Kitų metų pavasarį ketinama pradėti Kauno autobusų stoties rekonstrukciją. Į šį projektą žadama investuoti apie 20 milijonų litų.
„Šiuo metu vyksta projektavimo darbai, architektai rengia naujosios Kauno autobusų stoties planą. Tikimės iki pavasario gauti statybos leidimus ir pradėti rekonstruoti senąją keleivių bei vežėjų poreikių nebeatitinkančią Kauno autobusų stotį“, – sako bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Visus rekonstrukcijos darbus tikimasi baigti 2016-aisiais. Tuomet modernioje Kauno autobusų stotyje įsikurs prekybos centras „Rimi“, patalpos bus išnuomotos ir kitiems prekybininkams. Taip pat bus įrengta maždaug 200 vietų požeminė automobilių statymo aikštelė. Stotyje bus galima nusipirkti bilietus į visų maršrutų autobusus, taip pat įsikurs modernus „Siuntos autobusais“ terminalas.
Kasdien iš Kauno autobusų stoties įvairiais maršrutais išvyksta daugiau nei 500 autobusų – daugiausia Lietuvoje. Nepaisant to, stotis kaip verslo centras negauna tiek pajamų, kad galėtų padengti reikalingas investicijas, todėl ją pertvarkant buvo ieškota sinergijos su prekybininkais.
„Stengsimės stotyje teikti keleiviams kaip įmanoma daugiau paslaugų, išnuomosime patalpas prekybininkams. Be to, tikimės, jog atnaujinta stotis padės pritraukti į autobusus daugiau keleivių“, – kalba bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Dabartinė Kauno autobusų stotis 1936-aisiais įsikūrė buvusiame „Minervos“ ketaus liejyklos pastate. Jau tuomet svarstyta statyti naują, modernų pastatą, tačiau nespėta.
„Tokiu būdu beveik aštuoniasdešimt metų stotis įsikūrusi tarsi laikiname pastate. Todėl, atsiradus galimybei, nutarta statyti naują pastatą, beje, senojo negriaunant, o integruojant į naująjį. Kaip jau įprasta pasaulyje, o pastaruoju metu – ir Lietuvoje, autobusų stoties teritorijoje atsiras prekybos centras, tapęs neatskiriama mūsų gyvenimo dalimi“, – pasakoja stotį projektavęs architektas Gintaras Balčytis.
Jo teigimu, dabartinė Vytauto prospekto dalis, kurioje įsikūrusi stotis, yra menkai susiformavusi, architektūra – chaotiška. Prospekto dalis nuo autobusų iki geležinkelio stoties užstatyta tiek vienaaukščiais, tiek daugiaaukščiais pastatais.
„Projektuodami naująją stotį, priėmėme sprendimą įrengti aikštę nuo Vytauto prospekto. Taip pat bus įrengtas pasažas, kuriuo keleiviai pasieks stotį ar prekybos centrą“, – kalba architektas.
Įvaža į stotį liktų ten pat, kur yra dabar – iš Bažnyčios gatvės. Teritorijos gilumoje planuojama įrengti aštuoniolika autobusų išvykimo aikštelių, taip pat dengtas peronas. Architekto parengtas Kauno autobusų stoties projektas gruodžio 4-ąją apsvarstytas Kauno architektų ir urbanistikos ekspertų taryboje. Projekto idėjai iš esmės pritarta.
Pasak G. Balčyčio, Kauno autobusų stoties projektas turėtų būti patvirtintas kitų metų kovo mėnesį. Tuomet liktų parinkti rangovus ir pradėti statybas. Jas tikimasi baigti 2016-ųjų viduryje. Rekonstruojant Kauno autobusų stotį, bus stengiamasi, kad keleiviai patirtų kaip įmanoma mažiau nepatogumų. Senasis stoties pastatas nebus nugriautas, jis bus integruotas į naująjį statinį.
„Kol kas dar ne visai aišku, kaip vyks statybos darbai. Tačiau stengsimės kaip įmanoma ilgiau išsaugoti dabartinę infrastruktūrą, kad į stotį atėję keleiviai gautų visas jiems jau įprastas paslaugas“, – teigia G. Pakusas.