Kino filmo "About Time" kadras

Mokslinė fantastika yra dažnai apibūdinama kaip pasakojimo žanrų Trojos arklys, daugiausia dėl to, kad į jos lanksčią struktūrą galima patalpinti beveik viską, ką tik nori. Mes regėjome adrenalino kupinus mokslinės fantastikos filmus, bet taip pat ir iškalbingus, metafizinius filmus.

Turėjome tiek spekuliatyvią, tikrai sistemingą, kartais absurdišką  mokslinę fantastiką, bet sąrašui didėjant, mes taip pat sulaukėme mokslinės fantastikos istorijų, naudojamų kaip platformos pokalbiui apie meilę.

Ypač nepriklausomame kine, mokslinės fantastikos romantiniai filmai šiuo metu yra labai populiarūs. Štai 10 geriausių mokslinės fantastikos romantinių filmų:

10. Laiko Tiltas (Richard Curtis, 2013) (About Time)

Kelionės laiku istorijos visada buvo sudėtingos ir Richard Curtis “Laiko Tiltas” taip pat nepateikia visų detalių teisingai, tačiau tai yra iš tiesų graži meilės istorija bėgant laikui. Timas (Domhnall Gleeson) sužino, kad jis gali keliauti laiku ir pakeisti savo gyvenimą (bet niekieno kito), taigi jis pasinaudoja šia galia, kad užkariautų Mary (Rachel McAdams) širdį ir padarytų daugelį kitų dalykų.

Kurtis yra vyrukas iš filmo “Tegyvuoja Meilė!”, taigi nenuostabu, kad jis yra beviltiškas romantikas, kartais nusikalstantis, bet “Laiko Tilte” jis yra toks žavus, koks ir turi būti romantiniuose filmuose, su dvejais talentingais pagrindiniais aktoriais ir įtraukiančia istorija. Iš mūsų sąrašo šis filmas yra turbūt vienas iš labiausiai idealistinių ir vadinamų “klišė” filmų, bet vis tiek vertas jūsų laiko, jeigu tik pasitaikys proga.

9. Ponas Niekas (Jaco Van Dormael, 2009) (Mr. Nobody)

Be visų apmąstymų apie laiką, gyvenimo pasirinkimus ir likimą, “Ponas Niekas” yra iš tiesų labai idealistinis ir romantiškas filmas. Suteikiant Jared Leto veikėjui Nemo tris galimas meilės istorijas su trimis galimomis pabaigomis, tai duoda ne tik daug darbo aktoriui, bet taip pat sukonstruoja gražią meditaciją apie meilę kaip pasirinkimą, viltį, troškimą.

Jac Van Dormael skaniai keistas filmas yra iš širdies romantiškas, suvedantis Nemo su trimis nuostabiai atvaizduotomis moterimis (pagyrimai Sarah Polley, Diane Kruger ir Linh Dan Pham), ir paverčiantis kiekvieną jų reikalinga Nemo likimo dalimi nepriklausomai nuo to, kokį kelią jis pasirenka.

8. Saugumas Nėra Garantuotas (Colin Trevorrow, 2012) (Safety Not Guaranteed)

Colin Trevorrow pirmasis pasirodymas prieš tai, kai jis tapo mega-prodiuseriu ir filmų kūrėju, yra toks individualiai žavintis, kad net sunku suvokti, jog tas pats vaikinas iš kart po to vaidino tokiame populiariame ciniškame filme.

“Saugumas Nėra Garantuotas” turi tą nupoliruotą Holivudinį įvaizdį, bet iš esmės tai yra savarankiškas mokslinės fantastikos filmas tyrinėjantis žmogaus, kuris teigia galintis keliauti laiku, asmenybę ir gyvenimą, ir žvelgiantis į reporterę, kuri seka paskui jį ir išreiškia savo tikslą iš jo viešai šaipytis.

Ką ji galų gale aptinka, žinoma, yra daug keisčiau nei ji tikėjosi. Bet kas padaro “Saugumas Nėra Garantuotas” įdomų yra tai, kaip filmas jaudina žiūrovus pateikdamas žavingą ryšį tarp Aubrey Plaza ir Mark Duplass. Jis yra tarytum nederamas maniakiškai fėjiškas svajonių vyrukas, o ji yra neįprasta romantinių komedijų veikėja, ir jų energija labai puikiai sutinka.

7. Pavasaris (Justin Benson & Aaron Moorhead, 2014) (Spring)

Po debiuto filme “Resolution”, Justin Benson ir Aaron Moorhead pažengė į priekį įspūdingame mokslinės fantastikos romantiniame filme “Pavasaris”, pasakojančiame apie vyrą, kuris nesenai neteko tėvo ir motinos po kelionės į Italiją, įsimylinti paslaptingą moterį, kurią gaubia tamsi praeities paslaptis. “Pavasaris” yra turbūt labiausiai savarankiškai sukurtas filmas iš šio sąrašo, nepaisant to, tarp aktorių yra (kaip visada nuostabus) Lou Taylor Pucci.

Nuostabu, kaip praktiškas efektų, nors ir pagal scenarijų limituotai, panaudojimas ir koncentruotas bei nuotaikingas scenarijus niekada toli nenukrypo nuo savo tikslo: tai yra papasakoti vyro, kuris mokosi susidoroti su gyvenimo realijomis, ypač senėjimu ir mirtimi po to, ką teko patirti namuose, istoriją. Filmas turi vieną gražiausių pabaigų išliekančių atmintyje. Šis persekiojančiai gražus kadras, yra romantiškas, baugus, patenkinantis ir netgi džiaugsmingas.

6. Neleisk Man Išeiti (Mark Romanek, 2009) (Never Let Me Go)

Kazuo Ishiguro kvapą gniaužiantis romanas buvo nuspręstas puikiam filmo pritaikymui ir pakliuvo į geras rankas: rašytojo Alexo Garlando ir režisieriaus Marko Romaneko filme “Neleisk Man Išeiti.” Filmas pasakoja apie trijų draugų, kurie užaugo kartu regis idiliškoje uždaroje Anglijos mokykloje, vaikystę, jaunystę ir paauglystę, ir kurie išsiaiškina, kad jie iš tiesų yra moksliniai eksperimentai skirti aukoti organus žmonėms už mokyklos ribų.

Meilės trikampis tarp trijų pagrindinių veikėjų, kuriuos šauniai įkūniją Carey Mulligan, Andrew Garfield ir Keira Knightley filme “Neleisk Man Išeiti” sugeba surasti lengvai atpažįstamą žmogišką šių veikėjų aspektą, kuris padeda veikėjų formavimuisi. Šis filmas vaizduoja gražią ir subrendusią romantiką.

5. Versmė (Darren Aronofsky, 2006) (The Fountain)

Darren Aronofsky metafiziniame filme “Versmė” vaidina Hugh Jackmano ir Rachel Weisz pora, sujungta tragedijos, vergovės ir mistinio ryšio, kuris peržengia laiko ir vietos ribas. Praeityje jie yra karalienė ir pavaldinys, dabartyje – vyras ir vėžio kankinama žmona, ir ateityje galiausiai jis yra vienišas visatos keliautojas, siekiantis sujungti gyvybės medį ir mirštančią žvaigždę. Sukurti  “Versmę” prireikė daug metų ir labai liūdna, kad filmas buvo neigiamai priimtas kritikų.

Pripažintai, tai nėra geriausiais Aronofsky kūrinys ir be abejonės atitrūksta nuo režisieriaus ciniško požiūrio, tačiau tai vis vien nuostabiai sukurtas filmas su sudėtinga, svarbia žinute, pristatyta tiek jausmingai tiek racionaliai. Nepaisant to, kas nutiko su Aronofsky filmu  “Nojaus Laivas”, atrodo, kad publika ir kritikai nenori, jog rašytojas/režisierius jaustųsi viltingai ar liktų ištikimas savo kruopščiai sukurtiems filmams.

4. Jausmų Galia (Michael Gondry, 2004) (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

Charlie Caufman klasikinėje mokslinės fantastikos meilės istorijoje “Jausmų Galia” vaidina Jim Carrey ir Kate Winslet, kurie atvaizduoja dvi šaltame pasaulyje pasimetusias sielas atradusias viena kitą, paklystančias viena kitoje, ir tada pasirenkančios pamiršti viena apie kitą (per vienos kompanijos paslaugas, kurios pataria padaryti būtent tai). Ši meilės istorija yra neįprastą tuo, kad Caufman ir režisierius Michael Gondry pateikia malonių scenų su tinkama doze siurrealizmo.

Širdį gniaužiančiai liūdna istorija, kuri tuo pat metu yra viltinga ir pažįstamai karti bei saldi visiems, kurie kada nors patyrė išsiskyrimą su antrąja puse. “Jausmų Galia” geriausiai atsiskleidžia kalbant apie “kas būtų jeigu būtų” prielaidą (kas nenorėtų pamiršti savo buvusios antrosios pusės amžiams?) ir priverčia sukti galvą, parodydamas atminties galią ir nuoskaudų svarbą žmogaus formavimuisi.

3. Tobulas Jausmas (David Mackenzie, 2011) (Perfect Sense)

Šis filmas yra turbūt vienintelis, kuris yra mažiausiai panašus į mokslinę fantastiką, nepaisant to David Mackenzie “Tobulas Jausmas” yra priskiriamas šiam žanrui. Filmas pasakoja apie pasaulį, kuriame žmonija lėtai pradeda prarasti kiekvieną iš penkių pojūčių taip prarandanti kontaktą su pasauliu ir aplinkiniais. Radikaliu ir galutiniu būdu yra interpretuojami modernieji laikai, kur žmonija vis labiau atitrūksta nuo savęs.

Kim Fupz Aakeson siužetas pasakoja apie du traumuotus žmones suradusius vienas kitą ir kartu besigrumiančius su šia epidemija, nors jų praeities klaidos ir darbai parodo, kad jie galbūt nėra tinkami būti kartu. Be Ewan McGregor ir Eva Green nuostabaus pasirodymo, “Tobulas Jausmas” tarp žmonijos suvokimo apie pasaulį griuvėsių suranda vilties jausmą.

2. Šiukšlių Princo Istorija (Andrew Adamson, 2008) (Wall-e)

“Šiukšlių Princo Istorija” yra Pixar šedevras. Jis buvo toks 2008-aisiais ir vis dar tebėra. Andrew Adamson emocionalus filmas pirmojoje pusėje yra poetiškas ir gražus, bet kai pasirodo robotas EVE, filmas atgyja kaip meilės istorija pereinanti sunkiausias kliūtis. Istorija nėra inovatyvi, tačiau turi žavesio ir stebuklo, kai nusprendžiama susikaupti ties dviejų robotų ryšio.

Viena gražiausių scenų filme yra, kai žmonių erdvėlaivio pilotas per savo kompiuterį pradeda mokytis apie senai pamirštus dalykus apie žmoniją. Kai jis klausia “kompiuterio” apibūdinti šokį, mes matome Šiukšlių Princą ir EVE šokančius už jo erdvėlaivio ribų linksmą šokį, dailiai ir ritmiškai plaukiojančius visatoje tokiu būdu, kokį tik Pixar galėtų pavaizduoti. Filmo unikalumas slypi pamokymuose apie galimą dirbtinio intelekto prietaiso meilę, svajones apie ateitį, kurioje žmonija pamiršo kas tai yra meilė.

1. Ji (Spike Jonze, 2013) (Her)

Spike Jonze filmas “Ji” yra širdį skaudinantis filmas su neryškiai paslėpta jo paties skyrybų mintimi. Tai mokslinė fantastika, kuri labai diskretiškai siejasi su žanru, sukombinuodama nuostabų filmo projektavimą su kinematografija, siekiant sukurti ateities pasaulį, kuris yra įtikinamas, keistas, stebinantis ir suprantamas viskas vienu metu.  Tačiau kaip bebūtų “Ji” yra meilės istorija tarp vyro ir mašinos, arba kitaip sakant meilės istorija apie meilės istorijų kilmę.

Kai filme pasirodo Teodoras (Joaquin Phoenix) įsimylintis savo naujai įrengtą sistemą vardu Samantha (įgarsinta Scarlett Johansson, geriausias jos pasirodymas per visą karjerą), filmas įgauną progresyvią bet kokios meilės istorijos kryptį. Kažkiek žiauru, kai filme atsiranda ta akimirka, kai vienas iš mylimųjų nusprendžia judėti toliau (“Aš tavo, ir aš ne tavo”), nes tai tiesiog labiau natūralu ir priimtina.

Taip pat skaitykite: TOP 25 geriausi visų laikų mokslinės fantastikos serialai

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: