(c) stock.xchng archyvo nuotr.

Gruziniško mineralinio vandens „Borjomi” atstovybės Europoje „IDS Borjomi – Europe” inicijuotas tyrimas atskleidė lietuvių mitybos tendencijas: nors 70 proc. šalies gyventojų norėtų maitintis sveikiau, tačiau kas antras vartoja greitą maistą bent kartą per savaitę ar dažniau. Atlikto tyrimo metu paaiškėjo ir dažniausiai lietuvių valgomo greito maisto trejetukas: sumuštiniai, traškučiai ir picos.

Apklausos duomenys atskleidė greito maisto vartojimo tendencijas ir nuostatas, vyraujancias Lietuvoje. Paaiškėjo, kad greito maisto kategorijai priklausančius produktus – traškučius, sumuštinius, mėsainius, bulvytes fri, dešrainius, kebabus ir picas – labiausiai linkę vartoti studentai ir moksleiviai (per pastaruosius metus valgė visi 100 proc.) bei namų šeimininkės (95 proc.). Apskritai per pastaruosius metus greitą maistą valgė net trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų.

„Siekėme įsigilinti į vyraujančias greito maisto vartojimo tendencijas Lietuvoje. Manome, kad ateityje šie duomenys taps svariu pagrindu tolimesnėms mūsų kampanijoms”, – teigė Iraklis Bokuchava, „IDS Borjomi Europe” generalinis direktorius.
Kiekvieną savaitę ketvirtadalis respondentų maitinasi sumuštiniais, septintadalis – traškučiais, o kas dešimtas suvalgo picą. Populiariausias greito maisto vartojimas yra jaunimo iki 30 metų (net 98 proc. valgė per pastaruosius metus) bei pasiturinčių didmiesčio gyventojų, kurių šeimos pajamos per mėnesį viršija 2000 litų, tarpe.

Šiokiadieniais greitą maistą vartoja daugiau vyresnio amžiaus žmonės, o jaunimo tarpe – dažniausiai valgomas savaitgaliais ir švenčių dienomis. Rezultatai taip pat parodė, kad mažiausiai sveikesne mityba rūpinasi vyrai. Net pusė apklaustųjų teigė nekreipiantys į tai jokio dėmesio. Tyrimas atskleidė ir tam tikrą paradoksą, nors didžioji dauguma Lietuvos gyventojų norėtų maitintis sveikiau, tačiau nuolatos sveikos mitybos laikosi vos 7 proc. lietuvių.

„IDS Borjomi Europe” inicijuotas tyrimas vykdytas rugpjūtį – rugsėjį. Jį atliko bendra Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos Tyrimai”. Apklausos rezultatai reprezentuoja 15 – 74 metų Lietuvos gyventojų nuomonę.

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: