„Prioritetinė Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimo sritis – geležinkelių transporto projektai. Siekdami aktyviau dalyvauti vežant tranzitinius krovinius tarp Europos ir Azijos, svarstome galimybę organizuoti konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos uosto ir Almatos“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Pasak ministro, naują geležinkelių projektą ketinama pavadinti lietuvių ir kazachų kalboms bendru žodžiu „Saulė“. Kazachiškai šis žodis reiškia „spindulys“.
Planuojamas konteinerinio traukinio maršrutas tarp Lietuvos ir Kazachstano eitų per Baltarusijos ir Rusijos teritorijas, vėliau jis galėtų būti pratęstas iki Kinijos. Europos kryptimi per Klaipėdos uostą kroviniai būtų gabenami į Skandinavijos ir kitas šalis.
Rugsėjo pradžioje šį projektą jau aptarė Lietuvos ir Kazachstano vyriausybių dvišalė prekybinio ir ekonominio bendradarbiavimo komisija. Abiejų šalių geležinkelių įmonės ketina sudaryti bendrą darbo grupę, kuri spręs konkrečius projekto įgyvendinimo klausimus – traukinio kursavimo technologiją, kainas ir grafiką.
Organizuojant konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos ir Almatos ketinama pasinaudoti sėkminga Klaipėdą ir Iljičiovsko uostą (Ukraina) jungiančio projekto „Vikingas“ patirtimi.
Lietuvos ir Kazachstano susisiekimo ministrai taip pat aptars šalių bendradarbiavimą kelių transporto ir aviacijos srityse. Kelių transporto srityje bus tariamasi dėl palankių sąlygų abiejų šalių krovinių vežėjams sudarymo, reikiamo leidimų skaičiaus suteikimo.
Aviacijos srityje ketinama tartis dėl galimybės organizuoti reguliarų tiesioginį susisiekimą oro transportu. Šiuo metu nei reguliarūs, nei užsakomieji tiesioginiai skrydžiai tarp šalių nėra vykdomi, nors teisinė bazė tam yra parengta.
Kazachijos oro linijų bendrovė „Air Altana“ jau yra pareiškusi ketinimus 2013 m. pradėti tiesioginius skrydžius į Vilnių. Ši bendrovė atitinka ES taikomus skrydžių saugos reikalavimus ir turi teisę vykdyti skrydžius ES šalyse.
Susisiekimo ministerijos informacija