Spalio 15-ąją šalies keliais vyks ekonominis žygis automobiliais, kurio dalyvių pagrindinis tikslas – renginio organizatorių numatytą maršrutą įveikti ne tik saugiai, bet ir sunaudojant kaip įmanoma mažiau degalų. Teikti pirmenybę taupiam ir saugiam vairavimo stiliui jau keliolika metų moko ir skatina VšĮ „Saugus ratas“, kurios rengiamas šiemetinis ekonominis žygis bus tryliktasis.
Ekonominio vairavimo šalininkai tokiuose renginiuose ne tik praturtėja taupaus vairavimo įgūdžiais, bet ir keliaudami kaskart vis naujais maršrutais įdėmiau susipažįsta su lankytinomis, patraukliomis akiai bei garsėjančiomis istorine praeitimi šalies vietovėmis.
Šįkart ekonominio žygio maršrutai drieksis vaizdingomis Panemunėmis apylinkėmis, kuriose gausu istorinę Lietuvos praeitį menančių pilių ir kitų lankytinų objektų. Su dalimi jų detaliau galės susipažinti ir šios iškylos dalyviai, tačiau ilgai gėrėtis rudens spalvomis nutviekstais nebyliais istorijos liudininkais visgi nebus daug laiko, nes žygio dalyvių laukia net 344 km. maršrutas, iš kurių 317 km drieksis asfalto ir 27 km – žvyro keliais.
Detalų kelionės maršrutą, laiko kontrolės postus ir kitą būtiną jiems informaciją žygeiviai ras kelio knygoje, kurią gaus tik spalio 15 d. 8 val., atvykę į renginio starto vietą šalia „Statoil“ IX forto degalinės (Kaunas, Vakarinis aplinkkelis 10).
Ekonominio žygio dalyviai dar kartą išbandys bei įvertins prieš trejus metus „Statoil“ degalinių tinklo pristatytus „miles“ degalus, leidžiančius įveikti 3 proc. didesnį atstumą. Juos jau renkasi dauguma vairuotojų, todėl šių degalų su priedais paklausa gerokai išaugo. Nors didesnę degalų paklausą daugelis linkę sieti su sumažėjusiomis jų kainomis, tačiau „Statoil“ degalines valdančios bendrovės „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovo Igno Klimaičio nuomone vairuotojai vis labiau atkreipia dėmesį į ekonomišką vartojimą bei aplinkos tausojimą. Todėl ir ekonomiškesnių „miles“ degalų pardavimai auga sparčiau, nei įprasto rinkoje parduodamo dyzelino.
„Per 3 metus, kai pristatėme „miles“, transporto priemonės, naudojančios degalus su daugiafunkciniais priedais į aplinką išmetė 74 mln. kg mažiau CO2, nei būtų išmetusios naudodamos įprastus. Džiugu, kad vartotojai jau skiria daugiau dėmesio aplinkos tausojimui, ką matome ne tik iš didėjančios taupesnių degalų paklausos, bet ir iš populiarėjančių tvaresnių ir ekonomiškesnių elektromobilių“, – sako I. Klimaitis.
Bendrovė skaičiuoja, kad per trejus metus klientai, rinkdamiesi ekonomiškesnius degalus, nuvažiavo 375 mln. km toliau. Skaičiai išties įspūdingi. Norint nuvažiuoti tokį atstumą, kurį sutaupė vairuotojai, reikėtų apvažiuoti žemės rutulį per pusiaują net 9364 kartus.
„Lengva rasti bendrą kalbą, kai sutampa interesai, – sako vienas šių žygių iniciatorių ir organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Ekonomiškas, o kartu ir ekologiškas vairavimas – iš tiesų labai atsakingas, ne iškart įvaldomas būdas, kurio pagrindiniai principai – važiuoti ir saugiai, ir taupiai, mažinant automobilio eksploatacijos kaštus, o tuo pačiu mažiau kenkiant ir aplinkai. Todėl džiaugiuosi, kad toks būdas randa vis daugiau pasekėjų ir entuziastų, apie ką byloja ir šie žygiai“.
Vairuoti saugiai, naudojant mažiau degalų ir mažiau teršiant aplinką – šių tikslų sieks ir spalio 15 d. rengiamo žygio dalyviai, prie starto linijos atvairuosiantys skirtingus automobilius. Stengdamiesi suvienodinti visų dalyvių sąlygas, organizatoriai dalyvių automobilius skirstys į klases:
E1 – benzininiai, kurių variklio darbo tūris iki 1400 cm3;
E2 – benzininiai, kurių variklio darbo tūris iki 2000 cm3;
ED3 – dyzeliniai, kurių variklio darbo tūris iki 1400 cm3;
ED4 – dyzeliniai, kurių variklio darbo tūris iki 2000 cm3;
ED5 – dyzeliniai, kurių variklio darbo tūris yra per 2000 cm3;
EH – hibridiniai;
E/G – benzininiai/dujiniai.
Skatindami vairuotojus rinktis naujesnius, taupesnius ir ekologiškesnius automobilius, žygio organizatoriai šiemet kaip niekad aukštai iškėlė aplinkosauginius reikalavimus – automobiliai privalo atitikti Euro 6 normatyvus.
Ekonominio žygio automobiliais organizatoriai jau priima dalyvių paraiškas.