© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Didžiausio Lenkijos naftos koncerno “Orlen” vadovybė pripažįsta, kad jo antrinės įmonės Lietuvoje rezultatai trečiąjį ketvirtį pagerėjo dėl palankių naftos perdirbimo maržų, todėl “Orlen Lietuvos” bent jau kol kas nesiruošiama stabdyti.

“Šiuo momentu galiu tik pasakyti, kad niekas nepasikeitė. Esant dabartinei naftos perdirbimo maržai, įmonė uždirba, ir nėra pagrindo nei laikinam, nei nuolatiniam gamyklos uždarymui. Sprendimai bus priimami, atsižvelgiant į maržos pokyčius”, – spaudos konferencijoje Varšuvoje trečiadienį sakė “Orlen” prezidentas Jacekas Krawiecas (Jacekas Kravecas).

2014-2017 metų strategijoje “Orlen” nurodo, jog blogiausias metas laukia ketvirtąjį ir pirmąjį metų ketvirtį, todėl “Orlen Lietuvos” tolesnės veiklos scenarijus gali būti pasirinktas 2014 metų pabaigoje – 2015 metų pradžioje. Lenkijos koncernas neatmeta laikino “Orlen Lietuvos” sustabdymo tikimybės.

“Orlen” viceprezidentas finansams Slawomiras Jedrzejczykas (Slavomiras Jedžeičikas) neprognozavo, kokių rezultatų “Orlen Lietuva” gali pasiekti ketvirtąjį ketvirtį, kuris tradiciškai naftos pramonei būna blogiausias. Pasak jo, bus sekamas maržos lygis rinkoje.

“Reikia prisiminti, kad lapkritis, gruodis ir sausis yra patys blogiausi mėnesiai metuose naftos perdirbimo pramonei, tuo metu maržos krenta. Ar taip bus ir šiemet, mums sunku numatyti. Turime situaciją, kai naftos kaina nukrito, kokiu būdu tai paveiks dabartinių perdirbimo maržų išsilaikymą artimiausiais mėnesiais, šiuo metu sunku apibrėžti”, – sakė S.Jedrzejczykas.

Jo teigimu, optimizavimas “Orlen Lietuvą” pavertė labai efektyvia gamykla, tačiau ji yra tokioje vietoje, kur nėra rinkos ir patogios logistikos.

“Matysime, jeigu perdirbimo marža bus tokia gera, kad atsvers neefektyvią logistiką, tai, be abejo, Lietuva pademonstruos gerus rezultatus. Tačiau prisimename tai, kas vyko pernai ketvirtąjį ketvirtį ir norime būti pasiruošę viskam. Analizuosime einamąją situaciją”, – sakė “Orlen” viceprezidentas finansams.

“Orlen” prezidentas J.Krawiecas spaudos konferencijoje kaip nulinį įvertino Lietuvos Vyriausybės indėlį, padedant finansiškai sudėtingoje situacijoje atsidūrusiai “Orlen Lietuvai”.

“Apie tai kalbama apie šešerius metus, tarp svarbiausių klausimų yra leidimas statyti produktotiekį, “Lietuvos geležinkelių” pervežimo tarifų sumažinimas – galiu tik pasidalinti, kad jokios pagalbos nebuvo ir nėra. Šioje srityje niekas nepasikeitė”, – tvirtino J.Krawiecas.

“Orlen” ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje, o santykius su “Lietuvos geležinkeliais” nebe pirmą kartą sprendžia teismuose.

Lenkijos “Orlen” valdo 100 proc. “Lietuvos Orlen” akcijų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: