(c) KaunoZinios.lt archyvo nuotr.

„Tikimės, kad sujungus AB „Autrolis” ir UAB „Kauno autobusai” į vieną juridinį vienetą, atsivers papildomos galimybės informacinių švieslenčių plėtrai mieste ir keleiviai tai neabejotinai įvertins”, – sakė AB „Autrolis” generalinis direktorius Mindaugas Legas.

Šiuo metu visuomeninio transporto stotelėse yra įdiegtos 35 švieslentės, informuojančios keleivius apie realų autobusų ir troleibusų atvykimą. Jei transporto priemonė vėluoja ar skuba, tai matomas tikrasis jų atvykimo laikas, o ne pagal grafiką nustatytas atvykimas į stotelę. Švieslentėje rodomi keturi greičiausiai į stotelę atvykstantys troleibusai arba autobusai. Kaip pasakojo AB „Autrolis” vadovas M.Legas, papildomai bėgančia eilute galima informuoti keleivius apie įvykius, jei jie nutiko transporto priemonei važiuojant. Ši funkcija programuojama realiame laike.

Tokios pažangios švieslenčių sistemos nėra kituose Lietuvos miestuose. Panaši sistema diegiama tik Vilniuje, bet Kaune naudojamos LED technologijos, skirtingai nuo sostinėje naudojamų LCD ekranų, esant šaltam orui ar šviečiant saulei nepablogina vaizdo ryškumo, todėl keleiviams yra patogesnės. Analogiškos švieslentės yra keliuose Lenkijos ir Slovakijos miestuose.

AB „Autrolis” generalinis direktorius M.Legas tikisi, kad, apjungus abu Kauno vežėjus į vieną įmonę, pavyktų pasirašyti papildomo finansavimo sutartį. „Švieslenčių sistema mieste gerokai prasiplėstų, bet vien mūsų įmonė nepajėgi imtis šios plėtros”, – kalbėjo M.Legas. Ekspertai paskaičiavo, kad apjungus bendroves, kasmet būtų sutaupyta apie 1,2 mln. litų administravimo išlaidų. Šias lėšas būtų galima skirti keleivių pervežimo paslaugai gerinti.

Kita gera naujiena yra ta, kad „Autrolis” nuo liepos 1 dienos bus pasirengęs visiškai atsisakyti vienkartinių popierinių bilietų. Pasak AB ‚Autrolis” vadovo M.Lego, iškart atsisakyti vienkartinių popierinių bilietų nesiruošiama, kad gyventojai prie elektroninių kortelių priprastų palaipsniui. Tam bus skirtas pereinamasis laikotarpis, kurio metu bus galima naudoti ir elektroninio bilieto kortelę, ir popierinius bilietus. „Mes pasirengę nuo liepos 1-osios atsisakyti popierinių bilietų”, – neabejoja M.Legas. „Autrolio” vadovas teigia, kad naudojant vien tik elektroninio bilieto korteles būtų tausojama ne tik gamta, bet ir pati įmonė sutaupytų nemažai lėšų.
Iki šiol “Autrolis” kasmet išplatindavo apie 14 milijonų popierinių bilietų. Visiškai atsisakius jų, bendrovė per metus sutaupytų apie 1 mln. litų.

Kiek truks pereinamasis laikotarpis, nuspręs Kauno miesto politikai. Šiuo metu vyksta elektroninio bilieto kortelių operatoriaus sistemos derinimo darbai, taip pat yra diegiamas e-bilieto papildymo techninis sprendimas.
Atsisakiusi popierinių bilietų, AB „Autrolis” taptų pirmąja įmone rytų Europoje, žengusia tokį žingsnį.
2005 m. Kauno miestas gavo net du apdovanojimus už sėkmingą viešojo transporto sistemos valdymą. Baltijos miestų sąjungos „Geriausios aplinkosaugos” ir prestižinį Europos Sąjungos CIVITAS apdovanojimą miestui, įgyvendinančiam „Geriausią tolygią transporto praktiką”.

“Autrolio” informacija

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: