Pirmą kartą Baltijos šalyse organizuojamame WRC etape Estijoje pasirodys Dakaro rekordininkų komanda „Inbank team Pitlane“. Jos pilotui Benediktui Vanagui patikėtas naujausias sportinis „Toyota GR Yaris“, kuris ralio trasas įveiks pažymėtas dvejais nuliais. Tiesa, šios varžybos Estijai ir ten vykstantiems lietuviams bus ypatingos ne tik dėl „Rally Estonia“ tapimo oficialia Pasaulio čempionato dalimi, bet ir dėl itin griežtų suvaržymų atsiradusių galimybių.

Nulinio ekipažo misija „WRC Rally Estonia“

B. Vanagas Estijoje nuliniu ekipažu važiuoja ir saugumo misiją atlieka ne pirmą kartą. Praėjusiais metais lenktynininkas Tartu ir jos apylinkėse pasirodė su Dakaro bolidu „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ir tuomet tapo vienu laukiamiausiu ekipažu greičio ruožuose. Šiemet, „Rally Estonia“ virtus pilnaverčiu WRC etapu, bekelei pritaikyto bolido pasirodymas klasikinio ralio trasose tapo neįmanomas dėl FIA reikalavimų. Vieni tokių – nulinių ekipažų važiavimas su standartiniais automobiliais pagal kelio knygą, o ne stenogramą.

B. Vanagui patikėtas naujausias ir galingiausias „Toyota GR Yaris“

Pagal WRC lenktynių reglamentą, pirmasis nulis, vadovaudamasis iš anksto susirašyta stenograma, važiuoja sportiniu rėžimu su klasikiniam raliui paruoštu bolidu. Likę nuliniai ekipažai trasose naviguoja pasitelkę kelio knygą, tokiu būdu sąmoningai mažinant tempą. Dėl šios priežasties „nulinukais“ vadinami ekipažai saugumo misiją atliks su standartiniais automobiliais, matomais bendrojo naudojimo keliuose.

B. Vanagas, kolegų iš „Toyota Baltic“ paprašytas padėti atlikti nulinio ekipažo pareigas, trasų saugumą tikrins pažymėtas dvejais nuliais ir važiuos po pirmojo nulinio ekipažo. Tiesa, lenktynininkas važiuos ne su eiliniu standartiniu automobiliu, o su „Toyota GR Yaris“, kurį pirmasis Baltijos šalyse turės galimybę ištestuoti. Šis agresyvių formų „GR Yaris“, savo pavadinime koduojantis lenktyninę „Gazoo Racing“ kibirkštį, pirmą kartą istorijoje gali pasigirti visais keturiais varomaisiais ratais. Naujasis „Gazoo Racing“ ekipuotas 1,6 l turbininiu varikliu, sugeneruojančiu 261 arklio galią ir 360 niutonmetrų sukamąjį momentą. Automobilis įkvėptas 2019-tųjų Pasaulio ralio čempionato laimėtojo „Yaris WRC“ brutalumo, todėl atsikartojančios formas matomos ir serijiniame modelyje.

Tai – vienas pirmųjų „Toyota GR Yaris“ pasirodymų Europoje, po kurio naujasis „Gazoo Racing“ ekipos narys keliaus į legendinį „Goodwood“ greičio festivalį, vadinamą didžiausiu pasaulyje automobilių vakarėliu.

Suvaržymai dalyviams ir žiūrovams

WRC etapas Estijoje – ypač laukiamas. Tačiau organizatoriai susiduria su galybe iššūkių. Vienas jų – žmonių srautų suvaldymas koronaviruso akivaizdoje. Tam pasitelkti įvairūs sprendimai: limituotas bilietų kiekis, draudimas žiūrovams patekti į serviso erdvę, apribotas patekimas į greičio ruožus, vardiniai bilietai ir pan. Su kai kuriais ribojimais tiesiogiai susidurs ir „Inbank team Pitlane“ komanda. Pavyzdžiui, smarkiai sumažintas komandos narių skaičius ir privalomas dviejų pakopų COVID-19 testas, atliekamas 72 val. prieš įvažiuojant į Estiją ir iš karto atvykus į ją. Tik gavus neigiamą atsakymą, maždaug po 12 valandų, atvykėliai galės nutraukti saviizoliaciją ir saugiai dalyvauti renginyje.

Netipiniai metai karjeroje

B. Vanagas teigia, jog misija Estijoje – unikali patirtis. Pradinis planas dalyvauti „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ dėl pandemijos neįvyko, todėl šiais metais visas dėmesys sutelktas į pasiruošimą 2021-ųjų Dakaro raliui.

„WRC Rally Estonia“ vyks rugsėjo 4–6 dienomis. „Inbank team Pitlane“ komandos iš viso laukia net 17 greičio ruožų ir 872 km, iš kurių 233 km – trasose.

Sponsored video

Taip pat skaitykite: