Tartasi dėl europinės vėžės iki Kauno ir logistikos terminalo Palemone
(c) KaunoZinios.lt archyvo nuotr.

Šiandien, rugpjūčio 18 d., mero pavaduotojas Kęstutis Kriščiūnas lankėsi Palemone, susitiko su Lietuvos geležinkelininkais, kalbėjo apie logistikos terminalo statybą, infrastruktūros plėtrą už Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšas.

Susitikime su šio projekto vadovais dalyvavo Savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, šio skyriaus vyriausiasis specialistas Juozas Bublys, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Gintautas Degutis, Detaliojo plano skyriaus vedėjas Jonas Bulota ir kt.

Susitikimo metu Lietuvos geležinkelių Kauno regiono stočių vyriausiasis inžinierius Eugenijus Rudaitis ir geležinkelininkams atstovaujantis Kauno logistikos centro projekto vadovas Mindaugas Butnorius pristatė projektą, kalbėjo apie jo įgyvendinimo laiką ir problemas, kurios susiję su žemės, kelių, gatvių ir jų atkarpų nuosavybe. Projekto autoriai ir Savivaldybės specialistai aptarė pateiktą planą – maketą, kalbėjo apie kelis jo variantus.

Kai europinė vėžė bus nutiesta iki Palemono, tuomet čia reikės platinti kai kurias gatves, sujungti jas su automagistrale, atlikti kitus infrastruktūros darbus.

Terminalo statybos projektą numatoma įgyvendinti 2012 metais. Jo vertė apie 98 mln. Lt. Sanglaudos fondo lėšos (85 proc. projekto vertės) gali būti panaudojamos tik tuo atveju, jeigu darbai vyksta Lietuvos geležinkeliams priklausančioje žemėje. Kadangi kai kurios gatvės ir žemė yra Savivaldybės teritorija, todėl Savivaldybė projekte gali dalyvauti kaip partnerė.

Čia, Palemone, bus paskirstomi importo ir eksporto kroviniai, siunčiami į tolimus kraštus ir gaunami iš jų.

Įgyvendinant projektą, derinant bendrąjį ir detalųjį planus, labai svarbu surasti patį geriausią būdą dėl transporto judėjimo automagistralės link. Pasitarimo metu buvo aptarti variantai, kad į terminalą būtų galima patekti ne viena gatve – toks atvejis būtų geresnis, be to, įvykus avarijai, nebūtų netikėtumų ir kliūčių.

Mero pavaduotojas K. Kriščiūnas vis ragino Lietuvos geležinkelio atstovus, kad kartu su Savivaldybe surastų patį geriausią ir naudingiausią miestui projekto įgyvendinimo variantą.

„Europinė geležinkelio vėžė iki Kauno, terminalas Palemone mus džiugina, atsiras darbo vietų, tačiau reikia pasirūpinti, kad ir vietos gyventojams būtų patogu. Už Sanglaudos fondo lėšas daug ką gero galime padaryti miestui, tačiau visa tai reikia tinkamai įforminti. Kai ką reikia derinti ir su Kelių direkcija. Šis pasitarimas turi būtin ne paskutinis. Siūlau praplėsti transporto schemą“, – sakė mero pavaduotojas Kęstutis Kriščiūnas.

„Italijoje, Graikijoje už Sanglaudos fondo lėšas įgyvendinami labai sudėtingi projektai“, – jam pritarė Urbanistikos skyriaus vedėjas N. Valatkevičius. Jis daug kartų ėjo prie rengiamo projekto ir siūlė įvairius variantus.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis vis ieškojo paties geriausio varianto, kaip kuo daugiau gatvių, jų atkarpų galima būtų nutiesti, sutvarkyti, pagerinti susisiekimą su automagistrale ir vietos gyventojams.

Renginio pabaigoje pasitarimo dalyviai apžiūrėjo teritoriją, kurioje vyks pagrindiniai darbai, apie kurią buvo kalbėta žiūrint į brėžinius.
„Man labai malonu, kad jūs geležinkelininkams atsakėte į visus klausimus, kad apie viską labai gerai žinote.

Manau, kad jūsų pasiūlymai bus naudingi projekto rengėjams ir įgyvendintojams“, – sakė mero pavaduotojas Kęstutis Kriščiūnas ir padėkojo specialistams, dalyvavusiems pasitarime.

Logistikos paslaugos

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: