© Wikimedia Commons nuotr.

Pavasarį Strasbūre vykusio Europos jaunimo renginio dalyviams kilo idėja kreiptis į ES institucijas su prašymu kiekvienam ES aštuoniolikmečiui nemokamai suteikti „InterRail“ bilietą, skirtą mėnesį keliauti traukiniais po Europą. Antradienio vakarą ši idėja aptarta Europos Parlamente. Ji sulaukė daugelio diskusijos dalyvių palaikymo.

ES transporto komisarė Violeta Bulc pabrėžė, kad tokia iniciatyva susijusi su daugeliu iššūkių. „Komisija atidžiai išnagrinės galimus šios iniciatyvos kaštus, finansavimo šaltinius ir administravimo galimybes, – kalbėjo ji. – Taip pat galėsime apsvarstyti kitus įmanomus šios puikios idėjos variantus, pavyzdžiui, patraukliu pasirinkimu galėtų tapti loterija, kurioje jaunimas galėtų laimėti palyginti daug nemokamų bilietų.“

„Norime investuoti į visus jaunus žmonės, kad jie galėtų patirti žemyno įvairovę“, – kalbėjo Europos liaudies partijos frakcijos lyderis Manfredas Weberis (Vokietija). „Suteikti žmonėms daugiau galimybių keliauti po Europą, geriau ją suprasti ir daugiau apie ją sužinoti – tai puiki ir kerinti idėja“, – teigė Luigi Morgano (Socialistai ir demokratai, Italija).

„Kelionės padeda šviestis, todėl remiu šią iniciatyvą“, – kalbėjo Kosma Złotowski (Konservatoriai ir reformistai, Lenkija). „Europa turi sielą ir širdį. Koks gali būti geresnis būdas tai puoselėti nei suteikti jauniems žmonėms galimybę tai pažinti?“, – retoriškai klausė Alexander Graf Lambsdorff (Liberalai ir demokratai, Vokietija). Jam antrino Kateřina Konečná (Vieningieji kairieji, Čekija): „Labai svarbu suteikti jauniems žmonėms galimybę pažinti Europą.“

„Visiškai remiame šią fantastišką idėją. Palyginti nedidelėmis sąnaudomis galime padėti europiečiams geriau vienas kitą suprasti ir pažinti Europą“, – pažymėjo Rebecca Harms (Žalieji, Vokietija). „Tai gera iniciatyva, kuri iš tiesų gali sustiprinti Europos dvasią“, – teigė Daniela Aiuto („Laisvės ir tiesioginės demokratijos Europa“, Italija).

Jau kelis dešimtmečius „InterRail“ bilietas suteikia galimybę keliauti visose „InterRail“ traukinių sistemai priklausančiose valstybėse. Kasmet juo pasinaudoja apie 300 tūkst. žmonių, o visose šalyse galiojančio mėnesinio bilieto kaina gali siekti kelis šimtus eurų. Šalims, kurios nepriklauso „InterRail“ traukinių sistemai, tokioms kaip Lietuva, Latvija, Estija, Malta ir Kipras, būtų siūlomi kiti transporto variantai, pavyzdžiui, kelionės autobusu ir keltu.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: