Donaldas Trumpas / EPA-ELTA nuotr.

Donaldo Trumpo „laiške redaktoriui“ buvo prirašyta nesąmonių, bet laikraštis vis tiek jį paskelbė. „The Wall Street Journal“ susilaukė gausybės neigiamų reakcijų, nes paskelbė buvusio prezidento Donaldo Trumpo laišką redaktoriui, kupiną akivaizdžiai melagingų teiginių apie 2020 m. rinkimus.

Atsakydamas į sekmadienio „Wall Street Journal“ straipsnį, pavadintą „Pensilvanijos Aukščiausiojo Teismo rinkimai“, buvęs JAV prezidentas rašė: „Iš tikrųjų rinkimai buvo suklastoti, o jūs, deja, vis dar to nesupratote.“

Tada jis pateikė rinkėjų sukčiavimo Pensilvanijoje „pavyzdžių“ sąrašą, kad pagrįstų savo teiginius, pakartotinai remdamasis „Audit the Vote PA“ – organizacijos, kuri neturi realios patirties vertinant rinkimus ir propagavo nepagrįstus teiginius apie sukčiavimą, duomenimis.

Keletas 2020 m. valstijos rinkimų rezultatų auditų patvirtino balsų skaičių, o daugybė ieškinių, ginčijančių rezultatus, teisme žlugo. Pensilvanijoje ar bet kurios kitos valstijos rinkimuose nėra plačiai paplitusio sukčiavimo įrodymų.

The Wall Street Journal“ paskelbė Trumpo laišką, nepaminėdami šių faktų. Anksčiau šiais metais buvęs prezidentas buvo pašalintas iš „Twitter“, „Facebook“ ir kitų socialinių tinklų, kai kelis mėnesius skleidė dezinformaciją apie rinkimus ir kurstė jo šalininkų minią šturmuoti JAV Kapitolijaus ir bandyti panaikinti rezultatus.

Nuo tada Trumpas ėmėsi kampanijos stiliaus mitingų ir į socialinį tinklą „Twitter“ panašius pareiškimus, paskelbtus per savo atstovą, siekdamas skleisti savo melą.

Žiniasklaidos kritikai, žurnalistai ir politikos apžvalgininkai kritikavo laikraštį „Journal Wednesday“ už tai, kad Trumpui suteikė dar vieną platformą dezinformacijai ir jo melagingus teiginius pavadino „nuomone“.

Trumpas negalėjo to paskelbti „Facebook“, bet WSJ redaktoriai kartu nusprendė paskelbti tai savo platformoje. Pagalvokite apie tai. Ir jie mano, kad gali nuo to atsiriboti darydami tai kaip LTE. Stebuklingai tai, jog jie skleidžia melą, tampa atleistina“, – socialiniame tinkle „Twitter“ rašė „The Bulwark“ politinė apžvalgininkė Amanda Carpenter.

Jordanas Fischeris, Vašingtono, D.C. kanalo WUSA9 reporteris, pavadino tai „nauju dugnu“ žurnalo nuomonių skyriui.

Šiandien jie išspausdino daugybę buvusio prezidento Trumpo rinkimų melo – nė karto nepaminėdami fakto, kad jų pačių redakcija visiškai paneigė šiuos teiginius“, – „Twitter“ parašė jis.

„Washington Post“ nacionalinis korespondentas Philipas Bumpas pateikė 14 pastabų apie laiško teisingumą ir pastebėjo, kad „Dienraštis būtų buvęs geriau priimtas, jei jame būtų paaiškinta, kodėl jie pasirinko spausdinti laišką be konteksto, nes tai galėjo bent šiek tiek paaiškinti laiško teisingumą. Nepaaiškinamas sprendimas“. Jis pažymėjo, kad iki tol laikraštis atsisakė komentuoti savo veiksmus.

Atsakydamas į prašymą pakomentuoti, žurnalo atstovas spaudai nukreipė „HuffPost“ į naują redakciją, kurią ketvirtadienį paskelbė laikraščio valdyba, nagrinėdami atsaką.

Redakcija teigia, kad Trumpo „2020 m. monomanija yra naujos žinios ir atspindi jo tinkamumą 2024 m. rinkimams“, jie tvirtina, kad žiniasklaidos „bandymai cenzūruoti D. Trumpą nesumažino jo populiarumo“.

„Mes pasitikime savo skaitytojais, kad patys susiformuotų nuomonę apie jo pareiškimus“, – rašoma redakcijoje. „Ir mes manome, kad tai yra naujiena, kai buvęs prezidentas, kuris gali kandidatuoti 2024 m., parašė tai, ką parašė, net jei (o gal ypač jei) jo teiginiai yra visiškos nesąmonės.

Redakcija paneigė kai kuriuos Trumpo teiginius ir pažymėjo, kad „sunku į viską reaguoti, o asimetrija yra buvusio prezidento strategijos dalis“.

„Per 30 sekundžių jis nurodo tiek nepagrįstų skaičių, kad faktų tikrintojas būtų užimtas 30 dienų. Kai vienas teiginys paneigiamas, D. Trumpas grįžta su dar dviem“, – rašoma laikraštyje.

Rekomenduojame

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 
Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: