„Elintos“ bendrovė (Terminalo g. 3, Kauno LEZ, Kauno r.) rugsėjo 5 d. (penktadienį), 15 val., atidarys elektromobilių įkrovos parką, taip tikėdamasi populiarinti šią transporto priemonę.
Traukos sistemas ir įkrovimo stoteles elektromobiliams gaminančios bendrovės teritorijoje įrengtos 6 naujos vietos, kuriose krausis ne tik įmonės elektromobiliai, paslauga bus leista pasinaudoti ir pakeleiviams. Už įkrovimą svečiams mokėti nereikės.
Elektros transporto projektus kuriančio padalinio „Elinta EV“ vadovas ir Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis tvirtino, kad bendra visų įkrovimo stotelių galia – apie 200 kilovatų. Į parko įrengimą investuota maždaug 180 tūkst. Lt.
Penkiose vietose elektromobilius bus galima įkrauti vidutiniu greičiu. Šalia jų „Elinta“ įsirengė ir bendrovės ABB gamintą greito įkrovimo stotelę. Tokia stotelė neseniai buvo įrengta Vilniuje, prie Žemės ūkio ministerijos.
Įkrauti elektromobilio akumuliatorių galima ir prie Kauno rajono savivaldybės. Ši įkrovos stotelė veikia jau nuo 2011 metų. Kauno rajono meras Valerijus Makūnas palaiko elektromobilių idėją ir kartu su „Elintos“ vadovais planuoja plėsti įkrovos stotelių tinklą rajono teritorijoje.
L. Jokužis tvirtino, kad norėtų potencialiems klientams parodyti elektromobilio privalumus. Atidaryme juos bus galima išmėginti. Septyniais „Elintos“ elektromobiliais bendrovės darbuotojai per metus nuvažiuoja apie 130 tūkst. km.
Elektromobilių idėja mėginama uždegti ir verslininkus. „Elinta“ sukūrė sistemą, leidžiančią krovininiame automobilyje greta dyzelinio vidaus degimo variklio įdiegti elektros variklį. Tokia sistema leidžia 30–60 km nuvažiuoti naudojant vien elektros energiją, vėliau įsijungia dyzelinis variklis.
Vakarų šalyse elektros energiją naudojantis krovininis transportas turi nemažai pranašumų, nes reikia mokėti mažesnius kelių mokesčius, galima lengviau patekti į miesto centrą ir panašiai. „Elintos“ sistema, paverčianti sunkvežimį iš tinklo įkraunamu hibridu, kainuoja apie 20 tūkst. EUR. Ja jau susidomėjo kelios Vakarų transporto kompanijos.
Ypač daug elektromobilių važinėja Norvegijos, Švedijos, JAV keliais.
Kiekvienas elektromobilį įsigijęs norvegas, palyginti su įprasto automobilio savininku, įgyja bent tris pranašumus. Šioje šalyje elektromobiliams netaikomi pridėtinės vertės ir registracijos mokesčiai. Pirmojo iš jų tarifas palyginti kuklus ir siekia 25 proc. Antrasis gali sudaryti nuo 30 iki daugiau kaip 100 proc. automobilio kainos. Elektromobilių savininkai įkrauti baterijas gali nemokamai – Norvegijoje įrengta daugiau kaip 4 tūkst. viešų krovimo stotelių.