© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Zumba – tai lotynų Amerikos įkvėpta kardio – šokio  treniruotė, kuri per pastarąjį dešimtmetį išpopuliarėjo visame pasaulyje.  Energingi ir užvedantys Lotynų Amerikos ritmai, afrikiečių šokių judesiai ir melodijos – pagrindinis zumbos muzikos ir judesių stilius. Tai žaismingos choreografijos kombinacijos, daug geros nuotaikos ir daug sudegintų kalorijų.

Kaip gimė Zumba  

Dar 1990 metais, Kolumbijoje garsus aerobikos treneris Beto Perezas, šiuo metu vadinamas Zumbos tėvu, į savo vedamą aerobikos treniruotę pamiršo pasiimti kompaktinį muzikos diską. Kad treniruotė nenueitų veltui, jis panaudojo savo asmeninę muzikos plokštelę su tradicine lotynų Amerikos muzika, ko pasekoje, sujungus šokio ir aerobikos stilius viename su lotynų Amerikos ritmais – gimė Zumba. Ir nuo tada tai tapo beprotiškai populiariu šokio fenomenu visame pasaulyje, su daugiau nei 6 milijonais dalyvių zumbos treniruotėje kiekvieną savaitę ! Zumbos pavadinimas atsirado  nuo bičių zvimbimo „zuuumba“ –  o tai, kolumbiečių žargonu reiškia „greitai“. Kas galėjo pagalvoti , kad galima sportuoti ne tik sveikai ir naudingai, bet ir maloniai.

Ko tikėtis iš Zumbos

Tai lotyniško stiliaus klasė apimanti: salsa, cha-cha, soca, tango  ir samba šokio ritmus, sujungtus su šiuolaikiniu hip-hop, pilvo, flamenko, Bolivudo ir afrikietiškais šokio judesiais.  Treniruotė vyksta valandą. Instruktorė juda kartu su visa grupe. Kad grupė pajaustų muzikos ritmą, judesiai atliekami daug kartų, tad net ir naujokams lengva prisijungti ir jaustis puikiai. Kiekvienas instruktorius išsiskiria savo individualumu, tad, nesvarbu kur Jūs besimokintumėte Zumbos, ji bus vis kitokia. Daugelis atėję pirmą kartą į šį užsiėmimą, nežino ką daryti tačiau geriausias dalykas, kurį Jūs galite padaryti tai sekti žingsnius, įsiklausyti į ritmą, juoktis ir gerai praleisti laiką.Tai yra viena iš tų treniruočių, kuriose kuo dažniau lankaisi tuo viskas atrodo paprasčiau, lengviau ir linksmiau. Pagrindinis šio šokio tikslas yra atsipalaiduoti, pajusti save, nusiteikti bendram tikslui, ir kas be ko, pasilinksminti. Į šią treniruotę patartina ateiti gerai nusiteikus, vilkėti patogius ir laisvus drabužius, kurie nevaržytų judesių, pasiruošti rankšluostį, nes šokio metu išskiriama daug prakaito bei pasiruošti vandens. Treniruotės metu kombinuojamas greitas ir lėtas tempas,  įtraukiami aerobikos elementai, stiprinantys visas raumenų grupes, o treniruotės susideda iš 3-4 žingsnelių per dainą.  Zumba yra itin efektyvus užsiėmimas norintiems numesti svorio,  mat šioje treniruotėje galima sudeginti daugiau, kaip  500-600 kolorijų. Tai daug naudingiau ir įdomiau nei bėgimas ant begtakio sporto salėje, nes čia ne tik deginamos kolorijos, bet ir gerinama nuotaika.

Šokti gali kiekvienas

Nėra jokių kitų reikalavimų, išskyrus šiuos– mylėti muziką ir norėti linksmintis. Zumba yra skirta visiems, kuriems sunkiai sekasi įsiminti žingsnelius, nes šokių choreografija nėra sudėtinga. Yra tik vienas lygis, prie kurio labai greitai prisiderina tiek pradedantieji, tiek pažengę. Ši treniruotė nereikaluoja jokios šokio patirties ar specialių įgūdžių, čia nereikia būti profesionalu, nes šokio žingsneliai yra paprasti ir universalūs.  Zumbos treniruotėse laukiami bet kokio amžiaus ir formų žmonės, visi tie kurie nusiteikę atsipalaiduoti ir tiesiog gerai praleisti laiką.

Zumbos treniruotės skirtos tiems, kurie nori sumažinti savo kūno svorį, išlaikyti tinkamą kūno tonusą ir išvaizdą. Atrodo, kad Jūs tik šokate, tačiau iš tikrųjų atliekant šį tam tikrą specifinių pratimų kompleksą, specialiai sukurtą įvairių grupių raumenims, padedate ne tik sau atrodyti puikiai, tačiau ir pagerinate savijautą bei nuotaiką. Tai puiki alternatyva žmonėms, kurie pavargo nuo cardio ar treniruočių sporto salėje, nes Zumba tai judesių ir muzikos žaismas, kuris išjudina rutiną.

Zumba privalumai

  • Intensyvios treniruotės metu, efektyviai deginamos kolorijos, greitai krena svoris;
  • Treniruojamas visas kūnas įskaitant kojas, rankas, presą ir net nugaros raumenis;
  • Sureguliuojamas kraujo spaudimas ir gerinamas balansas bei raumenų tonusas;
  • Treniruotės intervalinės – kaitoma greita ir lėta muzika, todėl nepervargstama, neperkraunama širdis;
  • Padeda sureguliuoti kraujo spaudimą;
  • Stiprina kaulus, todėl sumažina osteoporozės riziką;
  • Padeda atsikratyti streso ir gerina nuotaiką.

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 
Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: