Europos Sąjungos transporto suvestinę paskelbusi Europos Komisija (EK) konstatuoja, kad Lietuvos geležinkelių sektorius yra uždaras, rašo “Verslo žinios”.
Tuo metu Susisiekimo ministerija pažymi, kad EK vertinimas neatitinka tikrovės, nes licenciją vežti geležinkeliais turi ne viena įmonė. Tačiau šios iš esmės neišvažiuoja iš savo teritorijų.
“Šioje suvestinėje prie Lietuvos pažymėti nuliai reiškia, kad Lietuvoje be “Lietuvos geležinkelių nėra veikiančių kitų operatorių. Tačiau šis įvertinimas neatitinka tikrovės – licenciją vežti geležinkeliais yra gavę ne viena dešimtis operatorių, kurie atlieka lokalias operacijas kelynuose”, – sakė Susisiekimo ministerijos Plėtros ir inovacijų skyriaus vedėjas Nerijus Kaučikas.
Valstybinės geležinkelių inspekcijos duomenimis, licencijas vežti krovinius geležinkelių transportu Lietuvos teritorijoje ar tarptautiniu mastu turi daugiau nei 30 įmonių. Tačiau realybė tokia, kad nors įmonės ir turi licencijas važiuoti po visą šalies teritoriją, tačiau dažniausiai jos apsiriboja manevravimu įmonės teritorijoje, geriausiu atveju pavažiuojama iki artimiausios geležinkelio stoties.