Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Nacionalinis Kauno dramos teatras iki 2014-ųjų pradžios žada su japonais pastatyti modernią oratoriją apie žydus gelbėjusį diplomatą Chiunę Sugiharą(Čijūnę Sugiharą) “Sakurų prisiminimai”, kurios premjera vyks pirmomis sausio dienomis.

Kauno teatro vadovas Egidijus Stancikas sako, kad šis sudėtingas kūrinys reikalauja daug pastangų.

“Mums labai didelis iššūkis su japonais bendradarbiaujant pagaminti dekoracijas, reikalaujančias japoniško ir tikslumo, ir išbaigtumo, ir organizuoti visą repeticijų eigą, kadangi tai bus sausio pirmomis dienomis, o gruodis visada yra komercinis mėnuo. Mūsų laukia toks labai sudėtingas, įdomus organizacinis procesas. Aišku, mes, išgyvenę japonų išbandymą, tikrai būsime sustiprėję, visos gamybinės mūsų pajėgos bus tikrai pajėgios dirbti su bet kokiu projektu”, – BNS sakė teatro generalinis direktorius.

Japonijos garbės konsulas Kaune Ch.Sugihara, nacių okupacijos metais išduodamas Japonijos vizas, padėjo išsigelbėti daugeliui Lietuvoje gyvenusių ar prieglobsčio ieškojusių žydų ir lenkų.

Didžiąja dalimi japonų finansuojamą oratoriją kuria lietuvių ir japonų menininkai: japonų režisierius Shugo Ikoh (Šugo Iko), kompozitorius Atsuhiko Gondai, libreto autorius – lietuvių poetas ir žurnalistas Rimvydas Stankevičius. Kauno miesto simfoniniam orkestrui, vadovaujamam Algimanto Treikausko, ir lietuvių operos solistams diriguos Nishimoto Tomomi (Nišimoto Tomomi), scenografiją kuria Hiromi Tokumasu, kostiumus – Hidehiko Emi. Projekte taip pat dalyvauja Kauno valstybinis choras, vadovaujamas Petro Bingelio, Kauno berniukų ir jaunuolių choras “Varpelis” bei Nacionalinio Kauno dramos teatro aktoriai.

Bendram su japonais projektui ruošiamasi nebe pirmus metus – nuo 2012-ųjų. Dabar teatro gamybinės pajėgos imsis siūti beveik 200 kostiumų, gaminti sudėtingą scenografiją ir ruoštis lapkritį prasidėsiančioms repeticijoms.

“Laikas jau trumpėja, ir mes jau ieškome sprendinių, medžiagų, vyksta paskutiniai derinimai prieš gamybą”, – pasakojo E.Stancikas.

Intensyvios kūrybos su japonais pareikalausiančio sezono metu teatras, pasak E.Stanciko, daug premjerų nežada. Naują sezoną spalio pradžioje atidarys pirmoji premjera – režisieriaus Artūro Areimos spektaklis “Vyšnių sodas” pagal Antoną Čechovą.

Vėliau rudenį teatre vyks pora nemažų festivalių: tarptautinis modernaus šokio teatrų festivalis ir Baltijos šalių dramaturgijos festivalis.

“Tikrai matysime tiek Latvijos, tiek Estijos nacionalinės dramaturgijos geriausius pastatymus. Lydės ir susitikimai su kūrėjais, teatrologų diskusijos, apvalūs stalai, artinantys tris Baltijos šalis, ieškant naujo, savito Baltijos šalims teatrinio žodžio ir raiškos”, – apie pastarąjį pasakojo E.Stancikas.

Kauno teatre su vertimu į lietuvių kalbą bus parodyti ir lietuvių, ir latvių bei estų darbai:J.Janio Balodžio “Nacionalinis plėtros planas”, P.Piiko (P.Pyko) “Nutrūkusi grandis”,Alvio Lapinio “Klajūno dalia” pagal žinomo latvių rašytojo Gunaro Janovskio novelę “Balsai už tamsos” bei Uku Uusbergo (Uko Ūsbergo) “Karjera”.

Baltijos šalių dramaturgijos festivalis vyksta kas trejus metus vis kitoje šalyje bei mieste.

Nacionalinis Kauno dramos teatras didžiuojasi pradėjęs Lietuvos profesionaliojo teatro gyvavimą. Kauno dramos teatroužuomazga tapo Juozo Vaičkaus režisuotos Hermanno Sudermanno “Joninės”, suvaidintos 1920 metų gruodžio 19 dieną buvusiuose rusų Miesto teatro rūmuose (dabar – Kaunovalstybinis muzikinis teatras).

Pernai rudenį duris atvėrė beveik trejus metus rekonstruota teatro didžioji scena. Ją atidarė populiarumo sulaukęs Jono Jurašo spektaklis “Balta drobulė” pagal Antano Škėmos kūrinį.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: