Akimis prariję jau 7 dalis, naujojo „Tvin Pykso“ — kuris pristatomas kaip 18 dalių filmas, o ne serialas — žiūrovai pradeda skųstis, kad viena dalis per savaitę — per mažai. Socialiniai tinklai ir teminiai forumai kaista nuo diskusijų ir interpretacijų. Naująjį sezoną JAV rodančios televizijos „Showtime“ vadovas Davidas Nevinsas vaizdingai palygino naująjį „Tvin Pyksą“ su „grynu heroinu“. Tamsus, lėtas, dezorientuojantis ir hipnotizuojantis naujasis „Tvin Pyksas“ nuosekliai priešinasi išsikerojusiai greito vartojimo ir bendravimo kultūrai, įskaitant vaizdų ir informacijos vartojimą.
Pirmųjų dviejų naujojo „Tvin Pykso“ dalių premjera šiemet įvyko ir Kanų kino festivalyje. Po filmo „Tvin Pyksas: ugnie, sek paskui mane“ premjeros Kanuose 1992 m. nušvilptą ir nubaubtą režisierių Davidą Lynchą šiemet festivalio publika sutiko rekordiškai ilgomis ovacijomis.
Naujajame sezone sutinkame daug pažįstamų veidų, tarp jų ir Tvin Pykso ikona tapusią Log Lady (moterį su malka), kurią vaidinanti aktorė Catherine E. Coulson naujajame „Tvin Pykse“ nusifilmavo sunkiai sirgdama ir netrukus mirė, nesulaukusi premjeros.
Naujuoju „Tvin Pyksu“ D. Lynchas sugrįžta prie savo ištakų ir publikos akyse kiek netikėtai atgimsta kaip jaunasis siurrealistas. Pirmose trijose naujojo „Tvin Pykso“ dalyse ypač ryškus ankstyvojo D. Lyncho šedevro „Trintukagalvis“ (1977) atspaudas, tačiau gausu ir aliuzijų į jo vėlesnius filmus, ypač „Malholando kelią“, kuris neseniai paskelbtas geriausiu XXI amžiaus filmu.
Kad ir kaip naujasis „Tvin Pyksas“ skirtųsi nuo senojo, jis tęsia prieš 26 metus nutrauktą šiurpų pasakojimą apie dideles mažo miestelio paslaptis. Klasikinį serialą 1990-1991 m. kūrė daug režisierių ir scenaristų, į kūrybinį procesą aktyviai kišosi televizija. Šį kartą D. Lynchui ir scenaristui Markui Frostui pavyko išsiderėti išskirtines sąlygas: „bendrakūrėjais“ (co-creators) vadinamiems D. Lynchui ir M. Frostui palikta visiška laisvė. D. Lynchas netgi neleido televizijai naudoti įprastų rinkodaros priemonių.
Naujojo „Tvin Pykso“ veiksmo geografija daug platesnė, o atmosfera persmelkta susvetimėjimo ir absurdo. (Režisieriaus D. Lyncho vaidinamo FTB pareigūno Gordono Koulo kabineto sieną puošia rašytojo Franzo Kafkos portretas.) Tikriausiai dėl klimato kaitos po 25 metų sutemos atrodo dar tirštesnės, o laikai, kai visas pulkas gabiausių pareigūnų medžiojo vieną piktąją dvasią, atrodo negrįžtamai praėję. Naujajame „Tvin Pykse“ knibždėte knibžda įvairiausio plauko sunkiai identifikuojamų šmėklų ir apsėstųjų.
„Norint suprasti, kuo naujasis „Tvin Pyksas“ skiriasi nuo senojo, reikia žinoti, kas tarp jų bendro“, — sako medijų kritikas ir vilniečių klubo „Twin Peaks 2017“ sumanytojas Karolis Klimka. „Legendinis serialas baigėsi agento Kuperio susidvejinimu. Gerasis Kuperis liko Juodojoje ložėje, o pas mus sugrįžo blogasis… Pats serialo pavadinimas („Twin“) yra nuoroda į dvejinimąsi, vaidenimąsi ir nuolatinį situacijų ir likimų kartojimąsi“, — paaiškina K. Klimka.
„Tvin Pyksas“ kviečia sugrįžti — mintimis ir akimis, žiūrėti daug kartų ieškant naujų detalių ir atsakymų. Iš Tvin Pykso negrįžtama“, — teigia K. Klimka. „Šiais laikais, kai visose gyvenimo sferose įsigali greito vartojimo ir pasitenkinimo kultūra, o bendravimą valdo socialinių tinklų algoritmai, „Tvin Pyksas“ meta iššūkį nutukusioms smegenims ir siekia rekonfigūruoti mūsų tingų linijinį suvokimą“, – priduria klubo „Twin Peaks 2017“ sumanytojas.
Serialas „Tvin Pyksas“ Lietuvoje pirmą kartą buvo rodomas 1993 m., todėl daugeliui asocijuojasi su šalies kultūriniu atgimimu ir laisvės atgavimu.
Lietuvoje naująjį „Tvin Pyksą“ rodo „Viaplay“. Anot šio transliuotojo, jau po pirmųjų penkių (iš aštuoniolikos) naujojo „Tvin Pykso“ dalių šis serialas tapo žiūrimiausiu serialu Lietuvoje.