© Wikimedia Commons nuotr.

Kinijos kariuomenė uždraudė „Tesla“ automobiliams įvažiuoti į jos gyvenamųjų namų komplekso teritoriją dėl kilusio tariamo susirūpinimo automobiliuose įrengtomis kameromis. Pasak neįvardijamų liudininkų, nurodymas pataria „Tesla“ savininkams palikti automobilius už kariuomenės teritorijos ribų.

Šis žingsnis yra vienas naujausių požymių, jog Kinijos įtarimai JAV elektrinių automobilių gamintojui vis didėja. „Raymond James & Associates“ analitikas Pavelas Molchanovas teigia, kad šie „Tesla“ skirti apribojimai panašūs į priemones, kurių JAV nacionalinio saugumo pagrindu ir dėl įtarimų, jog Briuselis gali turėti prieigą prie JAV telekomunikacinių infrastruktūrų, ėmėsi prieš Kinijos telekomunikacinę firmą „Huawei“. „Net jei šis susirūpinimas per daug išpūstas, jis gali sutrikdyti tiesiogiai susijusių kompanijų veiklą“, sako jis.

Kai 2019 metais „Tesla“ Šanchajuje įkūrė pirmą užsienio gamyklą, miestas itin palaikė šią kompaniją, o „Model 3“ sedanai buvo perkamiausi elektromobiliai visoje šalyje.

Kinijos valdžia „Tesla“ naudoti uždraudė kariuomenės, valstybės valdomų įslaptintų įmonių ir svarbiausių įstaigų personalui. Iš pradžių nebuvo aišku ar ši priemonė bus taikoma visoms tokio pobūdžio įstaigoms. Šis žingsnis žengtas po to, kai vyriausybė atliko „Tesla“ automobilių apžvalgą. Įmonės akcijos dėl to krito beveik 2%.

Šis tariamas kariuomenės susirūpinimas „Tesla“ įmone automobilių gamintojams iškelia didesnę problemą, kadangi vis daugiau automobilių turi kameras su sensoriais fiksuojančiais automobilio aplinkos vaizdus. Kas kontroliuoja šių nuotraukų vartojimą ir kur jos siunčiamos bei išsaugomos? Šis klausimas sukelia daug iššūkių viso pasaulio automobilių industrijai ir reguliuotojams.

„Tesla“ automobiliuose yra keletas išorinių kamerų, padedančių parkavimuisi ir vairavimui auto pilotu, o generalinis direktorius Elonas Muskas dažnai kalbėjo apie automobiliuose užfiksuojamą informaciją, kurią galima panaudoti autonominio vairavimo tobulinimui.

© Wikimedia Commons nuotr.

Kinijos kariuomenės „Tesla“ apribojimai į viešumą iškilo po to, kai Kinijos ir JAV aukštesnieji pareigūnai susiginčijo Aliaskoje vykusiame susirinkime. „Kinija turi daugybę priemonių – tiesioginių ir netiesioginių – kad apsunkintų tokių užsienio kompanijų, kaip „Tesla“ veiklą. Spaudimas gali kilti dėl bet kokios priežasties, bet kuriuo metu ir iš bet kurios pusės“, sako Michaelas Dunas, generalinis „ZoZoGo“ konsultacijų direktorius.

„Tesla Inc“ generalinis direktorius Elonas Muskas šeštadienį atsakydamas į Kinijos įtarimus neigė, kad JAV elektrinių automobilių kompanija naudos savo produktus kokios nors šalies šnipinėjimui. Jis sako, kad jei taip pasielgtų Kinijoje ar bet kurioje kitoje šalyje „mūsų įmonės būtų uždaromos visur“. Bandydamas išsklaidyti abejones dėl nepatvirtintų pranešimų, Muskas rėmėsi JAV nepagrįstu Kinijos socialinės platformos „TikTok“ uždraudimu vadindamas šį atvejį „nebūtinu ir neracionaliu“.

Tačiau ekspertai sako, kad sieti „TikTok“ atvejį su pranešimu apie „Tesla“ draudimą yra nederama. Šie du atvejai yra visiškai skirtingi. Ir net jei pranešimai apie „Tesla“ draudimą teisingi, jie taikomi tik „individualiems įslaptintiems regionams“.

Prisidengdami nepagrįstu saugumo apdaru, JAV vyriausybė paskyrė nacionalinius apribojimus „TikTok“ teisinėms rinkos operacijoms, tačiau Kinijos vyriausybė atvėrė savo rinką ir suteikė palaikymą „Tesla“ įmonei.

#Reklama: Dalys automobiliams pigiausiosdalys.lt

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: