Kadras iš serialo „Beef“

Nuo juodojo humoro iki beprotybės ir pykčio, nuo veiksmo iki dramos ir jausmų galybės, nuo meilės iki neapykantos… tokie serialai domina ir sudomina žiūrovus. Tokie kuriuose vyksta daug, kurie priverčia susimąstyti, o galbūt ten matome ir save.

Serialai, kurie kaip mūsų sielos veidrodis, atspindi mūsų jausmus, kuriuos jaučiame kasdieniame gyvenime, nesvarbu ar tai laimė ar pyktis, o galbūt net pačios gyvenimiškos situacijos sutampa, tokie serijalai žiūrovus tiesiog prikausto prie televizorių ekranų.

O jei prie viso to prijungiame dar ir veiksmą, humoro prieskonį ir gerą aktorių vaidybą, puikų jausmų perteikimą, tai ir serijas žiūrėti, norisi be perstojo, kad tik pamatytume daugiau, kad sužinotume, kas dar atsitiks. Visa tai mus, kaip žiūrovus intriguoja.

Būtent tokie serialai yra patys geriausi ir teigiamai įvertinami.

Pristatome jums naujų, per pastaruosius trejus metus sukurtų, be galo įdomių ir įtraukiančių serialų dešimtuką, kuriame kiekvienas rasite kas jus sudomins, ką norėsite pažiūrėti.

10. „Beef“ (2023)

Kadras iš serialo „Beef“

Naujas amerikietiškas, Korėjiečio režisieriaus Lee Sung Jino „Netflix“ juodojo humoro serialas „Beef“ jau sulaukė daugybės kritikų ir gerbėjų liaupsių, o daugelis jį vadina vienu geriausių 2023 metų kūriniu.

10-ties serijų garsios nepriklausomos kino kompanijos „A-24″ kurtas serialas apie du žmones, kurie leido pykčiui įsiskverbti į jų protus ir pamažu užvaldyti kiekvieną jų mintį ir veiksmą.

Sėkmingai debiutavusiame seriale pasakojama apie Pietų Kalifornijoje vienas kito nepažįstančius Denį Choną (akt. Stevenas Yeunas), žlungantį rangovą, ir Eimę Lau (akt. Ali Wong), sunkiai dirbančią mamą, sėkmingą verslininkę, kai vieną kartą dėl incidento automobilių stovėjimo aikštelėje sukyla toks pyktis (angl. road rage), dėl kurio abu nepažystamieji labai susipyksta ir nori vienas kitą pamokyti.

Du saugę žmonės, turintys savo gyvenimus, bei marias reikalų, randa laiko vienas kitam keršyti. Kartais jie vienas kito ieško, kad pakenktų, padarytų kažką blogo (pvz. dažais išrašinėtų automobilį keiksmais), o kitais kartai juos netyčia suveda likimas, bet vis vien nusileisti negalima, trugdyti vienas kitam BŪTINA.

Nemeluosime, Eimei pyktį išreikšti ir keršyti sekasi daug geriau, ji situacijas išsirenka daug geresnes, nei Denis (na, pvz. Denis vos nepadega Eimės automobilio su jos vaiku viduje, tai parodo, kad sėkmė tikrai ne jo pusėje), net priverčia susimąstyti ar kerštas įrašytas mūsų kraujyje…

Nors abu bando gyvenime atsitiesti, eina tarkim į terapiją ar bažnyčią, kur sakoma, kad pyktis neatsakymas, jų tarpusavio kerštas ir tai, kiek toli jie gali nueiti, kad atkeršytų vienas kitam, tampa nekontroliuojamu reiškiniu ir kelia pavojų ne tik viskam ir visiems,  juos supantiems aplinkiniams, bet ir jiems patiems, jų gyvenimams.

Daugelis seriale įžvelgs ir dalelę savęs. Pyktis mūsų gyvenimo dalis, ypač šiais laikais, kai turime tiek skubėti ir esame nervingi, taigi, serialas tikrai tiek parodo, tiek pamoko ką gali padaryti pykčio lydimi žmonės ir kokios viso to pasėkmės.

Seriale jūsų laukia žavus chaosas su senovinėmis azijietiškomis kaukėmis, rūkstančiomis ryžių viryklėmis, nekokybiškomis statybomis, pagrobtu vaiku, korėjiečių bažnyčios uola ir muštynėmis uolėtame kanjone.

Kuo pasibaigs ši smagi beprotybė…? Ar veikėjai susitaikys…? Kaip susiklostys jų likimai…?

9. „Ponia Deivis“ (Mrs. Davis, 2023)

Kadras iš serialo „Ponia Deivis“

Vienuolė Simona kartu su buvusiu vaikinu Viliu leidžiasi į kelionę po pasaulį, kad sunaikintų galingą dirbtinį intelektą, dar vadinamą – ponia Deivis.

„Ponia Deivis“ – amerikiečių mokslinės fantastikos, komedijos-dramos mišinys, serialas, kurį sukūrė Tara Hernandez ir Damonas Lindelofas.

Pozityviai beprotiška, tačiau pagrįsta protingu dizainu, ponia Davis paverčia aktorę Betę Gilpin šių laikų heroje, itin išradingai derindama dvasingumą ir technologijas.

Pirmajame epizode pristatoma Simona (akt. Bettė Gilpin), atokiame Nevados vienuolyne gyvenanti sesuo, kuri užsiima nesąžiningų magų demaskavimu. Kaip ir daugelį kitų detalių, jos užsiėmimą galima paaiškinti ir paprastai (problemos su tėvais, kuriuos vaidina Davidas Arquette’as ir Elizabeth Marvel), ir sudėtingai (į žaidimą įsitraukia arbaletas ir kubilas su rūgštimi). Gyvenimas vienuolyne ne tik palieka jai laiko savo pomėgiui, bet ir leidžia išvengti visažinio dirbtinio intelekto, kurį žmonija priėmė kaip geradarį ir nuolatinį pasiekiamą palydovą.

A.I., Amerikoje vadinama „Ponia Deivis“, Didžiojoje Britanijoje – „mama“, Italijoje – „Madona“ ir t. t., Simonos neaplenkė ir pastebėjo. Ji, ta ponia Deivis, atkakliai bando susisiekti su vienuole per žmones „įgaliotinius“, kurie girdi jos balsą per ausines.

Ponia Deivis giliai „širdyje“ tiki, kad Simona yra vienintelis žmogus, galintis įvykdyti misiją: surasti ir sunaikinti Šventąjį Gralį. Simona sutinka, tikėdamasi, kad ši užduotis bus priemonė poniai Deivis atsijungti.

Simonos šokamas tango su robotu suveda ją su buvusiu vaikinu Viliu (akt. Jake’as McDormanas), nevykusiu rodeo kaubojumi, kuris dabar vadovauja gausiai finansuojamai pasipriešinimo prieš A.I. grupei. Bet kokią likusią kibirkštį tarp jų komplikuoja jos įžadai, taip pat jos intensyvūs santykiai su Džėjumi (akt. Andy McQueen), intymiu patikėtiniu, kurį ji lanko kitoje dvasinėje plotmėje.

Taigi, serialas, kuriame matome nuoširdžią komediją, saldžiai ir beveik šventvagiškai tyrinėjamas religinio atsidavimo ir kūniškos meilės ribas. Vienuolės kelionė, kova laukia ilga ir sunki, bet…

Noras sunaikinti žmoniją valdantį ir viską žinantį dirbtinį intelektą, laimi, taip ir prasideda vienuolės nuotykiai, kelionė po pasaulį… Ar jai pavyks…? Ar ji sugebės laimėti ir įvykdyti savo norą…?

8. „Roar“ 2022

Kadras iš serialo „Roar“

„Roar“ yra antologinis serialas, kuriame pasakojamos aštuonios istorijos apie skirtingas moteris įvairiais gyvenimo etapais. Sumanus komedijos ir dramos derinys ir neįtikėtinas aktorių kolektyvas, šį serialą padaro dar įdomesnį ir perteikia mintį: ką šias laikais reiškia būti moterimi.

Jei ieškote keisto serialo, šis skirtas jums. „Apple TV“ transliuojamos aštuonios serijos ir aštuonios neįprastos istorijos, kurios pabrėžia konkrečias problemas su kuriomis susiduria vos ne visos šių laikų moterys. Serijos įtraukia, nes serijos pradžioje nesupranti nieko, bet pabaigoje, viskas išaiškėja.

Nenorint atskleisti siužeto, kad sukelti jums inrigą trumpai paminėsime apie ką kiekviena istorija, o interpretuoti kas joje vykta, koks siužetas, galite patys. Susikūrę interpretacijas, pažiūrėkite ar buvote teisūs, ar istorija jūsų galvoje sutampa su rodoma seriale…?

Pirmoji moteris – Vanda Shepard (akt. Issa Rae) – moteris, kuri dingo. Antroji – namų šeimininkė (akt. Nicolė Kidman) – moteris, valganti šeimos prisiminimus (nuotraukas). Trečioji – „žmona trofėjus“ – moteris, kuri laikoma lentynoje. Ketvirtoji – moteris, kuriai atsiranda bjaurios žymės ant kūno, bet kodėl? Ir kaip tai sustabdyti? Penktoji – Elisa – moteris kurią maitino antis. Šeštoji – moteris, kuri išsprendžia savo žmogžudystę. Septintoji – moteris, kuri grąžino savo vyrą. Na ir aštuntoji – mergina, kuri mylėjo arklius.

Šie epizodai pagrįsti protingomis idėjomis, tvarkingais „kas būtų, jeigu būtų?“, tačiau kai kurie iš jų neišsitenka 30 minučių trukmės pasakojime. Tai nereiškia, kad jie nėra savaip linksmi ar verčiantys susimąstyti, nors jie linkę palikti mažai vietos žiūrovų interpretacijoms, nes esmė paaiškinama tiesiai šviesiai.

Taigi, kaip dažnai būna su antologijomis, tai nevienareikšmis dalykas, kartais labiau įdomus nei visiškai įgyvendinta vizija. Tačiau kai viskas pavyksta, tai pavyksta tikrai ir reikalauja jūsų dėmesio. Juk būtent šios serialo moterys ir bando tai padaryti.

Taip, skamba tikrai intriguojančiai. Linksmas serialas, su daugybe įdomių posūkių, siužeto vingių, kurį tikrai verta pažiūrėti.

7. „Naktinis agentas“ (The Night Agent, 2023)

Kadras iš serialo „Naktinis agentas“

Shawno Ryano sukurtas „Naktinis agentas“ – amerikiečių veiksmo trileris, pasakojantis apie žemo rango FTB agentą Piterį Suterlandą (akt. Gabrielius Basso) dirbantį Baltųjų rūmų rūsyje, kuris dirba prie slaptųjų šnipų telefono, kuris niekada neskamba, žinoma, iki tos nakties, kai jis pagaliau suskamba, ir įtraukia jį į sąmokslą, vedantį iki pat Ovaliojo kabineto.

„Netflix“ transliuojamame seriale, gavęs pirmąjį skambutį Piteris įtraukiamas į didžiulį sąmokslą dėl šnipo aukščiausiuose JAV vyriausybės sluoksniuose. Norėdamas išgelbėti valstybę, jis pasineria į desperatišką išdaviko medžioklę ir tuo pat metu saugo buvusią biuro generalinę direktorę Rouzę Larkin nuo žmonių, kurie nužudė jos tetą ir dėdę.

Piteris ir Rožė (Luciane Buchanan), nelaimėlė, kurią jis saugo, turi iš karto sudėlioti, kas nutiko, ir bandyti užtikrinti jos saugumą, o gal ir išpirkti nelaimingą Piterio šeimos istoriją, susijusią su klasta.

Visame seriale yra mažų akcentų, kurie aiškiai parodo, kad scenaristai ir režisieriai tikrai stengiasi – sveikintinas ir pernelyg retas dalykas. Evė Harlow ir Phoenixas Raei, vaidinantys žudikų porą, kuriems žmogžudystė yra afrodiziakas, taip pat atlieką puikų vaidmenį. O seriale išaiškėjęs sąmokslas išties nustebina.

Serialas nėra tobulas: Daug kas, artėjant pabaigai, išsprendžiama atviromis kortomis, be to, yra akimirkų, kai dialogai nėra tokie „aštrūs“ kaip aktoriai. Vis dėlto serialas geresnį, nei kada nors galėjo būti. „Naktinis agenta“ kibirkščiuoja smalsumu ir intriga, tai detalėmis turtingos serijos, kurios nepaliaujamai privaržo žiūrovus prie jų televizorių ekranų.

Įtraukiantis, veiksmo, sprogimų kupinas serialas, kuris tikrai patiks veiksmo ištroškusiems žiūrovams.

Ar Piteriui pavyks sugauti išdaviką…? Ar jis išgelbės valstybę nuo priešo…? Ar Rožė bus apsaugota…?

6. „Billy the Kid“ (2022)

Kadras iš serialo „Bilis Kidas“

Epinis nuotykių serialas, paremtas Bilio Kido gyvenimu, nuo jo kuklių airiškų šaknų ir pirmųjų kaubojaus bei ginklanešio dienų Amerikos pasienyje iki lemiamo vaidmens Linkolno apygardos kare ir vėliau.

„Billy the Kid“ – amerikiečių vesterno serialas, kurį sukūrė Michaelas Hirstas. Seriale, kurio veiksmas vyksta XIX a. Amerikos Senųjų Vakarų regione, vaidina aktorius Tomas Blythas, įsikūnijantis į nusikaltėlį ir ginkluotą kovotoją Bilį Kidą.

Seriale pasakojama Billio Kido gyvenimo istorija, kuri pradedama dvylikamečio Bilio McCartčio ir jo airių imigrantų šeimos išvykimu iš Niujorko ir kelione į Vakarus ieškoti naujo geresnio gyvenimo. Tačiau ši kelionė kai kuriems tampa lemtinga.

Naujausio serialo „Billy the Kid“ pagrindinio veikėjo, kuris buvo parodytas aštuoniuose valandiniuose epizoduose, pradžia buvo sunki. Serialas rodo, kad jo tėvas (Joey Batey) nusižudė, negalėdamas prisitaikyti prie gyvenimo Jungtinėse Valstijose. Jo motina Kathleena McCarty (istoriniuose šaltiniuose dažnai įvardijama kaip Catherine) yra psichiškai tvirtesnė, ji ir Bilis yra labai artimi – pirmajame sezone ji atlieka pagrindinį moters vaidmenį. Tačiau ji taip pat susiduria su iššūkiais.

Galiausiai Bilis nukeliauja į Naująją Meksiką ir patenka pas nusikaltėlį Džesį Evansą (akt. Danielis Webberis) ir jo gaują. Jis nužudo žmogų savigynos tikslais ir atsiduria Linkolno apygardos kare, kuriame žudikiškas airių žemės užgrobėjas stoja prieš pradedantį anglų verslininką.

Bilio gyvenimui sugriuvus, jis tampa kaubojumi, personažu, vardu Alias ir keliauja po šalį. Klostantis įvykiams, jam tenka ir nekartą nužudyti ir pačiam vos ne mirti ir viskas dėl to, kad išpildytų vieną pažadą. Kokį…? Sužinosite pažiūrėję serialą.

Atsidūrus Linkolno apygardoje vykstančiame kare, Bilis kaunasi…Ar jis išgyvens…? Ar išpildys pažadą…? Koks bus jo likimas…? Serialas turi vieną sezoną ir žinoma laukiama istorijos tęsinio, nes pasakoti tikrai dar yra ką.

5. „The Law According to Lidia Poët“ (2023)

Kadras iš serialo „The Law According to Lidia Poët“

Serialas apie moterų teisęs ir kovą jas turėti. „Netflix“ seriale ši užduotis virsta malonia galimybe atsigręžti į praeitį per dabarties prizmę, kurios centre – moterų teisės. Ryški Lidijos Poët asmenybė, jos santūrumas ir didžiulė drąsa atsiskleidžia šešiose sudėtingose teisinėse bylose, kurias ji sprendžia pati. Idėja apie tai, ką ji atstovauja istorijoje, yra giliai pagrįsta šiuolaikinėmis feministinėmis idėjomis, suteikiančiomis serialui šiuolaikinio aktualumo.

Šioje tikrais faktais paremtoje istorijoje apie Lidiją Poët, pirmąją Italijos advokatę moterį, kuriai uždrausta verstis advokato praktika. Todėl moteris rengia apeliacinį skundą, kad panaikintų teismo sprendimą.

Aktorės Matildos de Angelis vaidmuo užgniaužia kvapą. Ji iš tiesų yra šio spektaklio gyvybinė jėga. Viskas teka per ją, ir beveik nėra scenų, kuriose ji nepasirodytų. M. Angelis atkuria Poët su asmeniniu stiliaus, pasitikėjimo savimi ir suaveness prieskoniu, dėl kurio mintis apie tokią moterį kaip Poët jaudina tais šaltais laikais. Aktorė supranta, kokį portretą turi sukurti, kad atkreiptų šiuolaikinio žiūrovo dėmesį, bet kartu įveda Poët į mūsų šiuolaikinio jautrumo sferą. Angelis šiame vaidmenyje taip pat yra be galo graži. Viskas, kas susiję su ja – šukuosena ir makiažas, kostiumai – yra įtikinamai sukurti, kad pagražintų Poët patrauklumą.

Veiksmas vyksta XIX a. pabaigoje Turine, kai jauna Lidija Poët kovoja su viskuo ir visais, kad gautų tai, kas jai teisėtai priklauso: būti įrašytai į oficialų advokatų registrą. Tuo metu ši profesija buvo skirta tik vyrams. Vis dėlto niekas negalėjo sustabdyti jos svajonės tapti pirmąja moterimi advokate Italijoje.

Nors Lidijai advokatų asociacija atėmė teisę verstis advokato praktika (nes teismas negali suvokti ir priimti keistos „moteriškos mados“ savo šventose salėse), ji randa būdą tęsti veiklą.

Ji lieka nuošalyje, o padedama savo brolio Enriko imasi bylų ir kovos už nekaltas aukas. Antrame plane jos neišspręstos asmeninės problemos vertos jūsų dėmesio. Ji blaškosi tarp meilužių Andrėjaus ir Jakobo, taip pat kovoja su tėvo atminimu, kuris jai kelia pyktį, gailestį ir ilgesį.

Kai teatro šokių trupės primabalerina randama uždusinta ir įkišta į bagažinę, jos nužudymu kaltinamo vyro motina kreipiasi į Lidiją Poët (akt. Matilda De Angelis), pirmiausia todėl, kad ji pigesnė už advokatą vyrą. Lidija yra pirmoji moteris advokatė Italijoje ir jai pagaliau pavyko pergudrauti asociacijos narius, tęsti bylas ir atgauti advokato licenciją, nepaisant visų manančių, kad moterys neturėtų verstis advokato praktika, pasipriešinimo.

Dabar, kad išsaugotų darbą Lidija daro viską kas jos galioje, kad tik tą bylą išnarpliotų ji. Ar jai pavyks išnarplioti bylą…? Ar ji išsaugos savo orumą ir pagaliau bus išgirta, tarp vyrų…? Ar ji bus pripažinta tikra advokate…?

4. „A Town Called Malice“ (2023)

Kadras iš serialo „ A Town Called Malice“

„A Town Called Malice“ yra britų kriminalinis trileris, sukurtas Nicko Loveo, skirto „Sky Max“.

Serialas yra energingas ir stilingas. Neoniniai ženklai ir gatvės užrašai skelbia informaciją apie siužetą, o kraujo purslai patenka ant kameros objektyvo ir lieka ten, kol jis perbėga į kitą kadrą. Televizijos serialas, pavadintas pagal dainą, pavadintą pagal knygą, pavadintą pagal vietovę.

Kiekvienas epizodas pavadintas pagal aštuoniasdešimtųjų hitą – nuo „I Want To Know What Love Is“ iki „Daddy Cool“, o garso takelis – tai kartos X nostalgija.

Aktoriaus Love’o sugrįžimas į televiziją yra lyg persotintas chaosas. Tačiau jis niekada nėra nuobodus ir nežiūri į save pernelyg rimtai. Žanre, kuriame santūrumas yra visiškas mados reikalas, jis žavėtinai nesuvaržytas. Gaila tik, kad aktoriaus gyvybingam stiliui neprilygo protingesnis scenarijus. Kaip ir dera serialui, kuriame veikėjai greičiau griebiasi smurto, o ne šmaikštumo, „A Town Called Malice“ daugiau jėgos nei proto, o tai patiks veiksmo mėgėjams.

Šis svaiginantis aštuntojo dešimtmečio pradžios kriminalinio trilerio ir šeimyninės sagos kokteilis pasakoja apie Lordus – Pietų Londono gangsterių šeimą, kuri gauna puikią galimybę susigrąžinti buvusią šlovę, garbę Kosta Del Solio saloje.

Veiksmas vyksta devintajame dešimtmetyje, taigi Lordų šeima jau praėjo, baigė savo kriminalinius laikus, tačiau tai nereiškia, kad jie nejaučia nostalgijos. Jauniausias šeimos narys Džinas jaučiasi nepastebėtas ir apleistas šeimos, kuri neįvertina jo intelekto ir žudiko instinktų.

Vos išgyvenę kovą su gaujomis, Džinas ir jo sužadėtinė Sindė, vengdami arešto, pabėga į Ispanijos Kosta del Solio salą ir įsitraukia į vietos nusikalstamą pasaulį, desperatiškai stengdamiesi išvengti nemalonumų. Padėtis dar labiau įkaista, kai prie jų Kosta del Solio saloje prisijungia likusieji Lordai ir bando susigrąžinti savo, kaip nusikaltėlių viršūnės, šviesias dienas.

Ar šeima susigrąžins šlovę ir pagarbą…? Ar Džinas bus pastebėtas ir įvertintas…? Kokie dar pavojai jų tyko…?

3. Funny woman” (2023)

Potboiler; Sky UK Limited

Tai – pats svaiginančių šeštojo dešimtmečio laikų įkarštis, o Barbara Parker ką tik buvo karūnuota Mis Blackpool, bet juk turi būti daugiau nei grožio karalienė pajūrio mieste, ar ne? Ji nori būti… kažkuo. Ryškios Londono šviesos kviečia, ir mūsų ryžtinga herojė leidžiasi į kelionę, kad išsiaiškintų, kas tas kažkas yra. Londonas, su kuriuo ji susiduria, nėra toks svaiginantis kaip tas, apie kurį ji skaitė ir matė per televiziją. Tačiau po kelių nesėkmių Barbara atsiduria nepažįstamoje teritorijoje – atrankoje į televizijos komedijos šou. Barbaros bekompromisis šiaurietiškas šmaikštumas pasirodo esąs tas X faktorius, kurio trūko šou. Ji gauna vaidmenį ir tampa novatoriškos naujos komedijos, kuri darys įtaką britų komedijai dešimtmečius, dalimi.

Būti moterimi vyriškoje aplinkoje yra savotiškas iššūkis, tačiau Barbara „atranda savo juokingumą“, ji iš naujo apibrėžia vyraujantį požiūrį į juokingas moteris ir taip iš naujo atranda save.

Komedija apie išgalvotą britų komedijų aktorę, sukurta pagal Nicko Hornby knygą „Funny girl“. Filme vaidina Gemma Arterton, Rupertas Everettas, Davidas Threlfallas, Tomas Batemanas, Aršeras Ali ir kiti. Šis serialas yra nostalgiškas tam tikro pramogų laikotarpio, šiuo atveju – 60-ųjų, atkūrimas. Jame piktinamasi groteskiško grožio konkurso vadovo mizoginiškumu ir teisuoliu vedusiu vyru, kuris mano, kad pardavėja yra jo asmeninis grobis, tačiau taip pat jaučiama meilė epochos dvasiai, kurią Barbara, realistiškai ar ne, sugeba prisijaukinti savo tikslams. Tai serialas, kuris atstoja maistą, po kurio liksite patenkinti.

2. „Little Fires Everywhere“ (2020)

Kadras iš serialo „Little Fires Everywhere“

Sukurtas pagal 2017 m. Celeste Ng bestselerį „Little Fires Everywhere“ – yra amerikiečių dramos mini serialas, kuriame pasakojama apie susipynusius tobulos Ričardsonų šeimos ir mįslingų motinos bei dukters, kurios pakeičia jų gyvenimus, likimus.

Seriale pasakojama apie vienišą motiną Miją Warren, kuri su paaugle dukra persikelia į Ohajo priemiestį, kur jos susipažįsta su Elena Ričardson ir jos tobula šeima.

Mija yra laisvos sielos menininkė su paslaptinga praeitimi, o Elena laikosi visų taisyklių. Abi šeimos atsiduria priešingose pusėse, kai dėl kinų kilmės amerikietės kūdikio įvaikinimo prasideda globos mūšis.

„Little Fires Everywhere“  prasideda pasakojimu apie dvi motinas – tvirtos valios matriarches, kurios neleidžia savo dukroms ieškoti paramos iš kitų moterų. Dešimtokė Perla (Mijos dukra) (akt. Lexė Underwood), visą gyvenimą praleidusi laikinumo ir taupumo tarnystėje motinos menui, negali atsistebėti stabilumu ir materialiniu komfortu, kurį Elena ir jos advokatas vyras suteikia savo vaikams. (Elena savo ruožtu džiaugiasi, kad kažkas pastebi jos pastangas.) Tuo tarpu nevykusi menininkė Izė (Elenos dukra), kuriai nepakenčiamas normalios motinos fasadas, randa prieglobstį Mijos studijoje, nes motiniška bohema, amžinam savo gerai prisitaikiusios dukters nusivylimui, yra pasiruošusi ir noriai padeda visoms paklydusioms sieloms, kurių keliai susikerta su jos.

Serialas, kuriame gausu retrospektyvų ir šalutinių siužetų, taip pat prasideda kaltinimais Elenos polinkiui į baltųjų gelbėtojų vaidmenį ir atsitiktiniam rasizmui, kuris persmelkia Ričardsonų namus. Eleną išmuša iš vėžių, kad Mija nėra dėkinga už sumažintą nuomą, o paskui sutrinka, kad menininkė, kuri už papildomus pinigus imasi šeimininko namų tvarkytojos pareigų, nelaiko jos socialiai aukštesne. Dėl to Mija įtariai žiūri į dukters draugystę su vyresniaisiais Ričardsono vaikais – užmaršiais vaikinais, kuriems praktiškai lemta nuvilti Perlą. Vis dėlto Mija jaučiasi blogai, kad nežinojo, kaip blogai dėl jos peripetijų ir gyvenimo būdo jautėsi jos dukra.

Tačiau didesnis konfliktas tarp šių dviejų motinų kyla Solomono byloje, susijusioje su gaisrinėje paliktu vienerių metų kūdikiu. Mija gina biologinę motiną, bendradarbę (Huang Lu), kurios statusas be dokumentų daro ją ypač pažeidžiamą, o Elena palaiko savo nevaisingą geriausią draugę (Rosemarie DeWitt), kuri, kelis mėnesius prižiūrėjusi kūdikį, yra paskutinėje įvaikinimo stadijoje. Vis dėlto Mijos ir Elenos prisirišimas prie bylos yra beveik nelogiškai aršus, todėl serialui tenka pamažu pateisinti jų reakcijų intensyvumą. Kai abi moterys iš archetipų virsta konkrečiais personažais su išsamiomis biografijomis, jų istorijos ir motyvacija įgauna daugiau prasmės, tačiau taip pat jaučiasi vis labiau anomalios ir tolimos.

Sukurtame pasakojime nagrinėjamos paslaptys, meno ir tapatybės prigimtis, žiauri motinystės trauka, sunkumai ir pavojus, kylantis tikintis, kad taisyklių laikymasis gali padėti išvengti nelaimės.

Kaip klostysis katastrofiški įvykiai…? Kokias paslaptis sužinosime…? Tereikia tik pažiūrėti ir sužinoti…

1. „Dead Ringers“ (2023)

Kadras iš serialo „Dead Ringers“

Geriausių serialų dešimtuką užbaigsime Alisos Birch psichologiniu trileriu „Dead Ringers“, kuriame identiškos dvynės bando pakeisti moters prigimtį ir nori išrasti kitą būdą kaip galima gimdyti vaikus.

Nėštumas yra vienas iš siurrealistiškiausių ir labiausiai sukrečiančių potyrių, kuriuos gali atlikti žmogaus kūnas, todėl ginekologės dvynės nori tai pakeisti.

Beverli ir jos sesuo Eliota dirba ligoninėje, bet svajoja atidaryti vadinamąjį „gimdymo centrą“ – savotišką „vieno langelio“ įstaigą, kurioje būtų galima atlikti nevaisingumo gydymą, gimdyvių priežiūrą ir atlikti pažangiausius mokslinius tyrimus. Tam joms reikia gauti finansavimą.

Palyginti su Beverli, Eliota yra perdėta asmenybė. Ji trykšta seksualine laisve, vartoja narkotines medžiagas ir yra gan įkyri.

Eliota yra pavojingesnė iš jųdviejų, bet taip pat labiau pasitikinti savimi ir, ko gero, net protingesnė sesuo. Atrodo, kad jos moralinis kompasas sugedęs, tačiau taip pat atrodo, kad didžioji dalis sėkmės neįvyksta be jos ryžto ir paramos mažiau savimi pasitikinčiai seseriai. Netgi nauji Beverli santykiai su aktore Ženevjeva būtų neįvykę, jei Eliota jų nesuktų.

Žinoma, serialas turi daugiau niuansų nei „gera dvynė, bloga dvynė“ istorija, bet jis gali žaisti su šiais apibrėžimais, nes kūrėjai stengiasi apibrėžti Mantles seseris kaip du skirtingus, trimačius žmones. Tai neįtikėtina vaidyba.

Kuo daugiau sužinome apie dvynių užmojus, tuo labiau jie primena mokslinę fantastiką: menopauzės atitolinimas išsaugant ir implantuojant savo gimdos audinius, keisti bandymai, kambariai, kuriuose svečiai gali gimdyti neprisirišę prie mašinų, projektavimas.

Dvynės nori sugriauti sistemą, kuri atstūmė moteris nuo jų pačių kūnų, tačiau priimdamos Rebekos faustišką sandėrį, jos gali įtvirtinti savo projektą. Ar joms pavyks pakeisti gimdymą…? Ar pavyks išlaikyti šaltą protą…? Kokias dramas ir iššūkius jos patirs…?

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: