Pasibaigus pasauliniam žaidimų kūrimo maratonui „Global Game Jam“, jame dalyvavę Lietuviai papildomai galėjo tikėtis gauti ir stipendiją, skirtą jo metu sukurtų prototipų tobulinimui. Šią iniciatyvą pradėjo ir finansiškai remia „Nesnausk!“ bendruomenė. Ši bendruomenė susikūrė dar pačioje Lietuvos žaidimų kūrimo industrijos aušroje, pradėjo „Game Jam“ maratonų kultūrą Lietuvoje ir vienija industrijos veteranus.
Šių metų „Global Game Jam“ maratonas vyko pačioje sausio pabaigoje, renginys sutraukė per 300 dalyvių, buvo sukurti 67 žaidimų prototipai. Konkursui pasibaigus, „Nesnausk!“ nariai kartu su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) valdyba išrinko prototipus, kuriems ir skirta stipendija. Prieš atranką šios iniciatyvos organizatoriai susisiekė su kūrėjais ir įsitikino, kad šie ketina tęsti pradėtą darbą ir kad tokia parama jiems reikalinga.
„Ši stipendija yra paskata jauniesiems kūrėjams nenumesti konkurso metu sukurtų prototipų ir juos užbaigti. Kiekvienu atveju prototipo „užbaigimas“ gali reikšti skirtingus niuansus, tačiau stipendijos steigėjų lūkestis yra, kad žaidimai bus išbaigti iki tokio lygmens, kai juos būtų galima mokamai ar nemokamai platinti mažų žaidimų gerbėjams“, – teigia LŽKA valdybos narys Ričardas Jaščemskas.
2022 metų stipendijos laureatais tapo šie keturi žaidimai:
DUO (galutinė žaidimo versija vadinsis „Halve“) – galvosūkiais varomas nuotykis apie du draugus. (Žaidimo nuoroda: https://globalgamejam.org/2022/games/duo-6)
DIGGITS – smagus ir dailus žaidimas dviems žaidėjams prie vieno kompiuterio. Žaidimas taip pat buvo nominuotas „LT Game Awards“ geriausio „Game Jam“ žaidimo kategorijoje. (Žaidimo nuoroda: https://globalgamejam.org/2021/games/diggits-8).
SWEET FURY – ryškus, bet klastingas žaidimas, kuriame per didelė sėkmė kovos lauke nublokš žaidėją į pragarą. (Žaidimo nuoroda: https://globalgamejam.org/2022/games/sweet-fury-9)
ANCHOR OF LOVE – ypač dailus stalo žaidimas, kviečiantis į kruizą, kurio metu žaidėjai sieks užmegzti romaną su kitais keleiviais. Kiekvienas savaip. (Žaidimo nuoroda: https://globalgamejam.org/2022/games/sweet-fury-9).
„Nesnausk!“ stipendiją inicijavo ir jos finansinį fondą suformavo neformalios organizacijos „Nesnausk!“ nariai, Lietuvos žaidimų industrijos veteranai Renaldas Zioma ir Aras Pranckevičius.
Vienas iniciatyvos sumanytojų – Renaldas Zioma / asmeninio archyvo nuotr.„Nutarėme, kad pirmosios „Nesnausk!“ stipendijos sieks 500 EUR per mėnesį, ir nors ši suma neatrodo didelė, stipendija bus mokama penkis mėnesius kiekvienam kūrėjų komandos nariui. Tad viso kiekvienam savo prototipą tobulinančiam kūrėjui neatlygintinai skirsime po 2500 EUR. Mūsų siekis yra padėti jaunoms komandos ne tik tobulinti, bet ir parengti savo projektus platinimui. Žaidimų industrija unikali tuo, kad smulkūs, bet išbaigti projektai gali būti parduoti leidėjams, ar monetizuoti ir išleisti savarankiškai. Labai viliamės, kad mūsų parama padės kūrėjams išleisti savo pirmuosius žaidimus, pradėti gauti pajamas ir panaudoti jas naujų žaidimų kūrimo studijų įsteigimui,“ – apie sprendimą finansuoti šią iniciatyvą pasakojo vienas jos iniciatorių Renaldas Zioma.
Į „Nesnausk!“ stipendiją gali pretenduoti kasmetinio „LT Game Jam“ renginio dalyviai, per renginį sukūrę veikianti žaidimo prototipą. Stipendija yra paskata kūrėjams tęsti žaidimų prototipų vystymą. Projektus atrenka ir kandidatus vertina speciali atrankos komisiją, sudaryta iš „Nesnausk!“ ir LŽKA valdybos narių. Stipendijas skiria Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdyba.
„Nesnausk!“ stipendija yra pirmoji Lietuvos istorijoje stipendija, skiriama žaidimų kūrėjams. Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija vertina šią iniciatyvą kaip pilotinę programą ir jau rengia naujas žaidimų kūrimo skatinimo bei akceleravimo iniciatyvas.
Plačiau apie pirmuosius „Nesnausk!“ stipendiją gavusius žaidimų prototipus – svetainėje https://www.lzka.lt/nesnausk.
Apie LŽKA
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija (LŽKA) – tai organizacija, vienijanti visų sričių žaidimų kūrėjus profesionalus bei mėgėjus. Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos veiklos tikslai yra vienyti Lietuvos žaidimų kūrėjus, skatinti jų tarpusavio bendradarbiavimą, atstovauti žaidimų kūrėjų interesams. Taip pat propaguoti žaidimų kūrimą Lietuvoje, skatinti nuolatinį Lietuvos žaidimų kūrėjų profesinį tobulėjimą ir padėti jiems to siekti.
Asociacijos tikslai ir įstatai patvirtinti Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos Visuotiniame narių susirinkime 2013 metų gegužės 28 d.