KIno filmo "Public enemies" kadras

Paryžietė aktorė Marion Cotillard buvo beveik visiškai nežinoma, kai ji pavergė visų širdis ir buvo apdovanota Oskaru už dainininkės Edith Piaf vaidmenį filme La Vie en Rose.

Nuo to laio jau praėjo aštuoni metai. Aktorė spėjo suvaidinti daugybėje vaidmenų angliakalbiuose filmuose, tačiau jos tikrasis talentas geriausiai atsiskleidžia gimtojoje šalyje.

Keturi iš dešimties šitame sąraše išvardintų filmų yra jos gimtąja kalba, o keli iš jų netgi nelabai žinomi. Taigi, šis straipsnis atskleis keletą tikrų unikaliojo Prancūziško kino perlų.

Tuo pat metu ši aktorė yra tokia šauni, kad šiuos filmus derėtų peržiūrėti visiems. Net jei filmas nėra šedevras, Marion jį tikrai patobulina.

johnny-depp-e-marion-cotillard-in-una-scena-del-film-nemico-pubblico

10. Visuomenės Priešai, rež. Michael Mann (2009)

Vienas iš paskutiniųjų tikrai gerų Johnny Deppo pasirodymų tuo pat metu yra pasirodymas, kurį Cotillard beveik aptemdė savo meistriškumu. Vaidindama merginą, kuri užvaldė nusikaltėlio Džono Dilindžerio širdį, ši aktorė sujungia sielą, šypseną ir už jų slypinčią tragediją, kuri taip pat nulėmė Dilindžerio pakilimą bei nuopuolį.

Šis Michaelo Manno filmas yra keistas tradicinio banditų scenarijaus bei arthouse kino junginys. Cotillard puikiai sugeba atlikti savo vaidmenį šiame kontekste.

Veržlus, emociškas bei dramatiškas filmas „Visuomenės priešai“ nėra lengvai atliekamas filmas bet kuriam aktoriui, tačiau Cotillard tai įveikia puikiai ir po filmo lieka žiūrovo mintyse.

Contagion
9. Užkratas, rež. Steven Soderbergh (2011)

Šis Soderbergho filmas yra beveik tobulas ir kupinas tikslių bei intensyvių aktorių kaip Gwyneth Paltrow, Matt Damon, Laurence Fishburne, John Hawkes, Jude Law, Kate Winslet, Jennifer Ehle, Elliott Gould, Enrico Colantoni, Bryan Cranston, Sanaa Lathan bei Marion Cotillard pasirodymų. Šiame filme aktorė atlieka daktarės, kuriai tenka kovoti su mirtinu virusu, vaidmenį.

Aktorės pasirodymas šiame filme puikiai apibendrina Soderbergho filmą – su nevilties, suklydimo bei baimės elementais. Cotillard puikiai dera prie filmo nuotaikos.

Innocence-2004

8. Nekaltybė, rež. Lucile Hadzilalilovic (2004)

Marion Cotillard savo sugebėjimą išnaudoti tonų balansą pasitelkė ne tik Holivudo filmuose. Šiame, mažai žinomame filme, aktorė vaidina vieną iš mokytojų mergaičių mokykloje. Filmas žiūrovui suteikia įžvalgą į paauglių nekaltybę, moterišką seksualumą bei brandą.

Režisierės Lucilės Hadzilalilovic filmas vengia tradicinio bei dramatiško konflikto ir tampa žavingu arthouse išgyvenimu, kuris susitelkia į jausmus, o ne naratyvą.

Būtent dėl to veikėjo sukūrimas „Nekaltybėje“ yra itin sudėtinga užduotis, tačiau Cotillard tai pavyksta ir ji filmui suteikia personažą, kuris supranta, kokio tipo filme jis yra, bei peržengia jo ribas ir suteikia žmogiškumo ženklus stebėjimo procesui.

midnight-in-paris-movie

7. Vidurnaktis Paryžiuje, rež. Woody Allen (2011)

Ko gero puikiausias dešimtmečio filmas, kurį režisavo Allenas, „Vidurnaktis Paryžiuje“ yra labiausiai įkvėptas iš režisieriaus „turisto fazės“ filmų, greičiausiai dėl to, jog Paryžius yra labiausiai įkvepiantis miestas pasaulyje.

Šiame filme Allenas pasakoja rašytojo Gilo (Owen Wilson) istoriją keliaujant laiku per Prancūzijos sostinę. Rašytojas linksminasi su istoriniais asmenimis bei sukuria žavingą, romantišką istoriją.

Tačiau Cotillard už tai turi prisiimti dalį atsakomybės. Ši aktorė tampa Alleno žavingiausia veikėja Adrianna iš praeities, dėl kurios Gilas pasiryžta palikti dabartį. Ši veikėja – žavingas praeities miražas, kuris lėtai bet aiškiai atskleidžiamas išlieka toks pats žavingas, kaip ir pradžioje.

Macbeth-movie

6. Makbetas, rež. Justin Kurzel (2015)

Justino Kurzelio sukurta pusiau klasikinė Šekspyro antro geriausiai žinomo darbo adaptacija Makbetas operinių elementų bei kraujo ir pykčio kupinas filmas.

Kaip ir kiekvienas Šekspyro darbais paremtas filmas, šis daugiausiai dėmesio skiria aktorių pasirodymas, o Michaelo Fassbenderio ir Marion Cotillard duetas yra tiesiog kerintis.

Abu šie aktoriai suteikia itin intensyvius pasirodymus. Cotillard sugeba vienoje scenoje būti visiškai kerštinga bei iškrypusi, o kitoje – išsigandusi, tuo pat metu išlaikydama Šekspyro stilių. Nors Makbetas ir yra ansamblinis kūrinys, šie du aktoriai yra tikrosios filmo žvaigždės nuo kurių neįmanoma atitraukti akių.

Allied

5. Sąjungininkai, rež. Robert Zemeckis (2016)

Tai išties įspūdingas aktorės pasirodymas poroje su pirmo ryžkumo kino žvaigžde Bradu Pitu lietuvių kilmės amerikiečių režisierius Roberto Zemeckio intriguojančiame šnipų filme. 

Istorija pasakoje apie Antro pasaulinio karo metu Kasablankoje susikryžiavusius Kanados šnipo Makso ir Prancūzijos pogrindžio kovotojos Marijanos likimus. Slaptos  misijos metu, kurios pagrindinis tikslas pašalinti aukštą nacių pareigūną, herojai įsimyli, ir vėliau, atvykę į Britaniją susituokia. Gimus vaikui ir praėjus tam tikram laikui Maksas savo vadovybės yra priverčiamas suabejoti ar naujoji žmona yra ta, kuria dedasi.

Marion Cotillard garbei reikia pasakyti, kad šioje juostoje ji žiba gerokai labiau nei įžymusis kolega ir stebėti jos pasirodymą tikras malonumas. Ji subtiliai sugeba perteikti tiek romantišką tiek tragišką savo herojės pusę.

Rust-and-Bone

4. Kaulai ir Rūdys, rež. Jacques Audiard (2012)

Vienas geriausiai žinomų prancūzų režisierių Jacques Audiardsuteikia Marion Cotillard išties puikų pasirodymą filme „Kaulai ir Rūdys.“ Ši juosta yra melodrama, kuri nesigėdina to pripažinti, bei pasprunka nuo įprastinių šio žanro ribų ir nuspėjamam, dramatiškam scenarijui suteikia fizinių bei psichologinių traumų nagrinėjimo aspektą, kuris sukrečia žiūrovus.

Matthio Schoenaerto vaidinamo Alaino sesuo Stephanie (Cotillard) yra sužeista, ant mirties ribos kabanti moteris. Cotillard puikia atlieka šį vaidmenį ir žavingai atspindi jos emocijas per akis bei kūno judesius. Šis filmas nėra lengvas žiūrėti, tačiau jis kupinas puikių pasirodymų.

The-Immigrant

3. Kartą Niujorke, rež. James Gray (2013)

Šis filmas – penktasis režisieriaus James Gray darbas, kuris dažnai vadinamas jo geriausiu, yra ypatingas. Ne vien dėl to, jog režisierius yra visiškai jam atsidavęs ar dėl to, jog filmas kupinas tyliosios dramos su moterimis pagrindiniuose vaidmenyse elementų.

Marion Cotillard yra tikroji priežastis, dėl kurios šis filmas tampa itin magišku.

Lenkė imigrantė Ewa, kurią vaidina Cotillard, yra parduodama į prostituciją. Aktorė šiam vaidmeniui suteikia gyvybę bei puikiai pavaizduoja Ewos tragediją. Šis aktorės pasirodymas žiūrovus „apvynioja aplink savo pirštą“.

La-Vie-en-Rose

2. Edit Piaf. Rožinis Gyvenimas, rež. Olivier Dahan (2007)

Šiame Olivierio Dahano filme, pastatytame pagal dainininkės Edith Piaf audringą biografiją, žiūrovai sutinka toli gražu ne su visomis detalėmis. „Edit Piaf. Rožinis Gyvenimas“ yra itin sudėtingas ir varginantis 140 minučių filmas, tačiau visą tai atperka aktorės Marion Cotillard neįtikėtinas pasirodymas kaip Piaf.

Aktorė ne tik puikiai sinchronizuoja lūpomis su dainininkės nepamirštamais pasirodymais, bet ir atiduoda visą savo širdį tam, kad tai atrodytų įtikinančiai. Aktorė praktiškai persikūnija į žinomą dainininkę.

Cotillard paslaptis – visiškas įsikūnijimas į vaidmenis kuriuos ji atlieka. Aktorė ne visada vaidina „metodiškai“, tačiau jos pasirodymai visada išlieka tikroviškais ir itin jausmingais. Būtent dėl šios savybės ji taip puikiai suvaidino Piaf. Ši dainininkė buvo ypač žinoma dėl savo tikrumo bei jausmiškumo.

Two-Days-One-Night

1. Dvi dienos, viena naktis, rež. Jean-Pierre & Luc Dardenne (2014)

Nors šis pasirinkimas ir yra šiek tiek ginčytinas, Cotillard brolių Dardennų filme „Dvi dienos, viena naktis“ atlieką tokį stiprų pasirodymą, jog sunku pirmajai vietai pasirinkti kitą filmą.

Tai taip pat ginčytina, nes šis Cotillard atliekamas vaidmuo yra vienas „normaliausių“. Filme ji vaidina moterį iš viduriniosios klasės, kuri vaikšto „nuo durų iki durų“ pas savo bendradarbius ir renka jų parašus, kad galėtų sugrįžti į darbą, kurį veikėja paliko dėl pratęsto depresijos gydymo.

Sandra (akt. Marion Cotillard) – neseniai iš depresijos gniaužtų išsivadavusi moteris. Grįžusi iš ligoninės ji sužino, kad nebeturi darbo – darbovietėje surengto balsavimo metu jos kolegos turėjo pasirinkti – €1000 priedas ar Sandros sugrįžimas į darbą. Moteris kartu su ją palaikančia kolege įkalba įmonės direktorių surengti dar vieną – šį kartą slaptą – balsavimą. Taip Sandrai atsiranda viltis susigrąžinti darbo vietą, buvusias pajamas, vėl įsikibti į gyvenimą. Tačiau ji, su savo vyro Manu (akt. Fabrizio Rongione) pagalba, turi tik vieną savaitgalį – dvi dienas, vieną naktį – pasikalbėti su kiekvienu kolega asmeniškai ir pabandyti įtikinti juos atsisakyti pinigų, kad ji galėtų grįžti į darbą.

Šiame vaidmenyje Cotillard dar kartą parodo savo sugebėjimą suprasti kitų asmenų psichines būsenas bei gebėjimą šias būsenas išreikšti pasitelkiant viso kūno judesiais bei žymiąja Dardenno perspektyva. Meistriška Marion Cotillard vaidyba leidžia patikėti viskuo, ką matome ekrane ir prikausto žiūrovo dėmesį daugiau nei pusantros valandos.

Žiūrovui parodoma kiekviena Sandros judesių dalis, jos laikysena ir gestai, kuriuos aktorė pripildo reikšmėmis. Filmo pabaigoje, Cotillard dėka, žiūrovas beveik intymiai pažįsta šią veikėją.

Taip pat skaitykite: TOP 10 geriausių naujosios kartos aktorių

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: