Lietuvos gyventojų manymu, konkurencijos trūkumas labiausiai pasireiškia maisto produktų tiekimo, energetikos bei farmacijos produktų, taip pat telekomunikacijų ir interneto rinkose, rodo naujausia Eurobarometro apklausa.
Apklausos duomenimis, pagrindines konkurencijos nebuvimo problemas Lietuvos gyventojai, panašiai kaip ir europiečiai, įvardijo per dideles kainas (atitinkamai 62 proc. lietuvių ir 68 proc. europiečių), per mažą pasirinkimą ar apskritai pasirinkimo nebuvimą (40 proc. ir 51 proc.) bei tiekėjų pakeitimo galimybių apribojimą arba nebuvimą (38 proc. ir 45 proc.).
Eurobarometro apklausa parodė, kad trys ketvirtadaliai europiečių mano, jog efektyvi konkurencija daro teigiamą poveikį jiems kaip vartotojams. Apklausos duomenimis, 87 proc. Lietuvos gyventojų, kas atitinka Europos vidurkį, mano, jog konkurencija tarp bendrovių leidžia užtikrinti didesnį pasirinkimą vartotojams bei skatina naujovių kūrimą ir ekonominį augimą.
85 proc. Lietuvos gyventojų ir 74 proc. europiečių nurodė manantys, jog konkurencija leidžia teikti geresnės kokybės prekes ir paslaugas, o su teiginiu, kad konkurencija tarp bendrovių leidžia užtikrinti geresnes kainas vartotojams, sutinka 78 proc. respondentų Lietuvoje ir 84 proc. – Europos Sąjungoje.
Tik 4 iš 10 europiečių atsakė girdėję arba skaitę apie tokius konkurencijos pažeidimus kaip karteliai, dominuojanti padėtis ir panašiai. Analogiška dalis (42 proc.) apklaustųjų nurodė, jog žinotų, kur kreiptis, jeigu manytų egzistuojant didelę konkurencijos problemą.
Lietuviai, pastebėję didelę konkurencijos problemą, gerokai rečiau už vidutinį europietį kreiptųsi į savo šalies vartotojų organizacijas – atitinkamai 47 proc. lietuvių ir 69 proc. europiečių. Tuo tarpu 42 proc. lietuvių ir 40 proc. europiečių atsakė, jog kreiptųsi į savo nacionalinę konkurencijos instituciją.
2014 metų rugsėjo 8-10 dienomis Lietuvoje apklausta 1 tūkst. žmonių, o visoje ES – 26,5 tūkst. gyventojų.