Kalėdos – dovanų metas. Ir jei moteris tuo metu galima apiberti kvapniais kūno kremais ar jaukiomis pirštinėmis, tai moterims sugalvoti, ką įteikti vyrams – tikras galvosūkis. Tačiau jį spręsti padeda Tado Bybarto ir jo šeimos kuriamos rankų darbo kambarinės šlepetės. Šiuo metu Tado įkutoje „Šlepetijoje“ – pats darbymetis: mama, sesuo ir visi, kas tik gali, pluša siūdami šlepetes, kurias 8 atvejais iš 10-ies moterys perka savo vyrams. Šlepetės papuošiamos personalizuotais užrašais ir paveikslėliais, tad ant šio apavo gula viskas, ką vyrai mėgsta – nuo alaus bokalų iki motociklų, nuo šmaikščių frazių iki kvietimo į pasimatymą.
Vyriškos kambarinės šlepetės dažniausiai siuvamos iš odos, o viduje išklojamos minkštas merino sluoksniu. Dar vienas variantas – lininės šlepetės su vilnos pamušalu, tuomet jos tampa be galo lengvos.
Šlepetės – individualiai pritaikytos jų savininkui
Eksperimentuodama „Šlepetijos“ komanda jau atrado patogiausią šlepečių formą, tačiau išliko tradicija šlepetes siūti rankomis – padeda tik siuvinėjimo mašinos ir šlepetės padą tiksliai galinčios iškirsti staklės.
„Mūsų veikloje labai daug rankų darbo. Dirbu aš, mama ir dar du darbuotojai. Patį gaminį sukūrė mano sesuo – ji siūdavo ir dovanodavo artimiesiems, draugams. Vėliau aš išplėčiau šį amatą iki verslo ir pridėjau įvairių patobulinimų,“ – sako T. Bybartas.
„Šlepetijos“ įkūrėją labiausiai žavėjo galimybė pritaikyti šlepetes individualiai dovanos gavėjui: nuo spalvų iki šmaikščių užrašų (galbūt – konkretaus žmogaus mėgstamo posakio) iki apvadų ir gamybos medžiagų (lino, odos, vilnos) pasirinkimo.
„Turėjau tikslą pagaminti tokias šlepetes, kurios būtų kiekvienam žmogui pritaikytos praktiškai individualiai. Juk kai nueini į parduotuvę – ir tos šlepetės visos vienodos. O juk žmonės – nėra vienodi. Jei ko nors Lietuvoje nėra – reikia padaryti!“ – veiklos pradžią prisiminė T. Bybartas.
Veiklai įsibėgėjus jis sugalvojo savotišką vasarinį šlepečių variantą – linines šlepetes. Pasak pašnekovo, apsiavus linines šlepetes su vilnoniu pamušalu, net nejunti, kad kažką avi, tačiau kojoms – šilta. Kita vertus, kai kurie žmonės mėgsta nešioti visai lengvas šlepetes vien tik iš lino.
Dažniausiai perkamos – vyriškos šlepetės
8 iš 10 „Šlepetijos“ pirkėjų – tai moterys, perkančios dovaną savo vyrams.
„Vyrai dažniausiai nesureikšmina dovanų, o moterys – juk vyrais rūpinasi, – šypsosi T. Bybartas. – Jei norite užsakyti šlepetes, geriausia yra žinoti kojos ilgį centimetrais – ne vien batų dydį. Turime dydžių lentelę pasitikrinimui.“
Kadangi ant šlepečių galima išsiuvinėti įvairius užrašus ir paveikslėlius, „Šlepetijos“ puslapyje galite rasti apavo puošto Vyčiu, užrašais „Žvejui ligoniui“ arba „Ne viskas, kas ryte pakyla, yra saulė“, netgi „Dragon Balls“ herojumi Goku.
„Siuvinėjame tai, ko paprašo, nesiginčijame su klientu. Pasakė – ir gaminame. Galbūt keičiausias prašymas buvo ant šlepečių išsiuvinėti po karstą, tačiau nežinome, koks buvo kontekstas, kokį draugai turi su tuo susijusį juokelį,“ – prisimena T. Bybartas.
Kiti renkasi romatiškesnę tematiką, pavyzdžiui, užrašo, kad su šiomis šlepetėmis norėtų nueiti į pasimatymą arba šlepetes paprašo papuošti vyro mėgstamų gėrimų siluetais, šampano taurėmis, motociklu, mėgstamų markių automobilių ženkleliais.
Pradėjo eksportą į Norvegiją
Šmaikščios vyriškos šlepetės jau yra iškeliavusios į daugybę šalių, pasiekusios net Australiją. Tačiau labiausiai T. Bybartas didžiuojasi šiemet pradėtu šlepečių eksportu į Norvegiją. Į šią šalį iškeliavo jau 50 šlepečių porų.
„Šlepetiją“ jau atrado ir įmonės, kurios savo darbuotojams užsako apavą, puoštą įmonės logotipu, skirtą jaukiai šlepsėti biuro koridoriais.
Ir nors šeimos verslui ikikalėdinis laikotarpis yra pats intensyviausias, jie pasiryžę darbuotis 7 dienas per savaitę, kad tik būsimi šlepečių avėtojai laiku gautų dozę teigiamų emocijų ir daugiau niekada nešaltų kojų.
Užsakymo Nr. KMC210232