Automobiliai, kurie važinėja gatvėmis ir keliais, gali įvažiuoti į kitą automobilį, žmogų ar kokį stulpą. Garaže stovintys neeksploatuojami automobiliai gali įvažiuoti į sveiką protą. Tai patyriau viename susitikime kalbėdamas apie draudimo reikalus.
Kaip tai gali atsitikti? Ogi paprastai – sakoma, kad Lietuvoje privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu yra neapdrausta dešimtys tūkstančių automobilių. Tikrai problema eismo dalyviams. Ypač jei koks pataupęs draudimui, stabdžiams, padangoms, sveikam protui, bet nepataupęs alkoholiui ant tavęs užvažiuoja.
Šią problemą visai sėkmingai sprendžia, tarkime, policija. Ji turi modernią techniką, todėl pagal automobilio numerį netgi automatiškai (pravažiavus pro policijos automobilį) nustato, ar automobilis tą dieną yra apdraustas. Jei ne – vairuotojas stabdomas ir gauna baudą. Pats esu gavęs tokį priminimą, bet ne dėl draudimo, o dėl kelias dienas pražioplintos techninės apžiūros.
Tačiau dalis neapdraustų automobilių gatvėmis nevažinėja. Jie stovi nejudinami, nes galbūt laukia vasaros, galbūt kapitalinio remonto, galbūt kol taps muziejine vertybe. Būtent šie automobiliai grasinas įvažiuoti ne į stulpą, kitą automobilį ar žmogų, o į sveiką protą.
Iliustruoju. Draudikai kreipėsi į visokias institucijas, o šios jau į Teisingumo ministeriją, norėdamos, kad būtų numatytos baudos už neeksploatuojamų automobilių neapdraudimą privalomosios civilinės atsakomybės draudimu. Teisingumo ministerija atsakė, kad tai netikslinga dėl mano jau minėtų priežasčių.
Po kurio laiko išgirdau kaip baisiai neteisingai Teisingumo ministerija pasielgė taip atsakydama. Tiesiai šviesiai pasakiau, kad į sveiko proto neatitinkantiems pasiūlymams Teisingumo ministerija pritars tik per mano lavoną. Tai pasiūlymą stumiančius nelabai pradžiugino…
Kaip suprantu, galime laukti reportažo kur nors viešumoje apie blogietį teisingumo ministrą ir visą ministeriją, kad jie nepriverčia neeksploatuojamų automobilių drausti.
O man atrodo, kad jei koks stovintis automobilis įvažiavo kam nors į sveiką protą, tai čia jau galvos, o ne automobilio problema.