Šių metų vasario 25 – 27-ą dienomis Kaune pasirodė pirmasis sakralinės muzikos festivalis „Kaunas Musica Religiosa 2011”.  Bažnytinė muzika skambėjo Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų (Vytauto Didžiojo) bažnyčioje, Vytauto Didžiojo universiteto Didžiojoje auloje ir Kauno arkivyskupijos konferencijų salėje, o ją atliko įvairūs chorai bei ansambliai, susirinkę iš skirtingų Lietuvos miestų ir kaimyninių šalių.

Gražią festivalio idėją realizavo jo meno vadovo Rolando Daugėlos ir direktoriaus Valdo Latožos sutelktos pajėgos. Šviesi atmosfera ir išgrynintas renginių ciklo konceptualumas sukūrė šventišką savaitgalį, prasidėjusį penktadienio (vasario 25-osios) vakaro bažnytiniais kūriniais, kuriuos atliko festivalio konkurso dalyviai, ir pasibaigusį sekmadienio (vasario 27-osios) suma (rytinėmis mišiomis) Vytauto Didžiojo bažnyčioje, kurias iliustravo lietuvių ir latvių chorai bei estų vokalinis ansamblis.

Pagrindinė ir kone svarbiausia festivalio „Kaunas Musica Religiosa 2011” diena buvo vasario 26-oji, kuomet Vytauto Didžiojo universiteto Didžiojoje auloje nuo ankstaus ryto skambėjo penkiolikos chorų ir vokalinių ansamblių konkursinė programa. Joje atsiskleidė išties nemažai stiprių kolektyvų. Vieni išsiskyrė sodriais ryškiais balsais – ansambliai „Klassika“ ir „Cantatores Narvensis“ iš Narvos, Estijos – kiti stebino puikiu bažnytinės muzikos pajautimu ir pagarbiu atlikimu – tai kamerinis choras „Vdohnovenie“ iš Minsko, Baltarusijos. Lenkų kamerinis choras, atvykęs iš Ščėsino Vakarų Pamario Technologijos universiteto, matyt, taip skubėjo į konkursą, kad, nusprendęs negaišt laiko persirengimams, pirmą kartą scenoje pasirodė su vienodais marškinėliais, tinkančiais nebent studžių komandai, pristatančiai savo alma mater kokioje nors universitetų mugėje. Antrą kartą išėję į sceną jau vilkėjo raudonus ir  juodus ryškius apdarus. Perėjus nuo choristų aprangos prie muzikos, reikia pasakyti, kad technologų vyrų tarpe yra gerų, profesionalių atlikėjų, o apskritai choras tvarkingas, vokaline prasme gerai suderintas, o sprendžiant iš pasirinktų kūrinių – linkstantis į modernią bažnytinę muziką. Kauno šv. Pranciškaus Ksavero bažnyčios grigališkojo choralo chorui teko sunkiausias bet kokiame pasirodyme – pirmasis numeris – ir ši aplinkybė, kaip ir visada, kyštelėjo koją. Jaudulys drebino balselius, kai kur skleidėsi nereikalingas choralui vibratto, trūko artikuliacijos, o ansamblio vadovė taip kruopšiai dirbo baletiniais rankų mostais, kad kartais tos gracijos rodėsi per daug statiškoje viduramžių muzikoje. Vokalinis ansamblis „Giesmių tarnai“ – katalikai iš renesanso! Atsivežė į konkursą ne tik XVI – XVII a. bažnytinės muzikos repertuarą, bet ir liutnią, smuiką, kelis pučiamuosius instrumentus, kurie darniai įsiliejo originalų ir gana unikalų šio ansamblio atlikimą.

Visi chorai, pasirodę festivalio konkursinėje dalyje, verti didesnių ar mažesnių pagyrimų, kuriuos, pavertę balais ir skyrę atitinkamo metalo (bronzos, sidabro, aukso) diplomus, įvertino rimta komisija – „Ąžuoliuko“ meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas, pedagogas prof. Vytautas Miškinis, Kauno valstybinio choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas prof. Petras Bingelis, kompozitorius Vidmantas Bartulis, Lietuvos chorų sąjungos Kauno skyriaus pirmininkė Leokadija Januškienė ir turbūt visų Kauno chorinių renginių generatorius, „Kaunas Musica Religiosa 2011“ meno vadovas bei choro „Cantate Domino“ meno vadovas ir dirigentas Rolandas Daugėla. Komisijos nuomone, stipriausias, ryškiausias, profesionaliausias, festivalio šimtukas – Daugpilio vidurinės muzikos mokyklos mišrus choras iš Latvijos. Tai choras, turintis gilias tradicijas, įkurtas 1923 metais ir vadovo Jevgenijs Ustinskovs (nuotr.) dėka rimtosios muzikos tradicijas puoselėjantis iki šiol. Lipęs per įvairių konkursų prizines vietas ir atkeliavęs iki šiųmečio Grand Prix, įrodė esąs vertas geriausiojo vardo. Šio choro kertinės savybės – gražus, proziškas frazavimas, aiški teksto artikuliacija, pasitikėjimas savimi, stiprūs balsai ir profesionalus jų valdymas – lėmė pagrįstą įvertinimą.

Graži festivalio programa šeštadienio vakarą konkurso dalyvius, komisijos narius ir visus norinčius sukvietė į Kauno Arkivyskupijos Kurijos konferencijų salę pasiklausyt ir krikščioniškai pašėlt su gospel, urban gospel, jazz, funk, Latin, ballad stilių elementais praturtinta šiuolaikine krikščioniška muzika projekte „Ši diena mums džiaugsmui duota“ (nuotr.). Gausus atlikėjų būrys kartu su Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos studentais, klavišiniais, mušamaisiais, perkusija, ir pučiamųjų ansambliu bei pagrindiniais solistais nuotaikingai uždarė sėkmingai pavykusį festivalį „Kaunas Musica Religiosa 2011“. Galbūt kitais metais dar nuotaikingiau jį atidarys?

Rasa Biveinytė

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: