(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Dauguma Lietuvos moksleivių nemoka elgtis su pinigais, o jų žinios apie ekonomiką ir asmeninių finansų valdymą – daugiau teorinės nei praktinės. Todėl, siekdamas paskatinti moksleivius kuo anksčiau išmokti šias žinias taikyti praktikoje, „Swedbank” Asmeninių finansų institutas šiandien skelbia 9-12 klasių moksleivių finansinio raštingumo konkurso pradžią. Konkurso nugalėtojas bus paskelbtas geriausiai asmeninius finansus išmanančiu Lietuvos moksleiviu.

„Teisingos žinios, be abejonės, yra pagrindas, be kurio sėkmingas asmeninių finansų valdymas yra sunkiai įsivaizduojamas. Vis dėlto vien žinių, į kurias iš esmės ir yra orientuota mūsų švietimo sistema, neretai neužtenka. Reikia sugebėti atsirinkti naudingą informaciją bei išmokti ją pritaikyti kasdieniame gyvenime,” – sako asmeninių finansų valdymo ekspertė Odeta Bložienė. Jos vadovaujamas „Swedbank” Asmeninių finansų institutas kviečia moksleivius rašyti laisvos formos rašinį. Darbe, kurio Institutas elektroniniu paštu norėtų sulaukti iki gegužės 3 d., turėtų atsispindėti rašinio autoriaus kūrybingumas, gebėjimas rasti reikalingą informaciją ir kritiškai ją vertinti. Siūlomos keturios rašinio temos: nuo šeimos biudžeto ir krizės pasekmių, iki, rodosi, amžinų klausimų apie, tai kur gauti pinigų ir ką su jais daryti. Neišsirinkęs nė vienos iš siūlomų temų, moksleivis gali pats sugalvoti aktualią temą asmeninių finansų klausimais ir rašinį rašyti pagal ją.

Konkursui pateiktus rašinius vertins iš Švietimo ir mokslo ministerijos, Vertybinių popierių komisijos ir „Swedbank” Asmeninių finansų instituto atstovų sudaryta speciali komisija, kuri išrinks dešimt geriausių darbų. Jų autoriai gegužės viduryje bus pakviesti į „Swedbank” centrinę būstinę Vilniuje. Čia bus surengtas antrasis konkurso etapas, kurio metu moksleiviai, savarankiškai atsakydami į pateiktus klausimus ir užduotis, turės pademonstruoti gebėjimą žinias pritaikyti gyvenimiškose situacijose. Geriausiai užduotis atlikusių moksleivių laukia solidūs prizai – vien pirmųjų trijų vietų prizinis fondas siekia per 2000 Lt.

Plačiau apie konkurso sąlygas ir tvarką, rašinio temas, reikalavimus ir vertinimo kriterijus skaitykite internetinio tinklalapio www.manofinansai.lt „Žinių banko” skiltyje „Konkursai”.

„Moksleiviai teigia, kad daugiausiai informacijos apie asmeninių finansų valdymą jie gauna iš tėvų, mokytojų. Tikimės, kad ir vieni, ir kiti padės konkurse dalyvauti panorusiems jaunuoliams dar labiau įsigilinti į šią temą, pasidalins su jais savo patirtimi, – kalba O. Bložienė. – Na, o konkurso nugalėtojus kviesime prisidėti prie tolesnės Asmeninių finansų instituto ir partnerių veiklos jaunimo finansinio švietimo srityje.”

Moksleivių finansinio raštingumo konkursas – tęstinė „Swedbank” Asmeninių finansų instituto inicijuoto jaunimo finansinio raštingumo didinimo projekto dalis. Kovo pradžioje buvo atliktos 9-12 klasių moksleivių ir ekonomikos mokytojų apklausos, atskleidusios, jog net 87 proc. Lietuvos moksleivių norėtų įgyti daugiau žinių, kaip tinkamai panaudoti turimus pinigus. Su tuo, kad jaunimui reikėtų daugiau informacijos apie asmeninių finansų valdymą, sutiko ir 93 proc. mokytojų.

Tokie apklausų rezultatai skatina telkti pastangas, dedamas rengiant įvairius jaunimo finansinio švietimo projektus: kovo 24 d. mokinių ir mokytojų, įvairių valstybės institucijų, verslo ir asocijuotų struktūrų atstovai pasirašė bendradarbiavimo jaunimo finansinio ugdymo srityje susitarimą. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Apie „Swedbank” Asmeninių finansų institutą. Institutas yra nepriklausoma „Swedbank” banko dalis. Jo paskirtis – atidžiai stebėti ir tirti gyventojų finansinės situacijos pokyčius bei šviesti visuomenę asmeninių finansų valdymo klausimais. 2009 m. Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje įkurti institutai yra Švedijoje jau nuo 1960 m. veikiančio Asmeninių finansų instituto padaliniai vietinėse rinkose.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: