Žurnalo "Playboy " viršelis

Penktadienį pasirodžiusiame radikaliai transformuotame „Playboy“ žurnale, pirmą kartą per ilgus gyvavimo metus nėra visiškai nuogų kūnų, viršelis taip pat ne toks, koks buvo iki šiol, nuo pat jo debiuto 1953-iais – žurnalo nebepuoš skambi frazė ‘Pramogos vyrams’ (angl. Entertainment for Men).

Naujosioms technologijoms akimirksniu tapus dideliu priešu tokio tipo žurnalams, naujame viršelyje atsidurė neprofesionalus Instagram modelis, pozuojanti Snapchat stiliaus asmenukėje, prilygstančioje skaitmeniniam flirtui, panaudojančioje viliojantį ir gundantį kreipinį „heyyy ;) “.

Pirmasis „Playboy“ žurnalas, kuriame nėra fotografijų su visiškai apnuogintais kūnais, tai bemaž didžiausias žurnalo perversmas po to, kai Hugh Hefner debiutavo, žurnalo centriniuose puslapiuose pateikdamas pozuojančią nuogą Marilyn Monroe. – Teigia “Washington Post” apžvalgininkas Drew Harwellas. Jo nuomone, tai rizikinga amerikietiškos leidybos imperijos avantiūra, kai tuo tarpu internetas suteikia nemokamą prieigą prie informacijos bei įvairiausių šaltinių, kuriuose gausu pornografijos.

Tačiau, užuot ėmęsi priekaištauti skaitmeniniam amžiui, leidėjai stengiasi konkuruoti. Socialinių tinklų įkvėptos fotosesijos, įvairių temų, tokių kaip kontracepcija, imigracija, nagrinėjimas bei taip vadinamos ‘mąstančios žurnalistikos’, publikuotos šeštajame dešimtmetyje, atgaivinimas – visa tai yra temos, kuriomis apie save pačias dabar daugiausiai rašo moterys.

Anot vyriausiojo „Playboy“ žurnalo turinio redaktoriaus, Cory Jones, nuogumas nebeprovokuoja. Kadaise taip buvo, tačiau dabar nuogybės šiam tikslui nebetarnauja.

„Žmonės šį žurnalą siejo vien tik su nuogybėmis. Visi 10 puslapių leidinyje, tai tarsi simbolis to, ką jis reprezentuoja. Tačiau jis visuomet judėjo į priekį, mes tobulėjome…ir norime, kad net ir atsiskleisdami naujomis spalvomis, išlaikytume seksualumą bei savitą stilių“, sakė Cory Jones.

Tačiau, nepaisant Cory Jones prieštaravimų, tai vis tiek veikiausiai nebus vienas iš tų žurnalų, kurį galima bus drąsiai palikti ant kavos staliuko. Kadangi žurnale nebeliko absoliučiai nuogų moterų, jo puslapiuose pateikiamos fotografijos, kuriose moterys vaizduojamos įvairiose nusirenginėjimo stadijose arba pozuoja nuogos, prisidengdamos tik rankomis ar plazdenančiomis paklodėmis.

Oskaro laimėtojos, aktorės Mariel Hemingway duktės bei Ernesto Hemingway proanūkės Dree Hemingway fotografijų galerija išties stilingai apjungta, atrodo, tarytum paimta tiesiai iš aukštosios mados žurnalo. „Padėk išmanųjį. Sugrįžk prie skaitymo. Ką nors pajusk “, sakė pati Dree Hemingway.

„Stilinga tai ar ne, norint ištrinti pažeminimą keliantį žurnalo poveikį moterims, tokie pakeitimai yra menkaverčiai“, sakė 60-ųjų „Playboy Zuikutis, dabar Mičigano valstijos universiteto profesorė, Penny Gardner. “Man ligšiol susirūpinimą kelia tai, kad dauguma moterų taip stipriai sietinos su seksualumu, jų asmenukės, nuotraukos talpinamos pažinčių portaluose… Mes tarsi pateikiame save kaip daiktus“, tęsė Penny Gardner.

Visgi redaktoriai tikisi, kad pagrindinis dėmesys skiriamas straipsniams, apimantiems įvairius interviu ir rimtus reportažus, kuriais siekiama pritraukti bet kokį modernų skaitytoją, nepaisant jo lyties – tai esminė priežastis, dėl kurios verta įsigyti žurnalus.

Aštuoni puslapiai bepasirodysiančiame kovo mėnesio numeryje skirti interviu su Rachel Maddow.

Erin Gloria Ryan, buvusi Gawker feministinio blogo Jezbel rašytoja ir redaktorė, parašė šelmišką giesmę pavadinimu „Telaimina Dievas kontracepciją“ (angl. God Bless Birth Control) savo hormoninei spiralei, kuri, anot jos, turi potencialo atvesti moteris į naują seksualinę revoliuciją.
Ilana Glazer and Abbi Jacobson, kurios pasirodė Comedy Centrals kanale transliuotame seriale „Broad City“, vaidindamos dvi, maždaug dvidešimties metų niujorkietes patvirtindamos ir neigdamos tūkstantmetį vyraujančius stereotipus, davė interviu atvirai prisipažindamos esančios tikros, savimi besididžiuojančios feministės.

Moterų pasisakymai taip pat bus tarsi pamatas, ant kurio bus statomas naujasis „Playboy“ – laužantis standartus, siekiantis naujų plotmių. „Playboy“ Advisor – ilgai gyvuojanti žurnalo patarimų skiltis, nuo šiol bus vadovaujama atviros žurnalistės ir tinklaraštininkės Rachel Rabbit White, kuri išgarsėjo 2011-aisiais, po to, kai vasario 22 dieną paskelbė oficialia „Moterų pornografijos diena“ (angl. Lady Porn Day).

Moterys už kadro ilgą laiką buvo pačios svarbiausios, kol žurnalas „Playboy“ atsidurdavo spaustuvėje. Pirmąją išlankstomą nuotrauką pateiktą per du centrinius žurnalo puslapius (Marian Stafford, Mis Kovas 1956) fotografavo Ruth Sondack, kuri fotografija užsiiminėjo dar Antrojo Psaulinio Karo metu.

Tarsi kelrodė žvaigždė kompanijai buvo 50-ųjų pokario „Playboy“ ir 60-ųjų žurnalo tipas, kuomet jis buvo žinomas ne tik kaip nuogų kūnų fotografijų publikacija, tačiau taip pat ir leidinys, aptariantis netgi tokias temas kaip literatūra, menas bei muzika.

Neminima dar ir tai, kad didžioji vizija, be abejonės, yra noras atitrūkti nuo prastos reputacijos, kurią Playboy“ susikūrė prieš ne vieną dešimtmetį, konkurencija su kiek drąsesniais žurnalais, pavyzdžiui „Hustler“, paskatino „Playboy“ sumažinti leidinyje teksto kiekį ir į žurnalo puslapius patalpinti daugiau nuogo kūno.

Šis pokytis neįtikino Kolumbijos Universiteto profesorės Jennifer Lena. „Juk norėdami nusipirkti apelsinų mes neiname į namų apyvokos daiktų parduotuvę. Ir niekas iš „Playboy“ neturėtų atimti feministinio prieskonio. Aš turiu galvoje ne tai, kad nėra feminisčių rašančių „Playboy“ žurnalui, arba, kad feministiniai klausimai jame nėra aptariami. Aš tik manau, kad toks žurnalas nėra tai, ko reikia norintiesiems pamokomojo gido“, sakė ji.

Redaktoriai įžvelgia socialinių tinklų autentiškumą – tai plotmė, kurioje bet kuris vyras, ar moteris gali visuotinai save demonstruoti ant pasaulinės ir necenzūruotos pakylos – tai tarsi pakaitalas masinėms, perdėtai retušuotoms pastarojo meto „Playboy“ fotografijoms. Šeštadalis puslapių talpins neretušuotas menininkės bei modelio Myla Dalbesio asmenukes. Viršelio veidu tapo Sarah McDaniel, Snapchat ir Instagram programėlių žvaigždutė, populiari savo asmenukėmis, kurios kartu su kandžiais ir kiek nepadoriais pasisakymais sukuria tobulą derinį.

„Instagram’o žvaigždės pastaruoju metu tapo tarsi visų idealais. Tai gražios, sveiką gyvenimo būdą gyvenančios moterys, spėjančios ir pasilinksminti ir gebančios pateikti save kaip idealą, bet jos taip pat yra visiems prieinamos. Tik įsivaizduokite, kad sutinkate vieną šių moterų kavinėje”, dėstė mintis Jones.

Tam, kad žurnalas būtų tinkamai paruoštas permainoms, „Playboy“ personalas darbavosi jau nuo praeitų metų liepos mėnesio, įskaitant ir keletą ganėtinai keblių mėnesių bandant užbaigti žurnalo numerį, kuriame paskutinį kartą buvo talpinamos visiškai apnuogintų kūnų fotografijos. Žurnalo redaktoriai veda derybas su prekybininkais, kad naujasis žurnalas nebebūtų talpinamas į tradicinėje, viršelį slepiančioje, polietileninėje pakuotėje ir būtų pateiktas prekybai Barnes & Noble, Hudson News ir visos šalies oro uostų knygynams.

Be to ne visiškas nuogumas verslui taip pat gali būti naudingas sprendimas. Kuomet praeitais metais buvo atnaujinta Playboy.com veikla, susidomėjimas šoktelėjo nuo 4 milijonų iki 20 milijonų apsilankymų per mėnesį. Be kita ko, vidutinis puslapio lankytojų amžius smuko nuo 47 iki 30. Praėjusiais metais žurnalas pardavė 800 tūkstančių leidinių, tai tik maža dalelė 7 milijonų, kurie buvo parduoti 1975-aisiais.

Kokio pasisekimo sulauks būsimi leidiniai ir kiek ilgai žurnalo redaktoriai sugebės atlaikyti konkurenciją rašydami tai, didžioji dalis ko yra lengvai prieinama išmaniųjų telefonų pagalba – tai tik laiko klausimas. Tačiau, optimistiškai tikimasi, kad skaitytojai išvydę pirmąjį nebe tokį ‘nuogą’ viršelį suteiks šiam leidiniui dar vieną šansą.

Nors, anot Jones, pirmasis įspūdis dar nesuteikia antro šanso. Tai ryšys, jis kviečia tave, bet taip pat ir vilioja tarsi sakydamas ‘Ei, „Playboy“ jau čia. Mes grįžome. Žvilgterėk bent akies krašteliu.’

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 

Taip pat skaitykite: