Nors filmo sėkmė ne visiškai priklauso nuo jo uždirbtų pajamų, šie skaičiai padeda filmų kūrėjams ir prodiuseriams nustatyti, kokius filmus žiūrovai renkasi. Atsižvelgiant į tai, britų kuriamas kinas yra neabejotinai populiarus ir patrauklus, pradedant itin sėkmingomis „Hario Poterio“ ir agento „007“ franšizėmis ir baigiant kultinėmis romantinėmis komedijomis, tokiomis kaip „Bridžitos Džouns dienoraštis“, kurios padėjo britiškam kinui tapti tokiu, koks jis yra šiandien.

Tačiau, turint omenyje pačius didžiausius hitus, kurie atneša gerus pinigus, kurie Didžiosios Britanijos filmai yra sėkmingiausi kino teatrų kasose? Šiandien tai ir išsiaiškinsime. Nuo linksmų animacinių filmų, tokių kaip „Kalėdų Senelio slaptoji tarnyba“, iki „Oskarą“ pelniusių istorinių dramų, tokių kaip „Karaliaus kalba“, – štai daugiausiai pajamų surinkę ir galime sakyti vieni iš populiariausių originalių britiškų filmų.

Kadras iš filmo „Kalėdų Senelio slaptoji tarnyba“

10. „Kalėdų Senelio slaptoji tarnyba“ (Arthur Christmas, 2011)

Pasaulinės pajamos: 147 419 472 JAV dolerių

Kalėdų išvakarės, 23:00 valanda… Elfų dovanų pristatytojų komanda nusitaiko į miestą. Jie patenka į namą pro langus, gyvūnų dureles ir, taip, pro kaminus. Jie numeta dovanas, suvalgo sausainius ir dingsta. Kalėdos šiame filme tapo militarizuotos. Filme, sukurtame naudojant kompiuterinę techniką, nerangus Kalėdų Senelis (įgarsino Jimas Broadbentas) yra tik figūrėlė, o jo vyriausias sūnus Stivas (įgarsino Hugh Laurie) – espresso gurkšnojantis technokratas su eglės formos ožio barzdele – perėmė vadovavimą.

Tik jauniausiam Kalėdų Seneliui Artūrui iš tiesų rūpi linksmos Kalėdos, ir kai viena dovana paklysta, būtent Artūras pasiryžta ją pristatyti. Puikus scenarijus apipintas prasmės sluoksniais – šeimos tarpusavio nesutarimai, patiklumas ir konkurencija – ir tiesiog linksmas filmas. Džiaugsmingas, paprastas kalėdinis filmas su nuoširdžia žinute.

„Box Office Mojo“ duomenimis, tai vienas populiariausių Didžiosios Britanijos animacinių filmų. Dviem „BAFTA“ apdovanojimams, įskaitant apdovanojimą už vaikams skirtą geriausią pilnametražį filmą kategorijoje, nominuotas animacinis filmas sužavėjo ir kritikus, ir žiūrovus. Protingas, linksmas ir, be abejo, gerai parašytas pasakojimas, tačiau jo siunčiama žinia apie tikėjimą ir šeimos traumas taip pat padeda paversti jį jaudinančia, emociškai turtinga žiūrovų patirtimi.

Kadras iš filmo „Tamsiausia valanda“

9. „Tamsiausia valanda“ (Darkest Hour, 2017)

Pasaulinės pajamos: 150 847 274 JAV dolerių

Tuo metu, kai Didžioji Britanija nesėkmingai traukiasi iš Europos, o mūsų politinė klasė ruošiasi ratifikuoti chaotišką sąjungos, turėjusios užkirsti kelią dar vienam karui, atsisakymą, atrodo, kad vėl atsiranda noras žiūrėti filmus apie 1940 m. Christopheris Nolanas mums padovanojo savo operinį pasinėrimą į Diunkerką, o dabar Joe Wrightas, kuris pats 2007 m. filme „Atpirkimas“ (angl. Atonement) sukūrė bravūriškas Diunkerko scenas, režisuoja šį neabejotinai jaudinantį ir viliojantį pasakojimą apie tamsiausią Vinstono Čerčilio valandą 1940 m., kai Hitlerio pajėgos telkiasi už Lamanšo sąsiaurio ir ruošiasi įsiveržti. Filmo scenarijaus autorius Anthony McCartenas.

Šiame anglų režisieriaus Joe Wrighto pripažintame britų karo biografiniame filme, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko Gary Oldmanas ir kuris pelnė „Oskarą“, daugiausia dėmesio skiriama pirmosioms Vinstono Čerčilio, kaip Jungtinės Karalystės ministro pirmininko, dienoms Antrojo pasaulinio karo metu, intriguojančiai iliustruojant jo atsisakymą siekti taikos sutarties su nacistine Vokietija.

Nors Oldmano vaidyba (kritikų dažnai laikoma geriausia jo karjeroje) yra vienas svarbiausių filmo akcentų, kiti aktoriai, tarp jų Kristin Scott Thomas, taip pat demonstruoja nepriekaištingą vaidybą, padedančią pakylėti „Tamsiausią valandą“ į aukštesnį lygį. Be to, 2017 m. filmas pasižymi stulbinančiu scenografijos dizainu ir kritikų pripažinimą pelniusiu grimu, kuris visiškai pakeitė Oldmaną. Atmetus keletą netikslumų, Wrighto filmas pasirodė esąs patrauklus pasirinkimas istorijos mėgėjams ir plačiajai auditorijai, tai atsispindi ir „Tamsiausios valandos“ pasaulinėse pajamose: tarptautinėse kino teatrų kasose šis britų epochos kūrinys surinko daugiau nei 150 milijonų dolerių.

Kadras iš filmo „Dauntono Abatija“

8. „Dauntono Abatija“ (Downton Abbey, 2019)

Pasaulinės pajamos: 194 694 725 JAV dolerių

Šis specialus filmas paremtas populiariausia vaizdingo britų prašmatnumo telenovele „Dauntono abatija“ (angl. Downton Abbey, 2010), kurioje pasakojama apie tarpukario aristokratus, turinčius problemų, kurios gerokai pranoksta „pirmojo pasaulio“ klasę, ir šis filmas yra tarsi intensyviausia gliukozės ir kartais gluminanti kalėdinė programa. Jis, kaip ir bet kuris kitas televizijos epizodas, sukonstruotas aplink daugybę vienu metu vykstančių antraplanių siužetų, pateikiamų mažais kąsneliais, kuriuos įjungia ir išjungia griežti maži orkestro štrichai garso takelyje. Kartkartėmis galima pajusti ritmingą smūgį ten, kur paprastai būtų reklaminė pertrauka.

Natūralu, kad, atsižvelgiant į kultinio britų televizijos serialo sėkmę, 2019 m. filmas tuo pačiu pavadinimu galėjo būti tik kino kasos hitas – Michaelo Englerio filmas pasaulio kino teatrų kasose surinko daugiau nei 194 mln. dolerių. Istorija, kurios veiksmas vyksta 1927 m., pasakoja apie Krolių šeimą, kuri ruošiasi priimti karalių Jurgį V (akt. Simon Jones) ir karalienę Mariją (akt. Geraldine James) Dauntono abatijoje – šis vizitas galiausiai išprovokuoja skandalą, romantiką ir intrigas.

„Dauntono abatija“ tikrai patiks epochinių dramų, ypač britų, žanro gerbėjams. Tačiau, kadangi ji reikalauja, kad žiūrovai turėtų bent šiokį tokį supratimą apie istorijos užkulisius, kad nerizikuotų per visą filmą šiek tiek susipainioti, tai gali būti ne visiems tinkamas pasirinkimas. Vis dėlto, žvelgiant į filmo kasos pasiekimus, visiškai akivaizdu, kad žavus britiškas senovinis kūrinys daugelį sužavėjo.

Kadras iš filmo „Volisas ir Gromitas: kiškiolakio prakeiksmas“

7. „Volisas ir Gromitas: kiškiolakio prakeiksmas“ (Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, 2005)

Pasaulinės pajamos: 192 614 977 JAV dolerių

Nicko Parko sukurtame žaviame animaciniame filme „Volisas ir Gromitas“, kuris yra pirmasis jo pilnametražis filmas su šiais personažais, susipina „DreamWorks“ prodiuserių šmaikštumas ir švelnus angliškas Roy Clarke’o, Ronnie Barkerio alter ego Geraldo Wiley ar net Alano Bennetto talentas. Tai nuostabus filmas šeimai, kupinas įžūlių juokelių ir linksmybių. Scenarijus, kurį Nickas Parkas parašė kartu su Steve Box, Bob Baker ir Mark Burton, yra aukšto IQ komedijos rašymo pavyzdys, o kiekviena scena ir kiekvienas kadras sukurtas su polėkiu.

Voliso ir Gromito kaimynystėje siaučia „daržovių manija“, o mūsų du verslūs bičiuliai pelnosi iš savo humaniškos kenkėjų kontrolės įmonės „Anti-Pesto“. Likus vos kelioms dienoms iki kasmetinių milžiniškų daržovių varžybų, verslas klesti, tačiau Volisas ir Gromitas pastebi, kad „humaniška“ kenkėjų kontrolės įmonė turi ir trūkumų, nes jų namas Vakarų Wallaby gatvėje prisipildo triušiais. Staiga didžiulis, paslaptingas, daržoves graužiantis „žvėris“ pradeda naktimis pulti šventus miestelio daržovių sklypus, o konkurso šeimininkė ledi Tottington paveda „Anti-pesto“ jį sugauti ir išgelbėti artėjančią šventę. Tačiau Volisui ir Gromitui dar reikia taikstytis su snobišku ledi Tottington sužadėtiniu Viktoru Kvartermeinu, kuris mieliau nušautų žvėrį ir užsitikrintų vietinio didvyrio poziciją, jau nekalbant apie ledi Tottington ranką. Kai konkurso likimas atsiduria ant plauko, ledi Tottington galiausiai priversta leisti Viktorui sumedžioti daržoves graužiantį pabaisą. Ji nežino, kad tikrieji Viktoro ketinimai gali turėti skaudžių pasekmių jai… ir dviem mūsų herojams.

Filmas buvo ne tik pripažintas geriausiu animacinio žanro filmu, bet ir pelnė „Oskarą“ už geriausią animacinį filmą, o kitais metais po išleidimo tapo kino kasos hitu ir visame pasaulyje uždirbo daugiau nei 192 milijonus dolerių. Šiame britų animaciniame filme, kuriame be įsimintinų ir mėgstamų personažų yra ir daug juokelių ir įdomus pasakojimas, tinkantis įvairaus amžiaus žiūrovams.

Kadras iš filmo „Tegyvuoja meilė“

6. „Tegyvuoja meilė“ (Love Actually, 2003)

Pasaulinės pajamos: 244 931 766 JAV dolerių

Sunku patikėti, kad legendiniam filmui ,,Tegyvuoja meilė“ jau daugiau nei 20 metų. Nuostabi Kalėdinė-romantinė-komedija yra vienas geriausių režisieriaus Richard Curtis darbų, amžiams pakeitęs mūsų požiūrį į šventinius filmus. Ši kino juosta buvo tokia sėkmingas, kad išleistas filmo DVD tapo dažniausiai nuomotu Jungtinėje Karalystėje 2004 metais.

Istorija, kuri pasakoja 10 tarpusavyje susijusių žmonių gyvenimą Londone, gali drąsiai didžiuotis savo garsenybių eilute : Hugh Grant, Liam Neeson, Martin Freeman, Keira Knightley, Bill Nighty, Emma Thompson, Billy Bob Brown ir Andrew Lincoln… Susitikimai, išsiskyrimai, neprilygstama meilė kuri mus supa visur – laidotuvėse ar oro uostuose (beje filmuota medžiaga iš Heathrow oro uosto yra tikra – filmavimo komanda čia praleido ištisą savaitę filmuodami realių šeimų, draugų ir įsimylėjėlių susitikimus).

Neveltui sakoma, kad Kalėdos yra stebuklų metas, nes viskas romantinis chaosas prasideda iki jų likus 5 savaitėms… šis filmas privers jus juoktis ir verkti kartu su visais herojais. (Gabija Lapinskaitė)

Akivaizdu, kad filmas „Tegyvuoja meilė“ sulaukė didžiulės komercinės sėkmės – uždirbo daugiau nei 244 milijonus dolerių (jo biudžetas siekė 40 milijonų dolerių). Tai nenuostabu, turint omenyje, kad filmas buvo ir tebėra labai vertinamas iš esmės dėl savo lengvo siužeto ir žavių, širdį šildančių romantinių istorijų. Be abejonės, šis Curtiso filmas išties pakelia nuotaiką, o prie to prisideda ir talentingi aktoriai.

Kadras iš filmo „Ketverios vestuvės ir vienerios laidotuvės“

5. „Ketverios vestuvės ir vienerios laidotuvės“ (Four Weddings And a Funeral, 1994)

Pasaulinės pajamos: 245 700 830 JAV dolerių

Tikrai žavinga romantinė komedija – vienas sunkiausių dalykų pasiekti šiuolaikiniame filme, tačiau britų komandai tai pavyko. Dažnai linksmas, bet ne sentimentalus ar nuobodžiai retrogradiškas, šis „Gramercy“ leidinys yra labai patrauklus kaip į pasimatymus ir poras orientuotas filmas.

Scenarijaus autorius Richardas Curtisas puikiai suderino šią visomis prasmėmis originalią istoriją. Puikiai suvaidintas pasakojimas apie tai, kaip neįtikėtinai suartėjama per penkių įvykių tiltą. Mike’o Newello filme sąmojingai juokingai kalbama apie seksą ir jis pakankamai neįprastas savo struktūra, kad išsiskirtų iš daugybės kitų senų irnaujų šio žanro filmų. Čarlzas (akt. Hugh Grantas) – žavus bambeklis, kurio natūrali elegancija, šmaikštumas ir gera išvaizda suteikia jam tam tikrą pranašumą prieš kitus draugų rato vyrus, bet kuris vis dar kenčia nuo tų pačių abejonių savimi, kaip ir visi kiti. Per Anglijos kaimo vestuves jis susipažįsta su kita viešnia, nuostabia ir nepaprastai paslaugia amerikiete Carrie (akt. Andie MacDowell), kurią po kelių nesėkmingų bandymų labai noriai suvilioja.

Po trijų mėnesių per kitas vestuves Čarlzo širdis suvirpa vos pamačius Carrie, tačiau jo viltys liūdnai žlunga, kai ji praneša, kad yra susižadėjusi. Londone, vienintelėje filmo vietoje be ceremonijų, įsimylėjėlis Čarlzas sėdi kavinėje ir stebi, kaip Carrie chronologiškai ir gana ilgai vardija savo gyvenimo lovos draugus, o paskui negali susilaikyti neišsakęs savo gilių jausmų jai, net kai ji tuoj eis prie altoriaus su turtingu vyresniu škotu (akt. Korinas Redgrave’as). Kai jau atrodo, kad scenaristas pats save įvarė į kampą ir viską užbaigė Čarlzo vestuvėmis (su viena iš jo buvusių merginų), pasirodo virtinė puikių netikėtumų, kurie gali lemti nuspėjamą pabaigą, bet priverčia žiūrovą su maloniu nerimu suktis iki pat paskutinės filmo minutės.

„Tegyvuoja meilė“ nėra vienintelis Hugh Granto hitas. Tiesą sakant, šis filmas yra dar populiaresnis, bent jau pagal pajamų duomenis. Jis uždirbo daugiau nei 245 milijonus dolerių. Britų romantinė komedija, kurią būtina pamatyti.

Kadras iš filmo „Striptizo ereliai“

4. „Striptizo ereliai“ (The Full Monty, 1997)

Pasaulinės pajamos: 257 938 649 JAV dolerių

„Striptizo erelių“ herojams natūralų gėdos jausmą padeda įveikti žiauri gyvenimo realybė. Kai anglų metalurgijos gamykla buvo uždaryta, darbo neteko daug vyrų. Garis Šofildas (Robertas Carlyle’as) ir Deivas Horsfordas (Markas Addy) pusę metų registravosi darbo biržoje, tačiau ji nieko pasiūlyti negalėjo. Todėl vyrukams tenka kasdieninės duonos kąsniui pinigų prasimanyti sukčiaujant.

Kartą į miestelį atvyko profesionalaus vyrų striptizo trupė „Chippendales“, savo pasirodymu privertę vietines moteris jų prisistatymo metu kaip reikiant įsišėlti. Šis Šefildą sudrebinęs įvykis pakišo Gariui puikią verslo plano idėją, ir jis pradėjo agituoti savo buvusios darnios brigados narius persikvalifikuoti į…striptizo šokėjus.

Laimingas bilietas realizuoti „Striptizo erelių“ scenarijų atiteko režisieriui Peteriui Cattaneo, kurio anksčiau sukurtas trumpametražis filmas „Brangioji Rouzė“ buvo nominuotas Oskarui. O „Striptizo ereliai“, pirmasis jo pilnametražis filmas, Oskarą laimėjo už geriausią originalią muziką. Dar nebaigus filmo studijos „Twentieth Century Fox“ vadovai ėmė smarkiai abejoti šio projekto finansine sėkme ir net svarstė galimybę „Striptizo erelius“ platinti tik vaizdajuostėmis. (Gediminas Jankauskas)

Įžūlieji „Striptizo ereliai“, uždirbę 257 938 649 JAV dolerių, su Robertu Carlyle’u, Marku Addy, Williamu Snape’u, Steve’u Huisonu, Tomu Wilkinsonu, Paulu Barberiu ir Hugo Speeriu, kai buvo išleistas, neabejotinai patraukė daugelio kino žiūrovų dėmesį, ir tai suprantama: nuostabi režisūra ir komiški epizodai įtvirtina Cattaneo filmą kaip vieną geriausių kada nors sukurtų britų komedijų.

Kadras iš filmo „Lūšnyno milijonierius“

3. „Lūšnyno milijonierius“ (Slumdog Millionaire, 2008)

Pasaulinės pajamos: 378 410 542 JAV dolerių

Tai istorija apie Jamalą Maliką, 18-metį našlaitį iš Mumbajaus lūšnynų, kurio gyvenimas pasikeičia amžiams. Visai šaliai stebint indišką „Kas nori tapti milijonieriumi?“ viktoriną, vyruką nuo stulbinančios 20 milijonų rupijų sumos skiria tik vienas klausimas. Kai šou nakčiai padaro pertrauką, policija suima Jamalą dėl įtarimų sukčiavimu, nes visiems sunku patikėti, kaip paprastas gatvės vaikis gali tiek daug žinoti. Visais įmanomais būdais bandydamas įrodyti savo nekaltumą, vyrukas papasakoja savo gyvenimą lūšnyne, kur jis augo kartu su broliu, apie jų klajones, žiaurius susidūrimus su vietinėmis gaujomis ir apie Latiką, merginą, kurią mylėjo ir prarado. Kiekvienas jo gyvenimo tarpsnis atskleidžia vieno iš viktorinos klausimų atsakymus, o taip pat jo sunkaus bei painaus gyvenimo istorija parodo iš kur jis žino atsakymus į tokius, iš pažiūros, sudėtingus klausimus.

Ši kriminalinė drama paremta bestseleriu tapusia knyga, kurią parašė indų rašytojas ir diplomatas Vikas Swarupas. Knygoje pasakojama apie jauną, išsilavinimo neturintį vyruką, kuriam pasisekė sudalyvauti televizijos viktorinoje su galimybe laimėti piniginį prizą.

Originali idėja ir buvo tokia. Režisierius Danny‘as Boyle‘as, kurį galbūt prisimenate iš tokių filmų, kaip „Traukinių žymėjimas“ ir „Paplūdimys“, nusprendė sujungti Holivudą su Bolivudu. Iš to išėjo klasikinė istorija apie nepasiturintį, bet sąžiningą vyrą, kuris daug pasiekia – tai šiek tiek panašu į Pelenės istoriją. Bet filmas apie svajonių išsipildymą savo kūrėjams pelnė daug apdovanojimų. Jie laimėjo keletą Oskarų, Auksinių Gaublių ir „Screen Actors Guild“ apdovanojimą. Kaip matome dėl pajamų filmas irgi skųstis negali. Kūrėjai sugebėjo suderinti Indijos lūšnynų dramą su pasaką primenančiais stebuklais, kurie suteikė žiūrovams vilties dėl ateities.

Kadras iš filmo „1917“

2. „1917“ (2019)

Pasaulinės pajamos: 384 580 017 JAV dolerių

1917- ųjų balandžio šeštoji. Trumpo atokvėpio valandėlę pavasariškai pražydusioje pievoje dviem jauniems eiliniams – Šofildui ir Bleikui (George‘as MacKay‘us ir Deanas-Charlesas Chapmanas) nutraukia komanda kuo greičiau žygiuoti į štabą. Kadangi su vaikinais nori pasikalbėti specialiai čia atvykęs generolas Erinmoras (Colinas Firthas), vadinasi, atsitiko kažkas ekstremalaus. „Bus sugadintas savaitgalis“, – nusiskundžia vienas karių, dar nenutuokiantis, koks tas savaitgalis iš tikrųjų bus.

Štabe vaikinai informuojami apie tai, kad britų žvalgyba sužinojo, jog šiaurės Prancūzijoje du jų kariuomenės batalionai – net 1600 nieko nenutuokiančių karių, vadovaujamų pulkininko Makenzio – sparčiai žygiuoja paskui besitraukiančią vokiečių kariuomenę. Pulkininkas Makenzis (Benedictas Cumberbatchas) dar nesupranta, kad tai tik apgaulingas priešo manevras, ir britų kariai žygiuoja tiesiai į priešo paspęstus spąstus, kad naujame fronto ruože būtų sunaikinti. Deja, įprastos komunikacijos linijos sunaikintos, priešai nukirto telegrafo laidus. Perspėti apie mirtinai pavojingą situaciją galima tik kuo skubiausiai pasiuntus į būsimo konflikto zoną pasiuntinius. Norėdami suspėti laiku, vaikinai privalo nepastebėti pereiti fronto liniją ir didžiulę priešo kontroliuojamą teritoriją. Jei jiems nepavyks, žus daugiau nei pusantro tūkstančio ginklo brolių, tarp kurių yra ir Bleiko vyresnysis brolis Džozefas. Situacija ekstremali. Gaišti negalima nė sekundės.

Žinoma, toks operacijos planas tik teoriškai atrodo paprastas ir aiškus. Akivaizdu, kad vos išlipus iš apkasų pasiuntiniams teks spręsti begalę taktinių problemų, kai negalima suklysti, nes mirtiną pavojų gali išprovokuoti menkiausias neatsargus judesys, net grobį tempianti žiurkė gali pajudinti sprogmenų detonatorių. Jau nekalbant apie pamuštą priešo lėktuvą, kuris nežinia iš kur atsiradęs gali nukristi beveik ant galvos. Laiko mažėja, įtampa auga ir karinis trileris pagaliau pasiekia kulminaciją likus vos kelioms akimirkoms prieš pulkininko Makenzio komandą atakuoti priešą.

Karinė drama lakonišku pavadinimu „1917“ pripažinta geriausiu metų filmų, o pats Samas Mendesas – geriausiu režisieriumi. Be jokios abejonės, aukščiausių įvertinimų nusipelnė ir operatorius Rogeris Deakinsas, nominuotas Oskarui net 13 kartų. (Gediminas Jankauskas) Stulbinantis Mendeso pasiekimas visiškai įtraukia žiūrovus į įtraukiančią, nors ir širdį veriančią istoriją apie įtemptas lenktynes su laiku, kuri nufilmuota vienu kadru. Neįtikėtina karo drama „1917“ sulaukė ne tik daugybės apdovanojimų, bet ir buvo puikiai įvertinta kino teatrų kasose – uždirbo daugiau nei 384 milijonus dolerių.

Kadras iš filmo „Karaliaus kalba“

1. „Karaliaus kalba“ (The King’s Speech, 2010)

Pasaulinės pajamos: 484 068 861 JAV dolerių

Ko gero, George’as VI buvo pats kukliausias britų valdovas – jautrus, sentimentalus, senamadiškai padorus, o tai tikrai ne pačios tinkamiausios karaliaus savybės. Ypač tuo metu, kai nuo pirmųjų karaliavimo dienų iš naujojo valdovo reikalaujama ryžtingumo ir tvirtos valios. Juk virš Europos jau tvenkiasi fašistinės grėsmės debesys. Esant tokiai situacijai karaliui dažnai tenka kreiptis į gentainius per radiją, raminant tautą ir mobilizuojant ją artimos ateities išmėginimams. Jaunam karaliui ši procedūra kelia panišką baimę. Ne todėl, kad jis nežinotų, ką tokiais atvejais reikia sakyti. Galų gale sklandžią kalbą visuomet gali parašyti specialiai šiam reikalui rūmuose laikomi žmonės. Tikrą siaubą karaliui kelia tai, kad jis stipriai mikčioja, o toks kalbos defektas monarchui – didelė yda. Dėl jos Jorko kunigaikštis Albertas (tokį titulą ir vardą George’as VI turėjo prieš tapdamas karaliumi) visai nesiveržė į sostą. Tikriausiai, per visą Anglijos istoriją šioje šalyje nebuvo kito kilmingo kraujo turėjusio žmogaus, kuris visai nenorėjo būti karaliumi.

Filmo „Karaliaus kalba“ (rež. Tomas Hooperis) kulminacija tampa karaliaus George’o VI kalba tautai, pasakyta per radiją 1939-ųjų metų rugsėjo trečiąją, praėjus dviem paroms po to, kai naciai pradėjo Antrąjį pasaulinį karą. Karo nuojauta yra tas kamertonas, kuris kamerinę istoriją kaskart projektuoja į gerokai platesnį kontekstą. Filmo scenaristas Davidas Seidleris nuoširdžiai pasistengė, kad realioje istorijoje apie įsisenėjusius kompleksus nugalintį mikčiojantį karalių ryškiai nuskambėtų mitologinio pasakojimo apie Pigmalioną ir Galatėją atgarsiai.

Tokiu Pigmalionu karaliui tampa savamokslis logopedas Lajonelis Logas (Geoffrey Rushas). Didesnio kontrasto, kokį regime filme, tarp žmonių, tikriausiai, negali būti. Nekilmingas australas, neslepiantis savo respublikoniškų politinių pažiūrų ir garbingos karalių dinastijos palikuonis – abu šie skirtingų pasaulių atstovai likimo valia ne tik atsiduria vienoje valtelėje, bet ir tampa gyvybiškai reikalingi vienas kitam. Tikras malonumas klausytis preciziškai nušlifuotų dialogų ir mėgautis išties karališka aktorių vaidyba. (Gediminas Jankauskas)

Beveik pusę milijono visame pasaulyje uždirbęs, įkvepiantis ir keistai motyvuojantis Hooperio biografinis filmas – ypač tiems žiūrovams, kurie gali įsijausti į pagrindinio herojaus kovą – nusipelnė visų plačiai nuskambėjusių pagyrų ir kasos pasiekimų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: