Kelis kartus atidėliotas Kauno geležinkelio stočiai priklausančio rekonstruojamo tunelio atidarymas turėtų įvykti po kelių savaičių.
“Vykdant darbus padaryta klaidų. Jas reikėjo taisyti. Be to, paaiškėjo ir tam tikrų statybinių momentų apie kuriuos iš anksto nebuvo įmanoma žinoti”, – sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” projekto vadovas Mindaugas Papakulis.
Anot jo, unikalų, vienintelį Baltijos šalyse naudojamą geležinkelio tunelį reikėjo platinti ir aukštinti 108 metrais. Mat pagrindinės jo kontrukcijos po 1944 metais vykusio karo buvo gerokai pažeistos.
“Tunelis dabar gražesnis ir saugesnis. O tai ypač svarbu. Rekonstruotu tuneliu bus galima važiuoti greičiau”, – sakė M. Papakulis. Iki remonto traukiniai Kauno geležinkelio tuneliu galėjo važiuoti ne didesniu kaip 40 kilometrų per valandą greičiu, o dabar leistinas greitis sieks 100 kilometrų per valandą.
XIX amžiaus statinio rekonstrukcija kainavo 95,2 mln. litų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų skyrė Europos Sąjungos fondai.
Geležinkelio tunelio remonto darbai pradėti 2007m. vasario 1d.
Konkursas tunelio rekonstrukcijai buvo paskelbtas 2007 m. Jį laimėjo AB „Kauno tiltai” kartu su Olandijos koncerno „Volker Rail” padaliniu „Volker Rail Lietuva”.
1285 metrų tunelyje pakeista susidėvėjusi elektros srovės tiekimo linija, praplatintas ir paaukštintas tunelis, įrengta signalizacija, priešgaisrinė signalizacija, atnaujintas apšvietimas, vandens nutekėjimo latakai bus pakeisti naujais.