Filmo "The Lure" kadras

Prisimenate taip visų mylimą Hanso Kristiano Andersen pasaką „Mažoji undinėlė“? O dabar įsivaizduokite šią pasaką pastatytą 80-jame dešimtmetyje, siaubingame ir spalvingame, tačiau įtartiname, lenkiškame naktiniame klube. Tai praktiškai papasakoja Agnieškos Smoczyńska siaubo miuziklas „Šokių aikštelės dukterys“ (The Lure / Córki Dancingu).

Dvi įdomios mergaitės – Auksinė (Michalina Olszańska) ir Sidabrinė (Marta Mazurek) atvyksta į krantą Lenkijoje, kur jos susiduria su įkaušusiais roko grupės „Figs n ‘Dates“ nariais, tuo metu švenčiančius paplūdimyje. Netrukus po to, abu padarai yra įstumiami į pasirodymų pasaulį, kuriame jos apsinuogina prieš žiūrovus sukeldamos prieštaringus jausmus savo neregėtais kūnais – ši veikla tampa puikia pramoga tamsiojoje biznio pusėje.

Abi merginos yra paslaptingos, su ilgais plaukais, strategiškai krentantys ir uždengiantys jų krūtis – labai primena undines piešiamas pasakų knygose. Tačiau yra ir šiurpių bei bjaurių išvaizdos aspektų – aštrūs dantys, kraupūs, išpusti akių vyzdžiai, suteikiančios monstriško prieskonio jų išvaizdai. Interviu metu su Rubina Ramji, Smoczyńska sake norėjusi pavaizduoti modernią sirenos versiją. Režisierė teigia, kad ją įkvėpė vaizdai iš XVI ir XVI amžių undinių, kuomet jos buvo laikomos drakonų seserimis. Tai yra puikia perteikiama pasirodyme, kur nors jos yra gražios undinės kurias esame įpratę matyti, visgi turi ir žiauriąją pusę, kadangi ji vilioja žmones į mirties žabangas savo sirenų dainomis.

The Lure 5

Sidabrinė ir Auksinė praleidžia daugiausia laiko ekranuose nuogos, žmonėms geidulingai stebint jas, vedini smalsumo dėl jų tikros išvaizdos, žuvies uodegos, ir dėl to kaip atrodo jų apatinės kūno dalys, kai jos išdžiūva. Apie kurią kalbant, neskaitant jų kojų, nėra nieko, kas primintų žmogaus anatomiją. Tai tik dar labiau sustiprino jų keistumą.

The Lure 3

Šis liguistas žmonių susidomėjimas undinių kūnais gali būti susijęs su akivaizdžia misogynija mūsų visuomenėje, vyrų manija ir įpročiu sekzualizuoti jaunų merginų kūnus, ką merginos išties suvokia vykstant, ir dėl to jos pradeda gėdytis savo kūnų. Smoczyńska pasakojo, kad undinės tarsi atstovauja tyrumą – jų kvapas ir gleivės primena mergaičių brandą: “jos turi menstruacijas bei ovuliacijas, jų kūnai pradeda skleisti kitokį kvapą, jaustis kitaip.” Ir tikrai ne vienas veikėjas filme pakomentuoja undinių išvaizdą, ar jų kūnus. Nors filmas pamini moterų kūnų seksualizavimo problemą visuomenėje, tai nėra centrinė idėja – galima sakyti, kad ironija būtų vienas pagrindinių elementų, tačiau jis yra tarsi užgožiamas filmo keistumo.

The Lure

Akivaizdu, kad šio filmo istorija yra klasikinė meilės istorija, kur padaras pamilsta žmogų – būtent tai atsispindi pirmajame kadre, ir tęsiasi iki paskutinės filmo minutės. Viena sesuo pamilsta, kol kita sesuo trokšta kraujo. Dvi priešingybės – gėris ir blogis, ar tiesiog naivumas ir nuovargis. Vis dėlto, Smoczyńska į istoriją tarsi įlieja daugiau elementų praturtinančių siužetą – buitinės problemos undinės globėjų šeimoje, ar viso naujo mistinių būtybių pasaulio egzistencija. Visi šie elementai suteikia mistiškumo ir siurrealizmo filmui, kuris nukreipia nuo pasakos motyvo, ant kurio šis filmas ir yra pastatytas.

The Lure 4

„Šokių aikštelės dukterys“  yra gotikos ir psichodelikos mišinys kartu su su spalvingais bei kraupiais muzikaliais pasirodimais, smurtu ir stipria seksualine energija. Žvilgtelėjus į košmarišką diskoteką pilną blizgučių, žerėjimo ir kraujo, sukuria pernelyg pretenzingą ir klaikią atmosferą. O dainų tekstai yra pilni užuominų apie jūrą, pažadą, kad tie, kurie prisijungs prie undinių, nebus suėsti.

Tokį filmą yra sunku palyginti su kitais šio žanro atstovais. „Šokių aikštelės dukterys“ galbūt truputį primeną Timo Burton „Mirusios nuotakos“ filmo mirusiųjų pasaulį su savo ligotomis temomis kurias režisierius pateikia kaip įpakuotas dovanas, o galbūt šį filmą įkvėpė kulto klasika „Rokio siaubo šou“ pilna žavesio, ikoniškų muzikinių pasirodymų bei gera doze keistumo.

Neipsant to, „Šokių aikštelės dukterys“  laužo savo žanro rėmus su haliucinaciniais bei prašmatniais vaizdais ir istorija – šis filmas yra tiesiog užburiantis klasikinės pasakos perdirbimas. Tai yra stiprus Agnieszka Smoczyńska debiutas ir mes tikrai turėtume tikėtis daugiau puikių jos darbų ateityje.

Taip pat skaitykite: Netradicinis meilės keturkampis ir įspūdingos šokių pamokos kalėjime

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: