Kalbant apie geriausius Leonardo DiCaprio vaidmenis, galima paminėti galybę filmų, kurių kiekvienas atskleidžia didžiulį aktoriaus talentą ir įvairiapusiškumą. L. DiCaprio jau tapęs vienu iš labiausiai patyrusių ir gerbiamų aktorių, suvaidinęs įtikinamus vaidmenis, kurie sužavėjo tiek žiūrovus, tiek kritikus.

Leonardo DiCaprio karjera pasižymi daugybe puikių vaidmenų įvairiuose filmuose, kurie įtvirtino jo, kaip kino pasaulio žvaigždės, statusą. Nuo pat vaikystės iki staigaus šuolio į šlovę ir nuolatinės sėkmės, DiCaprio nuolat atlieka įsimintinus ir paveikius vaidmenis, palikusius neišdildomą pėdsaką kino industrijoje. Aptariant geriausius jo vaidmenis filmuose, svarbu atsižvelgti į įvairius žanrus ir personažus, kuriuos DiCaprio įkūnijo sidabriniame ekrane, parodydamas savo gebėjimą giliai ir autentiškai pasinerti į įvairiausius vaidmenis.

Leonardas DiCaprijas, filmo “Hju Glaso legenda” premjera Britanijoje. EPA-ELTA nuotr.

DiCaprio nuolat plečia savo meistriškumo ribas ir kuria vaidmenis, kurie žiūrovams sukelia gilų atgarsį. Jo gebėjimas subtiliai, autentiškai ir emociškai įkūnyti įvairiausius personažus įtvirtino jo, kaip vieno labiausiai mylimų savo kartos aktorių, statusą.

Kadras iš filmo „Melo pinklės“

25. „Melo pinklės“ (Body of Lies, 2008)

Režisierius Ridley Scottas geriausiai žinomas dėl savo darbų, susijusių su mokslinės fantastikos filmais ir istoriniais epais, tačiau filme „Melo pinklės“ jis ėmėsi šnipinėjimo žanro šiuolaikiniame kontekste.

Rodžeris Ferisas (akt. L. DiCaprio) yra CŽV agentas Artimuosiuose Rytuose, o Edas Hofmanas (Russell Crowe) – jo kontrolierius Langlyje. Režisieriaus kuriamame pasaulyje visur vyrauja cinizmas. Amane Rodžeris dirba su Jordanijos saugumo vadovu Hani Salaamu, kurio vienintelis diktatas – „Nemeluok man“. Amerikiečiai agentai pavesti persekioti piktąjį dvasininką, kuris vadovauja grupuotei, minuojančiai bombas visoje Europoje. Kai Hani ima priekaištauja Edui, dėl leidimo amerikiečiams pasinaudoti vienu iš Jordanijos agentų, Rodžeris ir Edas viską ima į savo rankas ir sukuria planą kaip atvesti dvasininką pas juos. Planą apsunkina tai, kad misiją reikia slėpti nuo Hani ir tai, kad Rodžerį traukia vietinė slaugytoja… Palydovai ir mobilieji telefonai, kūnai ir melas: toks šiuolaikinis karas.

Taigi, filme DiCaprio vaidina amerikiečių agentą, dirbantį CŽV, kuris vyksta į Jordaniją, kad užkirstų kelią kylančiai terorizmo grėsmei. Nepaisant iš pirmo žvilgsnio kurstančios temos, Scottas stengiasi neaukštinti CŽV ar bet kokios JAV karinės veiklos užsienyje. Na, o pamatyti DiCaprio veiksmo vaidmenyje tikrai retas atvejis… To jis ilgą laiką vengė, bet kaip liudija filmas – jam puikiai pavyko.

Kadras iš filmo „Didysis Getsbis“

24. „Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby, 2013)

Tai didinga režisieriaus Bazo Luhrmanno juosta „Didysis Getsbis“. Filme susipina pagrindinio herojaus išdidaus, turtingo, kartais romantiško ar desperatiško Džėjaus Getsbio idealios svajonės, liepsnojanti meilė ir skaudi realybė. Šią istoriją tokiu pat pavadinimu trečiajame dešimtmetyje į knygos puslapius suguldė Frensis Skotas Ficdžeraldas. Tuo tarpu režisierius Bazas Luhrmannas šiandien jau klasika tapusį romaną perkėlė į kino ekranus, suteikęs jam savitą išraišką.

Neįtikėtiną istoriją filme pasakoja priklausomybę nuo alkoholio besigydantis Nikas Karavėjus. Jo prisiminimai grąžina į trečiąjį dešimtmetį, kuomet siekdamas tapti rašytoju Nikas atvyksta į Niujorką ir įsikuria paslaptingo turtuolio Džėjaus Getsbio kaimynystėje. Susipažinęs su kaimynu Nikas papuola į tikrą turtų, meilės ir nevilties pasaulį. Šių vyrų pažintis neatsitiktinė – prieš karą Getsbis mylėjo Niko pusseserę Deisę. Tačiau tuomet jaunų žmonių meilė baigėsi nelaimingai. Getsbis buvo tik paprastas jaunuolis, taigi gražioji Deisė ištekėjo už turtingo bei kilmingo Tomo Bjukenono. Dabar neaiškiais būdais pasiekęs didžiulius turtus Džėjus Getsbis kuria iliuziją, jog jam pavyks iš naujo pakartoti praeitį ir susigrąžinti Deisę.

Juostoje Leonardo DiCaprio sugebėjimai nekelia abejonių, jog Džėjus Getsbis žavus, savimi pasitikintis, bet tuo pat metu pažeidžiamas ir netgi žiaurus vyras. Čia iki smulkmenų suderintas prabangus personažų įvaizdis – namai, vakarėliai, drabužiai, automobiliai – kino ekrane paverčiamas tikra fiesta. (Agnė Karmazinaitė)

Kadras iš filmo „Kruvinas deimantas“

23. „Kruvinas deimantas“ (Blood Diamond, 2006)

2007 metais „Oskarų“ apdovanojimuose DiCaprio teko retas iššūkis – varžytis su pačiu savimi… Kadangi „Oskarai“ leidžia aktoriui būti nominuotam tik už vieną filmą vienoje kategorijoje, DiCaprio vaidmuo filme „Kruvinas deimantas“ pranoko jo (nemeluosime, tikriausiai geresnį) darbą Martino Scorsese’s geriausio filmo laimėtojo juostoje: „Infiltruoti“ (angl. The Departed)

Filmo „Kruvinas deimantas“ veiksmas vyksta 1990-aisiais, pilietinio karo Siera Leonėje metu, ir pasakoja jauno Zimbabvės kontrabandininko Denio Arčerio ir žvejo Solomono Vendžio istoriją. Abu jie – afrikiečiai, tačiau jų gyvenimo istorijos yra visiškai skirtingos, kol kartą likimas jų nesuveda bendrai labai reto rožinio deimanto medžioklei. Tai nepaprastas, ypatingų galių turintis akmuo, galintis pakeisti arba užbaigti jų gyvenimus.

Padedami Deniui neabejingosios Madi, Solomonas ir Arčeris leidžiasi į pavojingas deimanto paieškas per riaušių draskomą šalį. Deniui svarbiausia, kad Solomonas surastų vertingąjį deimantą, o Solomonas siekia kur kas daugiau – jis trokšta surasti savo sūnų… Kuris iš vyrų gaus deimantą? Kurio vyro likimas pasikeis?

Filme „Kruvinas deimantas“ DiCaprio vaidina samdinį Denį, kuris nenoromis sutinka padėti Pietų Afrikos gyventojui (Oskarui nominuotas aktorius Djimon Hounsou) surasti dingusį sūnų pilietinio konflikto įkarštyje. Verta paminėti, kad DiCaprio juostoje puikiai įvaldė sunkiai įveikiamą Pietų Afrikos akcentą, todėl liaupsių ir apdovanojimų tikrai nusipelnė.

Kadras iš filmo „Dž. Edgaras“

22. „Dž. Edgaras“ (J. Edgar, 2011)

Clinto Eastwoodo režisuota ir prodiusuota biografinė drama apie ilgametį FTB vadovą Džoną Edgarą Huverį, vadovavusį tyrimų biurui 48 metus, iki pat savo mirties 1972 m. ir pergyvenusį savo poste 8 JAV prezidentus. Filme Edgaras Huveris pasakoja savo biografui agentui Smitui apie savo ilgametę karjerą FTB vadovo poste, prisimindamas garsiausias bylas ir sunkumus, kuriuos jam teko įveikti kovojant su politikais, siekiančiais priversti FTB dirbti jiems.

„Dž. Edgaras“ yra vienas iš nepakankamai įvertintų vėlyvosios Clinto Eastwoodo filmografijos juostų. Nors ne visi grimo efektai yra puikūs, Eastwoodas puikiai parodo, kaip vaikystės traumos ir priverstinis seksualumo maskavimas privertė Dž. Edgarą Huverį sukurti vieną galingiausių (ir pavojingiausių) institucijų Jungtinių Valstijų istorijoje.

Leonardas yra puikus aktorius, o jo pavaizduotas garsiausias FTB vadovas tik dar kartą įrodė tai. Filmo pabaigoje jis buvo visiškai neatpažįstamas su veido kauke, perukais, žilais plaukais ir protezuota nosimi.

DiCaprio niekada nevengė intymumo ekrane, o Eastwoodas rodo ir santūrumą, ir pagarbą, atskleisdamas laipsnišką romaną, kuris užsimezga tarp Huverio ir jo ilgamečio partnerio Klaido (akt. Armie Hammer). Tai žavus biografinis filmas, kurį būtina pamatyti tiek DiCaprio, tiek Eastwoodo gerbėjams.

Kadras iš filmo „Žmogus su geležine kauke“

21. „Žmogus su geležine kauke“ (The Man in the Iron Mask, 1998)

Reikia išties talentingo aktoriaus, kad ekrane suvaidintų dvynius ir paverstų juos dviem visiškai skirtingais personažais su priešingais įgūdžiais ir manieromis. Šioje tamsioje veiksmo dramoje, kurios centre – Dumas muškietininkai (dabar jau šiek tiek pagyvenę ir nusidėvėję), DiCaprio vaidina ir piktadarį tironą karalių Liudviką XIV ir potencialų jo įpėdinį Filipą.

Juostoje regime, kad Paryžius badauja, bet Prancūzijos karalius labiau domisi pinigais ir moterimis, o ne savo šalies gerove. Kai jaunas kareivis žūsta dėl pasipiršimo mylimajai, Aramis, Atosas ir Portas susivienija, kad pakeistų karalių. Eigoje atskleidžiama, egzistuoja daugeliui nežinomas antrasis karalius, dvynys, paslėptas gimimo metu, vėliau šešerius metus kalintas už geležinės kaukės. Dabar įvykiu centre matome D’Artanjaną, ar jis stos prieš savo ilgamečius draugus, ar darys tai, kas geriausia jo šaliai…

Tai nauja „Trijų muškietininkų“ versija, o tai reiškia, kad filme daug efektingo veiksmo, jausmingumo ekrane ir perdėtų kalbų, kaip ir būdinga tam amžiui. Galbūt „Žmogus su geležine kauke“ nėra pats tinkamiausias klasikinės nuotykių istorijos variantas šeimai, tačiau jame tikrai yra visas romanui būdingas pompastiškumas ir puošnumas.

Kadras iš filmo „Berniuko gyvenimas“

20. „Berniuko gyvenimas“ (This Boy’s Life, 1993)

Prieš tai, kai kartu pasirodė Skorsezės 2023 m. kriminaliniame epe „Gėlių mėnulio žudikai“, DiCaprio ir Robertas De Niro kartu filmavosi šioje nepakankamai įvertintoje šeimyninėje dramoje. Filme „Berniuko gyvenimas“ pasakojama apie vaikinuką Tobį Volfą (akt. DiCaprio), kurio gyvenimas sugriūva, kai jo motina Karolina (akt. Ellen Burkin) išteka už smurtaujančio naujo partnerio (akt. De Niro).

Juostoje matome kaip 1957 metais sūnus ir motina bėga iš Rytų nuo smurtaujančio draugo ieškoti naujo gyvenimo ir atsiduria Sietle, kur motina susipažįsta su mandagiu autoserviso mechaniku. Berniukas nuolat patenka į bėdą, nes bendrauja su netinkama kompanija… Mama norėdama, kad sūnus turėtų gero tėvo figūrą ir pavyzdį išteka už mechaniko, tačiau netrukus jiedu sužino, kad jis irgi yra smurtaujantis alkoholikas. Jiems sunku išsaugoti viltį, jų situacija nepavydėtina, todėl Tobis auga ir planuoja bet kokiomis priemonėmis pabėgti iš to mažo miestelio. Beje, filmas sukurtas pagal tikrą Tobiaso Wolffo istoriją.

Nepaisant to, kad filmo kūrimo metu buvo gana jaunas, DiCaprio parodo nepaprastą jausmų gilumą ir gebėjimą „vadovauti“ filmui. DiCaprio ir De Niro į prievartos prieš vaikus temą žvelgia pagarbiai ir su reikiamu pažeidžiamumu, o jų vaidmenys čia pasižymi chemija, kuri pravers ir ateityje.

Kadras iš filmo „Nežiūrėk aukštyn“

19. „Nežiūrėk aukštyn“ (Don’t Look Up, 2021)

Fantastinė dramedija „Nežiūrėk aukštyn“ bene dažniausiai linksniuojamas 2021-ųjų filmas, ypatingo dėmesio nusipelnęs ir dėl puikaus aktorių kolektyvo, ir dėl aktualios tematikos, ir dėl keisto – galima drąsiai sakyti, hibridinio, pasakojimo būdo.

Sukūrė šį filmą mums gerai žinomas režisierius Adamas McKay‘us, anksčiau gaminęs kvailas komedijas su komiku Willu Ferrellu. Kritikuoti pagrindinę siužetinę liniją tikrai nesunku – ji primena daug kartų (ypač JAV kine) rodytus siaubus, kurie gali ištikti Žemę, jeigu į ją rėšis milžiniškas kosminis asteroidas arba iš savo orbitos išklydusi kometa. Adamas McKay‘us pasirenka pernelyg negąsdinti standartinio veiksmo kino žiūrovo, nors prielaida pakankamai grėsminga. Čia jauna aspirantė Keitė Dibiaski (akt. Jennifer Lawrence) vieną naktį Mičigano universiteto observatorijoje per teleskopą pamato link Žemės skriejančią iki šiol nežinomą dešimties kilometrų skersmens kometą. Keitės mokslinis vadovas Rendalas Mindis (akt. Leonardo DiCaprio) netrunka paskaičiuoti, kad šio pavojingo skraidančio objekto nepageidaujamas susidūrimas gali įvykti po šešių mėnesių.

Savo nuogąstavimais mokslininkų porelė pasidalina su NASA atstovais. Pasirodo, kad šioje organizacijoje veikia specialus Kosminės apsaugos koordinavimo komitetas (Planetary Defense Coordination Office). esulaukusi dėmesio ir pritarimo aukštuose politikos koridoriuose mokslininkų porelė kreipiasi į žiniasklaidą, kuri tik ir laukia pikantiškos informacijos skandalingiems reportažams. Užsisuka tikra absurdo karuselė. (G.J.)

Kadras iš filmo „Marvino kambarys“

18. „Marvino kambarys“ (Marvin’s Room, 1996)

1996 m. Jerry Zakso šeimyninė drama sukurta pagal pripažintą to paties pavadinimo Scotto McPhersono pjesę. Filmas pasakoja apie vidinius šeimos konfliktus po ilgai laukto susitikimo. Tai buvo paskutinis DiCaprio „vaikiškas vaidmuo“ prieš tai, kai „Titanikas“ jį iškėlė į rimtas žvaigždžių gretas.

Siužete susipažįstame su prieš daugelį metų itin nepriklausoma Ly. Ji išvyko į Ohajų, o jos vyresnioji sesuo Besė liko namuose prižiūrėti prie lovos prikaustyto tėvo Marvino. Ly, be tėvo turi ir savų rūpesčių, įskaitant išdykusį sūnų Henką (DiCaprio), kuris sugeba padegti kaimynystę, kai niekas to nemato. Praėjus septyniolikai metų nuo paskutinio apsilankymo netikėtai paskambinus Besei, Ly „pakuoja“ Henką ir jo jaunesnįjį brolį Čarlį kelionei namo… Galime nuspėti koks sunkus susitikimas laukia artimųjų…

Filmas „Marvino kambarys“ suteikė DiCaprio galimybę pasirodyti kartu su daugeliu geriausių kino istorijoje atlikėjų, įskaitant Diane Keaton, Daną Hedeyą, Gwen Verdon ir jo būsimus kolegas De Niro bei M. Streep. Keaton šioje juostoje buvo nominuota „Oskarui“ kaip geriausia aktorė.

Kadras iš filmo „Greitas ir negyvas“

17. „Greitas ir negyvas“ (The Quick and the Dead, 1995)

To amerikiečių vesterne nebuvo labai seniai! Paslaptingu nepažįstamuoju, keršijančiu už tėvų nužudymą, siaubo filmais išgarsėjęs režisierius Samas Raimi padarė moterį. Įžymioji Sharon Stone, pakeitusi elegantiškas sukneles į seniai neskalbtus kaubojaus apdarus kovoja su blogiu (aišku, vyrų pavidalais) visai ne žavingos gundytojos kerais, bet pasitelkusi gerokai svaresnius ginklus – kietą kumštį ir visada užtaisytą revolverį.

Į mažą Laukinių Vakarų miestelį, pavadintą Redemption (angl. Atpirkimas) atvykusi vieniša mergina Elen ryžtasi mesti iššūkį despotiškajam valdovui Džonui Erodui (Gene’as Hackmanas), kuris paskelbė geriausių šaulių varžybas ir pažadėjo nugalėtojui sumokėti 123 tūkstančius dolerių. Suvilioti milžiniško prizo į miestelį sulėkė visokiausio plauko galvažudžiai. Keisčiausiai šioje monstrų varžytuvėse atrodo iš pažiūros ne tokia jau trapi Elen ir tiesiog Vaikiu vadinamas jaunuolis, kurį suvaidino Leonardo DiCaprio. Tuomet Leo dar buvo mažai kam žinomas aktorius: tarptautinė „Titaniko“ sėkmė jį užklups tik po poros metų.

Netrukus pradeda aiškėti šių keistokai tikrų žudikų galerijoje atrodančių herojų tikrieji dalyvavimo mirtinai pavojingose varžybose motyvai. Skirtingai nuo kitų dalyvių, jų tikslas – visai ne pagrindinis prizas, o grynai asmeninės (net šeimyninės) priežastys. Savo filmu amerikietis Samas Raimi priminė tautiečiams geriausias itališkų spagečių vesternų atradimus, vietoje klasikinio konflikto geri prieš blogus pasiūliusius kitokią pagrindinių herojų charakteristiką: blogi prieš dar blogesnius. (G.J.)

Kadras iš filmo „Krepšininko dienoraštis“

16. „Krepšininko dienoraštis“ (The Basketball Diaries, 1995)

Scotto Kalverto dramoje „Krepšininko dienoraštis“, sukurtame pagal Jimo Carrollo romaną, DiCaprio vaidina ne mažiau skaudžią žmogiškojo nuopuolio istoriją.

Šešiolikmetis Džimas Kerolas rašo eiles ir žaidžia krepšinį. Tačiau, nenorėdamas išsiskirti iš bendraamžių, jis pradeda vartoti narkotikus. Džimas ir jo draugai puikiai žino, kad iš skurdžių Niujorko kvartalų ištrūkti jiems gali padėti tik sportas. Bet pražūtingas potraukis kvaišalams daro savo. O narkotikams visada reikia pinigų. Todėl draugai ima vagiliauti. Ir, žinoma, įklimpsta dar giliau. Visus sportinės karjeros planus tenka perbraukti (neveltui paskutinių rungtynių vaizdus lydi grupės „The Doors“ muzika). Netrunka ateiti ir dar liūdnesnės dienos.

Likimo ironija: pradžioje į kvaišalų pinkles pakliuvusio Džimo Kerolo vaidmeniui buvo patvirtintas jaunas aktorius Riveris Phoenixas (Joaquino vyresnis brolis), bet kai jis staiga mirė perdozavęs narkotikų, vaidmuo atiteko jaunajam Leonardo DiCaprio. (G.J.)

Kadras iš filmo „Kuždesių sala“

15. „Kuždesių sala“ (Shutter Island, 2010)

Šį kartą L. DiCaprio vaidina psichologiniame trileryje, kuris yra sukurtas pagal to pačio pavadinimo D. Liheino knygą.

Istorija prasideda kai du policijos pareigūnai (L. DiCaprio, M. Ruffalo) imasi tyrimo dėl Reičelės Solando pabėgimo iš psichiatrijos ligoninės. Mistišką dingimą apipina ir palikti jos įkalčiai – dvi poros batų ir paslaptingą skaičių seka ant popieriaus lapo. Jie net nenutuokia kokia jų kelionė laukia ir kad visa tai tik pradžia. Tik atvykus į ligoninę, Tedį (L.DiCaprio) pradeda kamuotį galvos skausmai, neaiškūs sapnai, prisiminai apie žuvusią žmoną.

Artinantis audrai tyrėjai pasijunta izoliuoti ir įkalinti dvilypiame pasaulyje. Kol vėjas ir vanduo nenuplovė paskutinių Reičelės Solando pėdsakų, jie privalo įminti jos dingimo mįslę ir atskleisti paslaptis, kurias saugo Kuždesių sala. Atsirandant paslaptingiems įkalčiams, kurie varo Tedį iš proto, jis pradeda įtarti, kad tai gali būti kažkieno darbas iš aplinkinių. Tačiau režisierius Martinas Skorsezė viską pakeičia paskutinę minutę, kai atskleidžia, jog Tedis iš tikrųjų pats yra psichiatrinės ligoninės pacientas ir viskas iki tol buvo tik paskutinės vilties radikalus gydymas sugrąžinti jį į tikrovę.

Kadras iš filmo „Niujorko gaujos“

14. „Niujorko gaujos“ (Gangs of New York, 2002)

Po daugelį metų kurtų filmų apie mafiją XX amžiuje Martinas Skorsezė nusprendė atsukti laiką su filmu „Niujorko gaujos“. 2002 m. išleisto filmo veiksmo vieta – Niujorkas JAV pilietinio karo metais, kai visame mieste kovojo žiaurios gaujos.

Aktorius Daniel Day-Lewis vaidina mėsininką Billą – žiaurų natyvistą, kovojantį su imigrantų grupe. Leonardo DiCaprio atlieka airių imigranto, kuris yra pasiryžęs nusodinti vadeivą Billą, vaidmenį.

Filme puikiai atkuriamos Niujorko gatvėse vykusios kruvinos grumtynės, nusiaubusios miestą 1863 m. Taip pat tai buvo pirmas kartas, kai Martinas Scorsese dirbo kartu su Leonardo DiCaprio, pradėdami labai ilgą ir abipusiai naudingą draugystę.

Kadras iš filmo „Aviatorius“

13. „Aviatorius“ (The Aviator, 2004)

DiCaprio vaidina jaunąjį Hjudžesą, kuris, dar beveik paauglys, ryžtingai nusprendžia visą fabrikanto tėvo palikimą investuoti į filmo apie I-ąjį pasaulinį karą „Pragaro angelai” gamybą. Mesdamas drąsų iššūkį Holivudo sistemai, jis pasirodo kaip nepriklausomas prodiuseris ir siekia sukurti visiškai naują, į nieką iki tol nepanašų filmą su tam laikui nesuvokiamai dideliu biudžetu, itin gausiomis aviacinėmis pajėgomis ir neįtikėtinais triukais.

Vienoje apžvalgoje žurnalistas M. Clark‘as parašė: ,,Jeigu jūs galvojate, kad tai istorija su kuria turi vienaip ar kitaip reikalų režisierius M. Skorsezė – tai galvokite iš naujo. Bet jeigu galvojate kad pagrindinis herojus nėra skirtas L. DiCaprio, jūs darote klaidą, taip kaip ir aš dariau kol nepamačiau šio filmo. Nuostabusis L. DiCaprio pilnai išpildo pagrindinio herojaus vaidmenį ir filmo eigoje įtampa tik sustiprina tą įspūdį. Tai, kas buvo neįmanoma, kartu taip visiems patiko.“

Kadras iš filmo „Romeo + Džiuljeta“

12. „Romeo + Džiuljeta“ (Romeo + Juliet, 1996)

Leonardo DiCaprio karjeros svarbiausius etapus po „Titaniko“ žino bemaž visi. Bet jo ankstyvesnius vaidmenis yra matęs toli gražu ne kiekvienas. 1995-aisiais aktorius suvaidino Bazo Luhrmanno režisuotoje dramoje „Romeo ir Džiuljeta“.

Pristatydamas savąją moderniai interpretuotą klasikinės pjesės „Romeo ir Džiuljetos“ versiją (ją režisierius, beje, pavadino „Romeo + Džiuljeta“) Bazas Luhrmannas pasakė: „Jeigu Shakespeare‘as dabar būtų gyvas, jis rašytų ne pjeses, bet scenarijus veiksmo filmams“.

Moderniai interpretuodamas klasikinę pjesę, režisierius savo „Romeo + Džiuljetai“ suteikia kriminalinio televizijos reportažo pavidalą. Montekiai ir Kapulečiai tapo išgalvoto Amerikos miesto Verona Byč (!) konkuruojančių gaujų vadais, o jų atžalos – iki ausų ginkluotais gatvių chuliganais. Išties, „likimas liūdnas negirdėtai jaunam Romeo teko ir Džiuljetai“. Akademinės klasikų ramybės sergėtojams filmo žiūrėti nerekomenduojame. Bet veiksmo kiną mėgstantis jaunimėlis tikrai liks patenkintas. Gal net pajus norą paskaityti Šekspyrą… (Gediminas Jankauskas)

Kadras iš filmo „Kas graužia Gilbertą Greipą“

11. „Kas graužia Gilbertą Greipą“ (What’s Eating Gilbert Grape, 1993)

DiCaprio pelnė pirmąją „Oskaro“ nominaciją (ir vienintelę geriausio antrojo plano aktoriaus kategorijoje) už jaudinantį autizmu sergančio paauglio portretą 1993 m. šeimos dramoje „Kas graužia Gilbertą Greipą“ (angl. What’s Eating Gilbert Grape). Filme pasakojama apie neramų jaunuolį Gilbertą (Johnny Depp), kuris bando rūpintis savo jaunesniuoju broliu Arniu (DiCaprio) ir nutukusia motina (Darlene Cates).

Mažame mirštančiame Endoros miestelyje Gilbertui nelabai yra ko laukti. Vienintelis dalykas, kuris palaiko jo sveiką protą, yra jo psichikos sutrikimų turintis brolis ir fiziškai neįgali motina. Nepaisant šiame mažame miestelyje kylančių iššūkių, Gilbertas pamiršo, kad pats tapo iššūkiu, ir, padedamas pasaulio keliautojo, pradeda matyti platesnį vaizdą… Lai pasaulio ir savęs atradimo kelionė prasideda…

Tai buvo nepaprastas vaidmuo DiCaprio, kuris tik prieš metus debiutavo kino teatruose romantinėje dramoje „Užnuodyta gebenė“…

Kadras iš filmo „Nerimo dienos“

10. „Nerimo dienos“ (Revolutionary Road, 2008)

Ši kino juosta vėl sugražina Titaniko porelę įsimylėjelių vaidmeniui. Filmas apie suaugusių žmonių gyvenimo tragedijas praėjus Antrajam Pasauliniam karui. Jauna porelė April ir Frank Wheeleriai yra pirmoje jų santuokos dekadoje ir suvokia, jog gyvenimas Konektikuto priemestyje jiems darosi pernelyg nuobodus. April yra nusivylusi namų šeimininkė, ji tikina Franką vykti gyventi į Paryžių, galbūt ten atsiskleistų didieji jos ir jo troškimai. Winslet ir DiCaprio vaidinami herojai nuolat pakliūna į tragiškas situacijas, taigi neišimtis buvo ir ši kino juosta.

Atsiprašome „Titaniko“, bet DiCaprio ir Kate Winslet geriausiai „susivaidino“ šioje Samo Mendeso jaudinančioje 2008 m. periodinėje dramoje.

Filme griaunamos „mažo amerikietiško miestelio gyvenimo“ klišės, kurios dažniausiai pasitaiko šeštojo dešimtmečio romantinėse melodramose. Kad ir kaip April ir Frenkas stengtųsi nebūti „normaliais žmonėmis“, jie patenka į spąstus, dėl kurių jų santuoka praranda savo spindesį.

Kadras iš filmo „Pradžia“

9. „Pradžia“ (Inception, 2010)

Domas (vaidina L. DiCaprio) – talentingas vagis, kuris yra geriausias savo srities specialistas. Jis valdo kontorą, kurios darbuotojai sugeba pasinerti į žmonių sapnus bei implantuoti naują informaciją ar panaikinti seną. Gavę naują užsakymą, jo negali atsisakyti, nes yra siūlomas viliojantis atlygis. O užduotis užsakovui atrodo paprasta – įsiskverbti į sėkmingo verslininko smegenis ir įrašyti naują informaciją, kuri leistų jo konkurentams pakoreguoti verslininko mąstyseną. Šis procesas reikalauja daug pastangų ir išmonės, nes ši sapnų technologiją yra kartu ir pavojinga.

Domui tenka sukurti strategiją ir planą kaip tai galėtų padaryti, nes pasiekti turtingą verslininką yra iššūkis – o tuo labiau jį užklupti miegantį. Tačiau ir pats Domas filmo eigoje patiria asmeninius sunkumus. Jis vis regi savo žuvusią žmoną, kuri nebekontroliuodama savo sapnų ir nesuprasdama kur tikrovė, o kur – sapnas, nusižudė. Domui tai sunku išgyventi, tad jis pasiduoda vizijoms ir vis įsivaizduoja, kad jo žmona galėtų būti gyva.

Šiam filmui aktorius ruošėsi iš esmės, nes jis viename interviu prisipažino, jog pats asmeniškai daug nesapnuoja, todėl jam buvo įdomu netgi perskaityti apie tai knygų – sapnų reikšmę, pačią sapnų psichologiją. Tačiau, kad ir kiek literatūros jis perskaitė, suprato jog nėra vieno paaiškinimo sapnams nusakyti ir jų sąveika tarp žmogaus ir miego yra daugiau nei mes galim suprasti. Todėl kiekvienas, po sapno turėtume įsigilinti į sapnų reikšmę ir struktūrą, galbūt įžvelgsime logiškų sąsajų su realiu gyvenimu.

Kadras iš filmo „Ištrūkęs Džango“

8. „Ištrūkęs Džango“ (Django Unchained, 2012)

Šį kartą režisierius Quentin‘as Tarantino kvies pasinerti į vesterno pasaulį…

Filmo siužetas sukasi aplink Džango (J. Foxx), vergą, kuris bus išgelbėtas vokiečių premijų medžiotojo K. Schultz (akt. C. Waltz). Jis pažada vergui, jog už šio pagalbą, mainais jis padės išgelbėti šio žmoną Brunhildą iš žiauraus dvarininko Kalvino (akt. L. DiCaprio). Kritikų šis filmas buvo įvertintas palankiai: ,,Įžūlus, kruvinas, drąsus, tiesiog šedevras“.

DiCaprio šiame filme turi kitokį amplua nei įprastai – šįkart jis žiaurus, negailestingas, neturintis pagarbos žmogui dvarininkas. Viename iš interviu aktorius atviravo: ,,Pagrindinis dalykas buvo tas, jog turėjau įsikūnyti į sau nepriimtiną ir žiaurų žmogų ir akivaizdu, jog man neišėjo su tuo susitapatinti“.

Net pats režisierius prisipažįsta, jog rašant scenarijų, jis pats nemėgo šio personažo, nors paprastai mėgsta visus. Tačiau L. DiCaprio yra profesionalas ir kiekvieną vaidenį atlieką šimtu procentu.

Kadras iš filmo „Pagauk, jei gali“

7. „Pagauk, jei gali“ (Catch Me If You Can, 2002)

Šis pasakojimas yra biografinis, kurį režisavo Steven‘as Spielberg‘as, o scenarijų parašė W. F. Parkes‘as. Pagrindinį vaidmenį atlieka maištingą sielą turintis paauglys Frenkas (L. DiCaprio). Paveiktas šeimyninių problemų, jis pabėga iš namų ir bando verstis kaip tik išmano. Kai baigiasi pinigai, jis sugalvojo schemą kaip pergudrauti kitus ir iš to užsidirbti. Jis apsimeta teisininku, pilotu ir netgi daktaru!

Nors niekada taip ir nesimokė, nes jam tik 18-oliką. Jis taip pat romantiškai kalbina merginas ir jas sužavi savo iškalba bei žinoma grožiu. Kol jis iš savo melagingų istorijų užsidirba, FTB agentas Karlas (T. Hanks) susidomi juo. Dirbdamas prie šios bylos, Kalėdų vakarą, vis dar užsibuvęs agentas gauna skambutį ne iš ko kito, bet Frenko. Tačiau šis skambutis priverčia ir patį Frenką susimąstyti, jog jis, per pačias gražiausias metų šventes niekam daugiau neturi paskambinti. Šitoks katės ir pelės žaidimas tęsiasi toliau, bet todėl ir filmo pavadinimas toks ,,Pagauk, jei gali“.

Pagrindinis vaidmuo patikėtas Leonardo DiCaprio. Tuomet jam jau buvo 28-eri, tačiau vaikiško veido aktoriui amžius netapo kliūtis suvaidinti kone perpus jaunesnį paauglį. Kiek ironiška, kadangi tikrasis F. Abagnale‘as būdamas jauno amžiaus atrodė vyresnis. Šio personažo dėka, aktorius buvo nominuotas ,,Auksinio gaublio” apdovanojimui, kaip geriausias 2002 m. draminis aktorius.

Kadras iš filmo „Hju Glaso legenda“

6. „Hju Glaso legenda“ (The Revenant, 2015)

Režisierius Alejandro Gonzálezas Iñárritu sukūrė įspūdinga, kvapą gniaužiančią, tikrais įvykiais įkvėpta juostą, apie amerikiečių kailių medžiotojo Hju Glaso (vaidina L. DiCaprio) istoriją.Veiksmas vyksta palei Missouri upę 1823 m. Hju Glasas (angl. Hugh Glass) patyręs keliautojas išgyvena daug: dvikova su lokiu, kuri vos nesibaigia mirtimi, draugas, kuris turėjo padėti nelaimėje – išduoda ir atima ginklus bei nužudo patį artimiausią žmogų – sūnų.

Atgavęs sąmonę, sunkiai sužalotas ir be amunicijos, nepalaužiamos kantrybės, valios ir keršto vedamas, jis užsibrėžia tikslą įveikti visus artėjančius pavojus. Ir visa tai dėl šeimos garbės apginimo. Ši didinga legenda gali įkvėpti kiekvieną, nes šioje juostoje galima rasti visko – nuo gyvenimo pakilimų iki skaudžių nuosmukių.

Pats režisierius mini, jog aktorius L. DiCaprio filmavimo aikštelėje turėjo išgyventi tikrą pragarą, tačiau pats vaidmuo reikalavo daug pastangų ir aktorinės meistrystės. Bet šis vaidmuo neliko neapdovanotas – aktorius buvo nominuotas penkiems ,,Oskarams“ bei laimėjo geriausio aktoriaus apdovanojimą.

Kadras iš filmo „Infiltruoti“

5. „Infiltruoti“ (The Departed, 2006)

Martino Scorsese‘s „Infiltruoti“ (2006 m.) yra pirmojo filmo amerikietiškas perdirbinys. Jį visada įdomu žiūrėti dėl trijų priežasčių. Nes tai stiprus modernių laikų klasiko M. Scorsese‘s darbas, kurį tikrai norės pamatyti visi jo fanai ir gero kino mėgėjai. Nes vieną pagrindinių vaidmenų čia sukūręs Jackas Nicholsonas, kaip visada, demonstruoja puikią profesinę formą ir virtuoziškos vaidybos klasę. Filmą bus įdomu žiūrėti dar ir todėl, kad ir mes savo gyvenime vis susiduriame su visokiausio plauko „nematomo fronto“ veikėjais – rezervistais, agentais, žvalgais, šnipais ir kitokiais „kurmiais“.

Bostono policininkas Bilis Kostiganas (jį po „Niujorko gaujų“ ir „Aviatoriaus“ jau trečią kartą M. Scorsese‘s filme vaidina Leonardo DiCaprio) gauna užduotį aptikti policininkų gretose užsimaskavusius nusikaltėlių „kadetus“ ir suduoti skaudų smūgį airių mafijos klano vadeivai Frenkui Kostelui. Įvykdyti šią neįmanomą misiją galima tik tapus „kurmiu“ nusikaltėlių gretose. Panašia diversine veikla užsiima į policiją infiltruotas Kolinas Salivenas (akt. Mattas Damonas). (G.J.)

Ir Bilis, ir Kolinas greitai sužino vienas apie kitą tikrą tiesą. Tačiau iki finalo dar toli, o tikrieji konfliktai tada tik prasideda.

Kadras iš filmo „Volstryto Vilkas“

4. „Volstryto Vilkas“ (The Wolf of Wall Street, 2013)

Pristatydami filmus apie Volstrytą kino kūrėjai įpratino žiūrovus tikėtis daugybės ekonominių terminų, verslo pokalbių ir painių finansinių terminų. Režisieriaus Martino Skorsezės tikslas yra visiškai kitoks. Jo žvilgsnis krypsta ne tik biržoje vykstančius procesus, o ir į tai, kaip žmogų gali paveikti per didelis pinigų ir malonumų troškimas.

„Volstryto vilkas“ kupinas pačių netikėčiausių linksmybių, spontaniškumo ir seksualumo. L. DiCaprio atliko Jordan vaidmenį, kuris tiesiog svajojo apie šį Volstryto pasaulį ir be jokių abejonių turėjo tikslą jį užkariauti. Jis, dar būdamas jaunas, tapo perspektyviu ir daugiausia uždirbančiu brokeriu, turintis savą kontorą, kuri jam neša milijonus. Tačiau, kai policijos pareigūnai susidomi jo verslu ir yra pasiryžę jį sustabdyti. Filme išvysime visą Jordan kelionę – nuo skurdo iki prabangaus gyvenimo.

Toks bendradarbiavimas su režisieriumi M. Skorseze jau ne pirmas ir atrodo – ne paskutinis. Ne kartą pats režisierius yra įvardinęs, kad Leonardo yra jo mūzą. Taip pat šis vaidmuo L. DiCaprio neatnešė Oskaro, tačiau vis tiek liko pastebėtas ir buvo jam nominuotas.

Kadras iš filmo „Titanikas“

3. „Titanikas“ (Titanic, 1997)

Tai vienas žymiausių L. DiCaprio vaidmenų ir neabejotinai hitu bei visų laikų filmu tapęs ,,Titanikas“ iki šių dienų virpina širdis su sava istorija. Amerikietis lobių ieškotojas povandeniniu laivu nusileidžia į dugną, kur nori rasti brangų papuošalą. Tačiau amerikietis vietoj briliantų, aptinka piešinį su nuogu jaunos merginos atvaizdu. Tame piešinyje buvo jau dabar 102 metų senutė Rose (G. Stuart), kuri patvirtina, jog piešinyje būtent ji ir susidomėjusiam radybų savininkui sutinka papasakoti dramatiškos istorijos, nutikusios prieš 84 metus, smulkmenas. Toliau yra pasakojama meilės istorija, kuri pavergė visą pasaulį.

Iš neturtingos šeimos kilęs Jack (L. DiCaprio) per atsitiktinumą atsiradęs laive, sutinka mergina Rose, kuri ruošiasi vestuvėms jog patenkintų tėvų norus. Šis įvykis ją vedą į neviltį, todėl nusprendžia laive nusižudyti. Tačiau laiku ir vietoje atsiradęs Jack neleido tam įvykti. Nuo to momento tarp jų įsižiebė kibirkštis, kuri peraugo į meilę.

Filmas ,,Titanikas“ yra vienas iš pelningiausių filmų per visą filmų istoriją ir pelnęs begalę apdovanojimų. Tačiau už šį vaidmenį L. DiCaprio negavo apdovanojimo, bet mainais gavo didžiulę šlovę tolimesnei savo karjerai.

Kadras iš filmo „Vieną kartą Holivude“

2. „Vieną kartą Holivude“ (Once Upon a Time in Hollywood, 2019)

Režisierius Quentinas Tarantino sukūrė nuostabų kino filmą, kurio siužetinijos linijos sukasi apie tikrą istoriją – režisieriaus Romano Polanskio žmonos aktorės Sharon Tate nužudymą 1969-aisiais, kurį įvykdė keturi Charles‘o Mansono gaujos pasekėjai. Ir kaip režisieriaus stilių puikiai reprezentuojantis kūrinys, ir kaip savotiška audringo septintojo dešimtmečio miniatiūrinė kino enciklopedija. Mat vieni anų laikų kino veikėjai čia vadinami savais vardais (Sharon Tate, Romanas Polanskis, Steve‘as McQueenas, Bruce‘as Lee), o kitus identifikuoti tenka pagal „antrinius požymius“.

Pavyzdžiui, pagrindinius herojus, suvaidintus Leonardo DiCaprio ir Brado Pitto. Pirmasis vaidina serialų bei antrarūšių vesternų aktorių Riką Daltoną. Antrasis – jo dublerį kaskadininką Klifą Butą. Pirmasis, kaip sakoma diplomatų kalba, highly likely (labai tikėtina) yra aktorius Burtas Reynoldsas, visą gyvenimą buvęs antrajame plane net tada, kai vaidino pagrindinius vaidmenis antrarūšiuose Holivudo filmuose ir Quentino Tarantino taip mėgiamuose itališkuose vesternuose, kurie čia cituojami ir tiesiogiai, ir pokštaujant apie šio žanro klasikus Sergio Corbucci, Sergio Leone bei kitus (Antonio Margaritis net vadinamas Margariniu).

Filmas prasideda istorija kaip į kino žvaigždes iš antrarūšių filmų niekaip neiškopiančiam Rikui Daltonui prodiuseris („ne Švorcas, bet Švarcas“ – taip prisistato ironiškai šį tipažą keliuose epizoduose suvaidinęs Alas Pacino) pasiūlo važiuoti filmuotis į Italiją, iš kurios galima namo sugrįžti tikra kino žvaigžde. Beje, būtent taip tada atsitiko Clintui Eastwoodui, kuris Amerikoje beveik dešimt metų vaidino antrarūšiuose filmuose bei serialuose, o tikra žvaigžde tapo Italijoje nusifilmavęs trijuose režisieriaus Sergio Leone‘s „spagečių vesternuose“.

Kadras iš filmo „Gėlių mėnulio žudikai“

1. „Gėlių mėnulio žudikai“ (Killers of the Flower Moon, 2023)

Ten, kur daug pinigų, lauk nelaimės – jei tokia liaudies patarlė ir neegzistuoja, liaudis būtinai turėtų ją išrasti. Ir ji galėtų būti Martino Skorsezės (Martin Scorsese) naujausio filmo „Gėlių mėnulio žudikai“ (Killers of the Flower Moon, 2023) moto. Godumas, suktumas, kvailumas, mirtis, gedulas – tai šios tikra istorija paremtos kriminalinės kino juostos esminiai teminiai elementai, kurie kelia dviprasmiškus jausmus: ar žavėtis režisieriaus meistrišku gebėjimu sukurti trijų su puse valandos intriguojančio siužeto filmą, ar šlykštėtis žmonių, kurie ten vaizduojami, elgesiu?

Tai pasakojimas apie vieną JAV gentį – Oseidžių tautą, kuri 19-am amžiui persiritus į 20-ą tapo turtingiausia bendruomene planetoje. Oseidžiai, kuriems JAV valdžia atseikėja iš pažiūros pačią skurdžiausią žemę visoje JAV, netrunka sužinoti, kad toje žemėje teka juodasis auksas – nafta. Jau pačioje filmo pradžioje stebime, kaip sulėtintame kadre indėnai džiūgauja maudydamiesi po trykštančiu naftos fontanu. Tačiau turtai neretai prišaukia nelaimę. Taip atsitiko ir Oseidžiams. Priešai, kurie apsimetė draugais, negalėjo pakęsti apsivertusių galios sverų, kad indėnai – engiamieji, prispaustieji – staiga gali elgtis su baltaisiais kaip su tarnais, ir pradeda žudyti juos vieną po kito, siekdami išgalabyti visą tautą vien tam, kad pasiglemžtų jų pinigus. Priešai, žinoma, buvo baltieji, taigi lyg bandant įrodyti, kad šiuolaikiniai žmonės jau nebesilaiko kolonialistinės ideologijos, beveik visi alei vieno baltieji (išskyrus vieną kitą nereikšmingą personažą) vaizduojami kaip blogiukai ir kenkėjai, o tuo tarpu indėnai pristatomi kaip situacijos aukos, kurios tik vargais negalais su pagalba sugeba pabėgti nuo tragedijos. Tai tikrais 1921-1925 metų įvykiais paremta kriminalinė saga, kuria remiantis „New Yorker“ rašytojas Deividas Granas (David Grann) parašė to paties kaip filmo pavadinimo knygą, o Skorsezė ją ekranizavo.

Kalbant apie dramą šiame filme, ypač dramatiškai vaidina Leonardas DiCaprio, kuriam atiteko Ernesto vaidmuo. Visų pirma, jis vaidina kvailoką personažą, kuris daug meluoja, apgaudinėja save ir kitus, tačiau vis dėlto yra savotiškai naivus ir tarsi nekaltas, dažnu atveju įrankis piktose rankose. Meluoti jau yra sunku. Suvaidinti meluojantį žmogų yra dar sunkiau. O suvaidinti žmogų, kuris meluoja sau, yra išvis aukštas pilotažas. Už tai tikrai galime pagirti DiCaprio. (Dora Žibaitė)

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: