Nors šalyje ekonominė situacija tebėra įtempta, o spauda vis garsiau trimituoja apie augančią bedarbių armiją, verslininkų teigimu, jau yra ženklų rodančių, kad į Lietuvą pamažu atslenka ne tik pavasaris, bet ir papūtė verslui palankesni vėjai.
„Praėję metai leidybos verslui buvo kritiški – dėl mokesčių pasikeitimo nemažai leidyklų ir leidybos bei tarpininkavimo paslaugas teikiančių įmonių buvo priverstos likviduoti ar bent pristabdyti savo veiklą. Žvelgiant iš kitos pusės, sunkmetis padėjo pamatyti aiškesnį rinkos vaizdą: negalėjusios atlaikyti konkurencijos kai kurios įmonės užsidarė ir įvyko tam tikras klientų srautų persiskirstymas”, – situaciją leidybos verslo sektoriuje komentavo įmonės „ZuZu World” vadovė Agnė Butiškyte.
Verslininkės teigimu, savo nišą radusioms įmonėms šiuo metu palankus laikas dar rimčiau įtvirtinti savo pozicijas: „Mūsų klientai – mažos ir vidutinio dydžio įmonės, tad jie taip pat priversti atidžiai sekti savo pajamas. Kita vertus, siūlydami įvairias lojalumo programas šiandien, stengiamės užsitikrinti ilgalaikį bendradarbiavimą ir plėsti nuolatinių klientų ratą”, – sakė A. Butiškyte.
Kalbėdama apie šių dienų situaciją įmonės vadovė buvo optimistiška: „Norėtųsi tikėti, jog šiuo metu ekonominė situacija rinkoje bent laikinai stabilizavosi ir net galime pasidžiaugti klientų gausėjimu. Neseniai minėjome įmonės gimtadienį, tad šia proga kiekvienam naujam klientui dovanojome po šimtą vizitinių kortelių, kaip ir tikėtasi, ši akcija sulaukė dėmesio”, – pasakojo „ZuZu World” vadovė.
Įmonės vadovės teigimu, kitos įmonės taip pat klientams taiko įvairias akcijas ir tai skatina konkurencingumą: „Šiandien klientas yra priverstas kruopščiai skaičiuoti išlaidas, tad natūralu, kad įmonės stengiasi patekti kuo geresnius pasiūlymus, tačiau leidybos paslaukų sferoje tebėra didelė kainų diferencija ir dažnai mažesnės įmonės paslaugas suteikia mažesniais tarifais nei didžiosios taikydamos akcijas.”
Pašnekovės teigimu, šiuo metu verslo sektoriuje tebetvyro nepasitikėjimas, mat verslininkai atidžiau analizuoja klientų pageidavimus ir ypač įtariai žvelgia į naujoves: „Viena didžiausių kliūčių ieškant partnerių Lietuvoje ir užsienyje – nesaugumo jausmas, kurį lydi spėlionės apie kliento ar partnerio finansinę padėtį, įmonės stabilumą. Suprantama, jog verslininkai saugo savo investicijas, tačiau tam tikra prasme tai negelbsti nuo sąstingio.”
Pašnekovė džiaugėsi, jog pavyksta išvengti problemų dėl nemokių klientų: „Galima sakyti, kad skolininkų beveik neturime ir tai rodo klientų lojalumą mūsų įmonės teikiamoms paslaugoms”, – sakė A. Butiškyte.
Kalbėdama apie ateities planus įmonės vadovė sakė: „Nepaslaptins, kad dalis šalies įmonių optimizuoja veiklą darbuotojų sąskaita ir juos atleidžia, mes to nedarysime, tačiau kol kas ir naujų priimti neketiname. Kaip ir kitus šiuo verslu užsiimančios įmonės, kol kas stebėsime rinkos pokyčius r vilsimės, jog situacija gerės”.