(c) stock.xchng archyvo nuotr.

UAB „Rinkos tyrimų centro” Lietuvos gyventojų apklausos duomenimis 39 proc. apklaustųjų mano, kad įmonės, kurių prekes jie perka, per daug nesirūpina jų kokybe. Tik 23 proc. Lietuvos gyventojų galvoja, kad prekių kokybė nuolatos gerėja, o 41 proc. apklaustųjų mano, kad daugelis prekių, kurias jie perka, per greitai nusidėvi arba sugenda. Tiesa, kartu, 46 proc. apklaustųjų teigia esą patenkinti įsigytomis prekėmis.

Pasak tyrimą atlikusios bendrovės direktoriaus Mindaugo Degučio, šie skaičiai rodo, kad Lietuvos rinkoje siūlomais produktais nėra labai pasitikima: „Abejonės prekių kokybe yra grindžiamos vartotojų žiniomis ir vartojimo patirtimi. Vadinasi, tiek informacija, kurią vartotojai gauna apie prekes, tiek jų vartojimo patirtis nėra vien teigiama. Net ir menkiausia neigiama vartojimo patirtis daro stiprų poveikį verslo reputacijai.”

Palyginti su šalies vidurkiu, labiau perkamų prekių kokybe yra patenkinti penkių didžiųjų miestų gyventojai – net 53 proc. jų teigia paprastai esą patenkinti įsigytomis prekėmis. Šis skirtumas gali būti susijęs ir su apklaustųjų pajamų lygmeniu. Aukštesnes pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai šiek tiek pozityviau vertina prekių kokybę nei žemesnes pajamas gaunantieji. Be abejo, šis skirtumas yra susijęs su vartojimo įpročiais: turtingesni gyventojai gali pirkti brangesnes, o kartu ir kokybiškesnes prekes. Tačiau net ir ši vartotojų dalis labai dažnai abejoja prekių kokybe. „Produkto, kuris siūlomas vartotojui, kokybė yra bet kokių rinkodaros veiksmų sėkmės pagrindas. Net ir šiuo metu, kai didžioji vartotojų dalis ypač jautriai reaguoja į kainas, negalima taupyti akivaizdžios produktų kokybės sąskaita – vartotojai tai greitai pastebi ir negreitai užmiršta”, – teigė Mindaugas Degutis.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: