automobilių įskaitoje greičiausi ruože buvo favoritai – gamyklinė
„Volkswagen“ komanda, užėmusi pirmas keturias pozicijas. Pirmuoju
„Silk Way 2009“ lyderiu tapo žinomas ralio bei ralio-reido varžybų
meistras – Nasseras Al-Attiyah iš Kataro, beveik trimis minutėmis
aplenkęs Carlosą Sainzą, po kurio išsirikiavo dar su „Volkswagen“
pilotai – Markas Milleris ir Ginielis De Villiersas. Penktas
absoliučioje įskaitoje buvo prancūzas Christianas Lavieille su
„Nissan“.
Sunkvežimių įskaitoje pirmajame penketuke dominuoja pavardės, kurias
esame įpratę matyti legendiniame Dakaro maratone. Lyderiauja olandas
Gerardas De Rooy su „Iveco“, nuo jo vos 12 sekundžių atsilieka
vietinis herojus – Vladimiras Čaginas, vairuojantis „Kamaz“, o
trečias – čekas Alesas Lopraisas („Tatra“). Ketvirtąją ir
penktąją vietas užima dar du „Kamaz“ atstovai – Firdausas
Kabirovas bei Ilgizaras Mardejevas.
„Silk Way 2009“ Lietuvos atstovai dalyvauja tik automobilių klasėje.
B.Vanagas ir S.Jurgelėnas tarp mūsiškių yra greičiausi ir nuo
lyderių atsilieka 19 minučių. Antano Juknevičiaus ir kazachstaniečio
Andrejaus Stepanovo ekipažas su „Bowler“ užima 31-ąją vietą ir
lyderiams pralaimi kiek daugiau nei 36 minutes. Paskutinę – 48-ąją
vietą užima šeimyninis Arūno ir Aurimo Lekavičių duetas su
„Mitsubishi Pajero“, kurie tos dienos varžybose patyrė nesklandumų
ir prarado nemažai laiko – nuo lyderių jie atitolę 1 valandos ir 28
minučių intervalu.
Jei prieš tai vykęs 2013 metrų ilgio ruožas Kazanėje praėjo tarsi
lengvas apšilimas, tai rugsėjo 6-osios varžybos atnešė išties
karštų įspūdžių. B.Vanagas minėjo, kad greičio ruožas
pasižymėjo labai įvairiomis važiavimo sąlygomis: nuo plačių kelių,
kur jų „OSCaro“ greitis siekdavo iki 170 kilometrų per valandą,
iki duobėtų ir sunkiai pravažiuojamų atkarpų. Sausos oro sąlygos
lėmė, kad iš po anksčiau startavusių ekipažų automobilių ratų
kilo tiršti dulkių debesys, vietomis bloginę matomumą. Kadangi startas
vyko ne pagal prologo rezultatus, o pagal startinius numerius, todėl
Benediktui su Sauliumi teko lenkti nemažai lėtesnių dalyvių, o tokie
manevrai visada būna sudėtingi ir kartu – pavojingi.
B.Vanago nuomone, šiandieninis jų tempas parodė, kad jis po truputį
pradeda perprasti automobilio valdymą. Tiesa, teko ir paklaidžioti, dėl
ko sugaišta apie 7-10 minučių, tačiau lenktynininko, kuris bando savo
galimybes naujoje autosporto disciplinoje, manymu, visa tai įeina į
mokymosi procesą.
Rugsėjo 7-ąją dalyvių laukia du 115 kilometrų ilgio greičio ruožai,
kurių vienas bus Rusijoje, o kitas – jau Kazachstane. Varžybų
maršrutui judant piečiau, dalyvių laukia vis nauji iššūkiai.