© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Sutartis dėl bendros trijų Baltijos šalių transeuropinės geležinkelio vėžės “Rail Baltica” projekto priežiūros bendrovės turėtų būti pasirašyta spalį. Estijos Ekonomikos ministerija BNS informavo, kad sutartį pasirašyti planuoja pirmoje spalio pusėje. Lietuvos susisiekimo ministras teigia, kad toks Estijos sprendimas jo nedžiugina.

“Kaip mes sutarėme su šalimis partnerėmis, realu pasirašyti akcininkų sutartį spalio pirmoje pusėje”, – BNS teigė Estijos Ekonomikos ryšių su visuomene skyriaus departamento patarėjas RasmusasRuudas (Rasmusas Rudas).

Jis informavo, kad Estijos įmonė bus įkurta rugsėjį.

“Rugpjūčio 21 dieną Estijos vyriausybė nusprendė įsteigti holdingo bendrovę, kuri valdys trečdalį bendros įmonės akcijų. (…) Planuojama “Rail Baltic Estonia” įsteigti rugsėjį. 100 proc. jos akcijų priklausys Estijos vyriausybei”, – BNS teigė Estijos atstovas.

Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius sako tokiu Estijos sprendimu nesantis labai patenkintas – jis priminė, kad Estija anksčiau pati labai skubino Lietuvą greitinti procesus, nes reikia kuo greičiau pateikti paraišką Europos Komisijai dėl projekto finansavimo.

“Sunku pasakyti, kokios priežastys lėmė, ar pasikeitimai Europos Parlamente ir komisarų pokyčiai Komisijoje, ar kiti kokie vidiniai dalykai, bet nesu tuo labai laimingas. Pamenu tą situaciją, kai Estijos pusė “kalė” Lietuvą, kad mes vėluojame, esame stabdys, kad reikia skubinti, duoti paraišką Europos Komisijai. Na, visus tuos argumentus, jeigu taip žiūrėti, tektų pasiimti atgal”, – BNS trečiadienį sakė R.Sinkevičius.

Jis sakė ketinantis susitikti su Estijos ekonomikos ministru ir pasiaiškinti priežastis, kodėl nuspręsta sutartį pasirašyti spalį.

“Aš galvoju, kad pirmiausiai reikia žiūrėti į priežastis, kas verčia juos atidėt, esmingai klausimą spręsti. Šio mėnesio viduryje man teks būti Milane, Italijoje, ir susitiksiu su Estijos ekonomikos ministru, aptarsim, kokios kliūtys tikrosios yra ir aptarsim, kaip jas šalinti ir kada tie rezultatai bus pasiekti”, – teigė susisiekimo ministras.

R.Sinkevičius anksčiau tikėjosi, kad sutartis bus pasirašyta rugpjūtį, tačiau tai nebuvo padaryta, nes Estija nebuvo įkūrusi bendrovės, kuri turi tapti bendros įmonės “RB Rail” dalininke. Premjeras Algirdas Butkevičius neseniai sakė tikintis, kad sutartis bus pasirašyta rugsėjį.

A.Butkevičius rugpjūtį teigė gavęs Estijos atstovų patikinimą, kad bendros įmonės sutartis bus pasirašyta rugsėjį, o spalį bus teikiama paraiška EK. Anot jo, dokumentai dėl “Rail Baltica” finansavimo rengiami, nors bendra įmonė neįsteigta.

Birželį Taline Baltijos valstybių premjerai pasirašė pareiškimą dėl bendros įmonės steigimo.

Derybos dėl bendros įmonės užtruko apie pusmetį. Ši įmonė turėtų kuruoti projekto vykdymą, teikti paraiškas Europos Komisijai dėl geležinkelio statybų finansavimo. Trečdalį įmonės akcijų valdys “Lietuvos geležinkelių” antrinė įmonė “Rail Balticastatyba”, o likusias akcijas – Latvijos ir Estijos bendrovės.

Bendras “Rail Baltica” trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13-18 mlrd. litų, EK galėtų finansuoti 85 proc. projekto vertės.

Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: