© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas prognozuoja, kad antradienį įsigaliojus papildomiems reikalavimams vežėjams, automobilių srautas nesumažės, tačiau padidės prastovos pasienyje. Tuo tarpu Muitinės departamento generalinis direktorius Antanas Šipavičius teigia, kad eilių bus siekiama išvengti.

“Mašinų srautas, nemanau, kad sumažės į Rusiją, bet prastovos tikrai padidės”, – BNS sakė Algimantas Kondrusevičius.

Pasak jo, Rusijos reikalavimai, kad vežėjai, vykstantys į Rusiją, turėtų ne tik TIRknygeles, bet ir įsigytų papildomas rusiškas garantijas, yra paini, sudėtinga ir, jo nuomone, neefektyvi.

“Aš prognozuoju, kad šitos alternatyvos nebus efektyvios ir paprastos. Pavyzdžiui, atvažiuoji į pasienį, sumoki už garantiją, ir taip pravažiuoja tūkstantis automobilių, tačiau tūkstantis pirmasis pravažiuoti nebegali, nes garantijų sąskaitoje nėra pakankamai pinigų padengti tam automobiliui. (…) Taigi, jis turės laukti, kol kažkas susimokės visus muitus ir mokesčius, kad jam būtų laisvų garantinių pinigų”, – aiškino A.Kondrusevičius.

Naujoji Rusijos garantijų sistema nuo antradienio pradės galioti Latvijos ir Rusijos bei Estijos ir Rusijos pasienyje, o nuo gruodžio ji turėtų įsigalioti ir Lietuvos pasienyje su Karaliaučiumi. Lietuvos vežėjai į Rusiją paprastai vyksta per Latviją ir Baltarusiją.

Pasak A.Šipavičiaus, kaip spręsti eilių problemą, muitinė tarsis su vežėjais.

“Muitinės departamentas yra pasirengęs spręsti problemas, kad pralaidumas nesumažėtų. Lapkričio 13 dieną vyks susitikimas su verslo atstovais, kad galėtume aptarti klausimus dėl eilių. (…) Kol kas, kol nėra aptarta, negalėčiau prognozuoti, kokie bus daromi sprendimai, siekiant išvengti eilių”, – BNS sakė A.Šipavičius.

Rusiška garantijų sistema nuo lapkričio 12 dienos galios ir su Latvija besiribojančiose Pskovo bei Sebežo muitinių apygardose bei su Estija besiribojančioje Kingisepo muitinės apygardoje.

Rusija naujus reikalavimus vežėjams, kurie gabena krovinius naudodamiesi “TIR Carnet” sistema, ketino įvesti nuo rugpjūčio 14 dienos, tačiau įsikišus Europos Komisijai, iš pradžių terminą atidėjo iki rugsėjo 14 dienos, o vėliau – iki gruodžio 1 dienos. Visgi, papildomos garantijos nuo rugsėjo vidurio taikomos keturiose Rusijos rytinėse federalinėse apygardose.

Rusija nori iš vežėjų papildomų finansinių garantijų muito mokesčiams arba gabenti krovinius konvojais.

TIR knygelė yra tarptautinė garantija, kad ją turinčiam asmeniui padarius pažeidimą, IRU apmokės šalies, kurioje buvo nustatytas pažeidimas, reikalaujamą atlyginimą.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: